ik ben nu al ongeveer 5 jaar in het bezit van een hele lieve kater. Ollie
Toen we ollie kregen was die echt mega vet, zeker 9 kilo met van die dikke worsten poten waar vet over heen hing. De reden kwam doordat ollie alleen maar at en nooit buiten kwam. Bij ons komt hij wel veel buiten, iedere dag en dan is hij ook minstens de helft van de dag weg
Ollie kreeg speciaal voer, en kwam goed op gang. Hij heeft een paar x wat ziekte momentjes gehad. Een flinke abces op zijn rug, veel vechtpartijen met andere katten wat ervoor zorgde dat hij nu meerdere happen uit zn oor heeft. In de winter kwam hij iedere x weer wat bij en in de zomer viel hij altijd weer erg af. Dan vonden we hem ook altijd wat te dun, maarja we wisten dat hij toch weer aan zou sterken zodra het winter was. Verder rent en speelt (en slaapt
) hij erg goed. We zien niet aan hem dat hij ziek is. Ollie heeft een klein mankementje, hij heeft een nier die niet goed werkt. Daarom heeft hij soms last van nierstenen. Gelukkig heeft hij er al een hele tijd geen last meer van gehad. Wel doet hij heel vaak korte plasjes. Dit hoort gewoon bij hem en dat zal nooit meer overgaan.
Nu is ollie de laatste tijd echt ontzettend afgevallen. Eerst dachten we dat dit normaal was zoals iedere zomer, maar nu is die echt mager. Hij heeft onbeperkt voer. Nat en droog. Ook weten we bijna zeker dat hij wel eens bij de buren mee snoept want dan zien we hem uit de heg komen terwijl hij zijn bek af likt. Eerst kon ik nooit botten voelen, terwijl ik ze nu allemaal voel, ze zijn niet zichtbaar. We hebben al een wormenkuur gegeven maar zien nog niet echt verschil .
Ik wil graag van jullie weten wat jullie erover denken. Kom aub niet met antwoorden zoals: GA METEEN NAAR DE DA ! want dit zijn we ook van plan zodra het erger word. Op dit moment ziet ollie er niet lusteloos uit. Hij blijft erg energiek. snachts en overdag.
zoveel afvallen is gewoon niet normaal ff bloedonderzoekje misschien heeft hij nu een overactieve schildklier gekregen bijvoorbeeld
!