Onze Nubische Geiten mannen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Onze Nubische Geiten mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:54

We hebben vier Nubische geitjes, nou eigenlijk Bokjes, twee zijn al geholpen, en de andere twee worden nog geholpen. Ze lopen in ons weiland, daar waar de paarden ook zijn. We hebben het zo ingericht dat de Bokken overal kunnen komen en de paarden zo hun weiland(je) hebben. Rondom is het zo afgezet dat de geiten, en ook de paarden, er niet uit kunnen. Ook gaat het samen in prima harmonie!! Heel af en toe willen de paarden wel eens achter de geiten aan jagen maar we hebben het zo ingericht dat de geiten altijd weg kunnen onder het draad. Even voorstellen!

Van Lennep
Afbeelding

De vreselijk lieve blik van Willem!
Afbeelding

Onze Gerrit!
Afbeelding

En Ferdinand onze oudste
Afbeelding

En hoewel ik nog niet heb vast kunnen leggen hoe leuk het is om een kudde Nubische geiten in je wei te hebben zeggen deze foto's ook wel weer genoeg ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze vind ik zo leuk! Die staartjes als ze aan het grazen zijn, we zijn werkelijk DOL op onze Nubische geiten!
Afbeelding

Volgende keer hopelijk wat renende Nubben want tjonge, dat is zo leuk om te zien!!

Letizia

Re: Onze Nubische Geiten mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:56

Wat zijn die leuk!
Weer eens een ander zicht in het veld *D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:21

Ahh wat leuk zeg.
Oom en tante van mm man hadden ze ook. Vind ze toch wel de leukste van de geiten die er zijn.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:27

Wat een mooie mannen!!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:43

Waha die zijn wel lichtelijk geniaal zeg :') Leuke foto's, leuke geitjes :D

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:44

Aaaw die zijn echt cute! Ik heb op een kinderboerderij gewerkt waar ik met de Nubische keuringen deed. Ook erg leuk als zo'n sterke bok je het hele veld meesleurt als 12 jarig meisje :')

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:59

Wat een leukerds Ods :j Levendige tekeningen en allemaal anders :D Heel gaaf gezicht :)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:19

Nou jullie Nubische geiten zijn echt heerlijke kereltjes hé! Schitterende kleurpatronen/tekeningen hebben ze en hun lieve oren, en koppies ook,daar raak je toch echt nooit op uitgekeken! :+:

Ja hardstikke leuk zijn ze! +:)+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:20

gaaf :D

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:39

Leuk clubje zo bij elkaar..
Het zijn echt zulke leuke geiten.. ik ben echt fan van dit ras..
Bij ons op de kinderboerderij hebben ze ze ook..
Zulke leuke dieren..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:43

Wat een lekker stel heb je toch Ods, ik vind ze zo geinig. Ben wel benieuwd naar foto's samen met de paarden, die moet je nog wel een keertje maken hoor ;)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:31

Wat ziet dat er gezellig uit zo zeg :)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:29

Wat zijn ze toch gaaf!! Ik ben in love met Gerrit hoor!! Dat witte is echt heel koel!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 12:00

Hartstikke bedankt voor jullie leuke reacties!! Ze doen mij ook elke keer lachen omdat ze eigenlijk te absurd zijn om naar te kijken, die ramskoppies met die enorme oren eraan :D Vooral als ze rennen geeft dat een enorm leuk gezicht :)) En de maanvlekken zijn zo leuk, vinden wij dan :D Ferdinand is één grote maanvlek, hij heeft ook een schattig klein wit vlekje. Maanvlekken doen zulke rare dingen met de kleur, zo is Ferdinand bijna zwart geboren met donker bruine vlekken. Hoe bizar is dat??

Francis, zal zeker een keer foto’s maken bij de paarden, meestal lopen de geiten in de andere weitjes, van de twee hectare die we hebben kunnen de geiten overal komen maar de paarden niet, die staan in vakken zeg maar waar de geiten gewoon door kunnen lopen. Maar af en toe wil het gebeuren dat ze ervoor kiezen ergens te liggen of lopen waar de paarden ook zijn. Paarden doen er niets op uit. Enige keren dat ze wel wat willen jagen is wanneer ze verkampt worden, dan zijn de paarden wat jolig en willen ze wel eens wat jagen maar gelukkig nooit kwalijk of lelijk. Geiten zijn inmiddels zo gewend dat ze het ook precies weten. Wat ik wel bijzonder vond is toen we Gerrit en Willem bij de twee andere zette, die wisten nog niets van paarden en hun joligheden. Ferdinand hielp ze daarbij, hield ze weg bij het draad en liep ze voor hoe ze van stal naar de wei moesten en ook weer terug. Gerrit en Willen volgde braaf natuurlijk :D En Van Lennep sloot de rij... zo schattig!!

Jeddah eens hoor!! Gerrit zag ik te koop en moest ik gewoon bij de kudde hebben!! Zelden zie je ze in deze kleur en we wilde na alle pech nog steeds de kudde uitbreiden. Wat maf was is dat hij, en zijn broertje Willem, gewoon in hetzelfde dorp zijn geboren waar we wonen :oo en komt zijn fokker met regelmaat een rondje langs fietsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:40

Aaah, ze zijn zo leuk en grappig! <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:17

Wat leuk zeg! Ik heb ook 2 nubische geiten (Mannetje en vrouwtje, broer en zus, bokje is geholpen uiteraard) en zijn beide 2 schatten van beesten :) Enkel lopen ze niet bij de paarden, want dan heb je kortgevreten staarten :=

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:13

Ik vind ze ook zo onwijs leuk!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:51

*\o/* Ferdinand! Ken ik nog wel uit het geitentopic (bestaat dan nog? Is ook lichtelijk overleden volgens mij?)
Wat een heerlijke koppen in je weide _/-\o_ Dat heb je toch écht niet met schapen :')

Komen ze echt de weide niet uit? Knap gedaan dan! Scheelt ook als ze tevreden zijn :) Waarom laat je ze castreren als het toch alleen een groepje bokken is? Ruiken ze dan minder, ander gedrag of andere reden? Ben gewoon benieuwd :)

Super leuk!

Indiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:15

Wat een mooi bont stel zeg !!
Ik ben gek op die flappies!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 21:22

Ik schrok even Steefjevos maar je bedoelde het topic dat is overleden :)) Idd, dat is erg stil nu -O- We laten ze helpen omdat ze anders erg mans worden tegen de andere geiten. Ze willen dan teveel bokken tegen elkaars kop en ben zo (járen terug) twee bokjes verloren door hersenvliesontsteking. En idd helpt het ook tegen bokkenstank, dat is geen fijne lucht. Nu is Ferdinand duidelijk de baas, hij is ook nog een heel stuk groter dan die twee kleintjes, Van Lennep is nu ook goed aan het uitgroeien en dat zo oneerlijk zijn met ruzie. Het gaat nog hartstikke goed hoor, er is een fijne gebroederlijkheid met elkaar en hoop dat dan zo te houden.

Zal het geitentopic weer eens opzoeken en wellicht kunnen we er weer wat leven in blazen ;)

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:23

Wat knus zo. Die staartjes zijn echt super schattig. Heerlijk genieten!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:23

Wat een leuke geiten! Heerlijk die koppies. Ik ga niet te lang naar de foto's kijken want dan wil ik ook geiten. <3 <3

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:25

Vetgave geiten !!! Echt leuk al die stippen, ik vind geiten wel leuk :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:15

Ods schreef:
Ik schrok even Steefjevos maar je bedoelde het topic dat is overleden :))
We laten ze helpen omdat "...."

Ik bedoelde niet Ferdinand uiteraard :')
Logische reden om ze dan inderdaad te castreren, wist niet dat ze ook zulke vechters konden zijn als ze alleen met mannen waren (en geen geiten in de buurt waren). Wist het wel van schapen.
Wat een ramp om op die manier twee bokjes te verliezen |( . Ooit hebben wij hier ook een geit gehad met hersenvliesontsteking, echt in en in triest en zielig. ;( Als je dat ooit hebt gezien, hoop je het nooit meer mee te maken. (die had het overigens ook niet overleefd)

Leuk om je nieuwe kudde te hebben gezien :) Ik zal eens het geitentopic bekijken!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:23

wat zijn ze mooi <3
ik heb er ook 1, maar die is helemaal zwart.heb een grappige foto van hem ;
Afbeelding
een nubier van dichtbij :D
echt lachen als ze rennen,met die flappers..
ik moest van de winter wel een deken voor hem kopen, hij stierf bijna van de kou..
Afbeelding
gelukkig heb ik een adres in de VS, waar ze allerhande dekens maken voor nubiers. zelfs pyamas, vliegendekens, en showcoolers :roll: