Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar op dit moment moet ie zijn laatste vaccinatie nog krijgen en aangezien er op het strandje heel veel honden worden uitgelaten en er nu ook veel honden liepen, liet ik hem liever thuis. Volgende keer kan ie gewoon mee, want hij krijgt woensdag z'n laatste vaccinatie
sallandval schreef:ehm, hoe doe je dat 's nachts dan? Of slaapt hij ook bij jou? Dan is hij toch ook al een hele nacht alleen? Ik zeg: opbouwen inderdaad maar dat mag best in stapjes van een kwartier per dag of zo.
)
)
)

Loiz schreef:Eerlijk is eerlijk, ik vind dat als je een pup meer dan 4 uur op een dag alleen laat je geen pup had moeten nemen.
Hoe zou jij t vinden om als peuter in een kamer gezet te worden voor 4 uur? Een pup moet leren van indrukken die ie krijgt,
niet van een kamer waar ie in zit tot baaslief weer tijd voor m heeft. En een pup kan zn behoefte nog niet zo goed regelen,
dus ik vind dat ze in de eerste weken thuis echt wel heel regelmatig naar buiten moeten.
Nacht is idd anders dan overdag, overdag is puplief wakker en wil dingen ontdekken. Snachts heeft ie alle tijd nodig om die indrukken te verwerken.
En als ik thuis ben gaat ze ook meteen overal mee naar toe. Ik heb een typische labrador. Veel slapen thuis en gek doen in het bos enz. Vaak als ik thuis kom ligt ze ook heerlijk te slapen. Ik heb juist het idee dat als wij weg zijn ze even fijn kan bijkomen zonder dat wij hier lopen enz in huis. Vind het wel een beetje te snel gezegd langer dan 4 uur alleen. Vanaf wanneer vind jij dat dat kan dan?