Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dancer schreef:Zou het kunnen dat je deur een keer heeft opengestaan en er een vreemde kat geplast heeft? Wellicht proberen jouw katten nu hun geur te verspreiden?
Sanne9489 schreef:Is het de voordeur? Waarschijnlijk willen ze hun territorium afbakenen door aan de binnenkant van de deur te plassen. Denk dat er katten van buiten langs/tegen de deur plassen.
joketje schreef:Voor 2 katten kan je best 3 kattenbakken plaatsen, omdat ze niet graag plassen en poepen in de zelfde kattenbak. Maar dit is waarschijnlijk altijd zo geweest, daarom is een medische reden nu meer voor de hand liggend. Ik zou toch eens hun urine laten controleren. Als een kat met blaasontsteking in de bak plast, voelt hij elke keer pijn. Hij maakt dan eigenlijk een associatie met kattenbak = pijn. Daarom plast hij op een andere plaats.
Naamloos1 schreef:Dancer schreef:Zou het kunnen dat je deur een keer heeft opengestaan en er een vreemde kat geplast heeft? Wellicht proberen jouw katten nu hun geur te verspreiden?
Nee volgens mij zijn er in onze buurt geen katten verder... Alleen hondjes van de buren, maar die komen nooit in mijn tuin.. (Zit schutting omheen..)