Het einde nadert...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Het einde nadert...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:23

Ik moet eens realistisch voor mezelf gaan beginnen denken, denk dat de klap anders nog harder gaat aankomen.
Toen ik 4 was kreeg ik een hondje, ze was voornamelijk voor mij. Mijn broers wouden geen hond, we hadden ervoor eentje gehad die weg gelopen was. Een van mijn broers zei me achteraf altijd. "Als je een vallende ster ziet moet je wensen dat Pukkie terug komt." Ik had niet veel meegemaakt van die hond dus ik kende mijn broers verdriet om hem niet. Ze wouden dus ook liever geen hond.
Nu goed, ik kreeg dus wel een hondje. Een jack russel pup. Lekker actief voor mij, had dat stoeien wel nodig :+
Ik had haar gedoopt tot Siddy :)
Nu bijna 15 jaar later loopt die schat hier nog steeds rond. Het ding is, je ziet aan haar niet dat ze ouder wordt. Ze ziet er -op een wit neusje na- nog steeds hetzelfde uit als toen ze klein was.
Helaas heeft ze wel problemen met haar hart, daar krijgt ze nu medicatie voor en je merkt er maar heel soms nog iets van. Maar de laatste tijd reageerde ze bijna niet meer. Als ik ze riep liep ze soms gewoon langs me door, terwijl ze anders blij kwam aankwispelen. Vandaag dacht ze er nog eens alleen op uit te gaan, vader was spullen uit de auto aan het laden dus het poortje stond open. Ik wou haar tegenhouden maar ze hoorde me gewoon niet. Mijn vader riep ook nog, maar geen reactie. Ben echt voorhaar in moeten lopen voor ze me zag, ze verschoot zich erg omdat ze me niet had horen aankomen. Denk dus dat ze al zo goed als doof is.
Ik blijf altijd maar denken dat ze er nog zolang bij gaat zijn, maar stilletjes aan begint ze toch af te takelen. Ik probeer zo veel mogelijk naar haar zin te maken, zo mag ze sinds vorig jaar in de woonkamer slapen in plaats van in haar hok in de garage. Nu ligt ze tegen de verwarming, vindt ze helemaal geweldig. Zolang als haar hartje het aankan gaan we nog geregeld een klein blokje rond wandelen.
Zijn er nog mensen die een ouder huisdier hebben en die ook tot besef moeten komen dat er een einde aan komt?
Natuurlijk wil ik niet denken aan dingen die er nog niet zijn, maar ik wil gewoon de klap verzachten. Ik kan me mijn leven voor haar bijna niet herinneren. Dus ze is er voor mij al altijd geweest. Helaas kan ze niet voor eeuwig bij me zijn, al zal ze dat in mijn hart wel doen.

7 jaar geleden (heb er wel van ervoor maar die moet ik dan inscannen) - Vorige maand <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leen op 11-08-12 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Het einde nadert...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:31

Zo hebben wij er hier ook een lopen, een golden retriever van 11. Heeft het aan zijn hart, en sinds een half jaar ofzo zijn zijn reflexen in zijn achterhand ver weg. Hij kan niet meer mee lopen, vind dit niet erg en struint nog intens tevreden door de tuin, kwispelt nog om alles, en speelt ook nog graag met een bal.

En toch weten we dat het einde er langzaam aan zit te komen :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:36

Ik had het vorig jaar, ik moest van te voren al telkens huilen omdat mijn konijn , die ik ook op mijn 4e kreeg ook z'n laatste tijd echt achteruit ging.. Fijn voor haar dat jullie haar zo'n fijne oude dag geven! Hopen dat het moment nog lang niet komt :j Leuke foto's trouwens!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:37

Wat een lief, leuk koppie heeft hij, zeg. :)
Mijn hond is 11, mijn katten 20 en 19, dus allemaal oude beestjes.
Ik heb al eens een kat laten inslapen, ook al weet je het van tevoren, het blijft altijd een klap.
Er valt gewoon opeens een heel stuk weg.
Sterkte met je hondje, hopelijk houdt hij het nog even vol. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:43

Het is een ze :) En inderdaad, als ik een jack russeltje op stal zie (is 10 jaar) dan ziet die van mij er nog heel puppy uit. Enkel aan haar neusje zie je dat ze wat ouder is, maar ravotten kan ze als de beste :)

Als ze het te erg aan haar hart zou hebben gaan we haar ook laten inslapen, ik wil niet dat ze pijn heeft. Voor haar bestwil en omdat ik nog een mooi beeld van haar wil, en niet een van een hondje wat niets meer kan.
Ik vraag me soms wel af hoe het daarna zou zijn. Ze is gewoon altijd hier geweest, ik gooi altijd wel stiekem een vleesje op de grond voor haar. Zou ik dat dan ook nog -perongeluk- doen. 's Avonds ga ik haar altijd instoppen en een kus op haar hoofd geven. Volgens mij ga ik echt veel gaan kijken en beseffen dat ze er niet is. Ook smorgens ga ik altijd een goedemorgen zeggen.
Het lijkt me alsof het zo leeg gaat zijn zonder haar...

Proberen jullie ook nog zoveel dingen om het leuk voor hun te houden? Of laten jullie ze gewoon rustig gaan?

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:43

ons vorig hondje... is helaas maar 12 geworden begon ook al af te takelen met name de longen, daardoor hebben we haar ook in laten slapen ze kreeg bijna geen lucht meer.

wel leuke foto's :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:53

Mijn Jack Russell is anderhalf jaar geleden ingeslapen,hij is 16 geworden..Hij was al een poos minder,niet meer goed zindelijk,last van zijn maag,doof en slecht zien..Hij had nog wel altijd lol in zijn leven en zag er nog super uit..Ook ik was al bezig met mezelf voor te bereiden op het naderende einde en heb mezelf voorgenomen dat hij dat zelf aan zou geven..Dat heeft hij ook gedaan,hij wou elke dag nog een rondje wandelen met mij(we wonen op een boerderij dus hij was zowiezo veel buiten maar gaf dan aan dat hij wel zin had in wandelen haha)en zat altijd nog met veel plezier achter de katten aan :D De laatste dagen deed hij dit niet meer en wilde ook niet meer eten,heb toen de dierenarts gebeld..Hij was er echt aan toe en ondanks het verdriet om een hondje die 15 jaar bij je is geweest was het wel goed zo!

Geniet er nog maar van zolang het nog kan!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:01

Mijn plast snachts ook nog wel eens in haar bedje, terwijl ze dit anders ervoor zou doen zodat ze er niet in lag (al zou ze het liefst nog ophouden tot smorgens) denk dus dat ze het gewoon in haar slaap doet.

Ik hoop wel niet dat ik de stap zou moeten zetten om haar te laten inslapen, nu als het moet dan moet het. Maar het liefst zou ik gewoon smorgens wakker worden en dat ze in haar slaap gestorven is. Dan hoef ik zo'n moeilijke beslissing ook niet te nemen. Nu moeilijk... sowieso kies ik haar kant. Maar ik denk dat het wel een grote stap is om haar echt te laten inslapen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:05

Ja dat is inderdaad wel moeilijk,vond ik ook :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:08

Maar ik denk wel dat je nu blij bent dat je die keuze toen gemaakt hebt, niet? Hondje heeft niet moeten afzien, dat vind ik toch heel belangrijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:16

krijgt ze medicijnen voor haar hart ? ik weet dat fortecor/benacor eigenlijk medicijnen voor hartcondities zijn bij honden. De reden dat ik ze ken is omdat ze ook voor nierkatten gebruikt worden.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:17

Heel herkenbaar dit, ik had het zelf kunnen schrijven.
Al vanaf dat ik mij kan herinneren hadden wij een hondje, een Boerenfoks: Fokkie genaamd. Tijden zonder hem kon ik mij totaal niet inbeelden en ik was in staat om al te huilen als ik eraan dacht. Elke ochtend liep ik met hem naar het veld en hij ging mee hardlopen of even wat boodschappen doen. 'S avonds ging hij liggen op zijn dek en kreeg hij altijd een handdoekje als dekentje over hem heen. Hoe we daarmee begonnen zijn weet ik niet eens meer, maar het was een vast ritueel geworden.

Helaas is hij afgelopen januari overleden, hij is maar 12 jaar geworden.
Al jaren had hij last van epilepsie en wij hadden nooit gedacht dat hij zo oud zou worden. Maar door veel proberen (en eigenwijs zijn) met medicatie kon hij er goed mee leven (1x in de maand een aanval, je kon de klok er bijna op gelijk zetten).
Maar dat was nog niet genoeg, want er groeide een tumor in zijn buik. Daar had hij lange tijd weinig last van (tenminste dat liet hij niet merken) maar voor nieuwjaar ging het erg slecht met hem. Van de dierenarts pijnstillers gehad, maar het werd alleen maar erger en begin dit jaar hebben wij hem in laten slapen. Het kon niet meer en verder leed moesten we hem besparen.

Wij hebben hem laten cremeren, en ik ben ontzettend blij dat we dat gedaan hebben. Ook heb ik via bokt een schilderij van hem laten maken, die ik binnenkort op ga halen.
[UK] [SCH][WIP] Hondje van Mette

Ik mis hem nog elke dag, maar het was genoeg geweest.

Inmiddels hebben wij ook een nieuw hondje, ook een boerenfoks: Sammie. Hij lijkt ontzettend op Fokkie en wij verspreken ons thuis geregeld, maar het is zo fijn om weer een hond door het huis te hebben lopen!

Sterkte, en geniet van de tijd die je nog samen hebt! Meer kan je niet doen :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:18

Ja ik ben inderdaad blij,voor hem dan..Het blijft moelijk hoor,ook al heb ik 2 nieuwe hondjes..Het is en blijft een hele moeilijke beslissing,maar dat hoort er helaas allemaal wel bij als je dieren hebt ;(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:24

ik ken het, het besef dat het einde komt. Helaas ken ik het niet dat ik dat door ouderdom heb moeten beseffen. Altijd nog door ziekte. Het besef heb ik nu al bij mijn boxer (slechte heup, slechte elleboog, slechte rug en hij heeft aanvallen van? hart/epilepsie? is de DA aan het onderzoeken heb maandag uitslagen). Hij is net 6 jaar.....
Soms heb ik het idee dat ik mijn dieren al een kort leven geef op het moment dat ik ze aan schaf.
Het zijn wel dieren die niet van jongst af aan hier zijn maar die een ellendig verleden hebben gehad wat mogelijk mee kan spelen bij een aantal afwijkingen/ziekten.

Echter dat besef en het moeilijke moment dat je ze los moet laten weegt voor mij niet op tegen alle jaren dat we samen plezier hebben en ze hun nare verleden kunnen vergeten!!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:32

Mist schreef:
krijgt ze medicijnen voor haar hart ? ik weet dat fortecor/benacor eigenlijk medicijnen voor hartcondities zijn bij honden. De reden dat ik ze ken is omdat ze ook voor nierkatten gebruikt worden.

Ja ze krijgt er medicatie voor. Dat helpt wel redelijk. Nu krijgt ze soms nog wat last, maar veel minder dan toen ze het pas had.

Mette schreef:
Heel herkenbaar dit, ik had het zelf kunnen schrijven.
Al vanaf dat ik mij kan herinneren hadden wij een hondje, een Boerenfoks: Fokkie genaamd. Tijden zonder hem kon ik mij totaal niet inbeelden en ik was in staat om al te huilen als ik eraan dacht. Elke ochtend liep ik met hem naar het veld en hij ging mee hardlopen of even wat boodschappen doen. 'S avonds ging hij liggen op zijn dek en kreeg hij altijd een handdoekje als dekentje over hem heen. Hoe we daarmee begonnen zijn weet ik niet eens meer, maar het was een vast ritueel geworden.

Helaas is hij afgelopen januari overleden, hij is maar 12 jaar geworden.
Al jaren had hij last van epilepsie en wij hadden nooit gedacht dat hij zo oud zou worden. Maar door veel proberen (en eigenwijs zijn) met medicatie kon hij er goed mee leven (1x in de maand een aanval, je kon de klok er bijna op gelijk zetten).
Maar dat was nog niet genoeg, want er groeide een tumor in zijn buik. Daar had hij lange tijd weinig last van (tenminste dat liet hij niet merken) maar voor nieuwjaar ging het erg slecht met hem. Van de dierenarts pijnstillers gehad, maar het werd alleen maar erger en begin dit jaar hebben wij hem in laten slapen. Het kon niet meer en verder leed moesten we hem besparen.

Wij hebben hem laten cremeren, en ik ben ontzettend blij dat we dat gedaan hebben. Ook heb ik via bokt een schilderij van hem laten maken, die ik binnenkort op ga halen.
[UK] [SCH][WIP] Hondje van Mette

Ik mis hem nog elke dag, maar het was genoeg geweest.

Inmiddels hebben wij ook een nieuw hondje, ook een boerenfoks: Sammie. Hij lijkt ontzettend op Fokkie en wij verspreken ons thuis geregeld, maar het is zo fijn om weer een hond door het huis te hebben lopen!

Sterkte, en geniet van de tijd die je nog samen hebt! Meer kan je niet doen :)

Sterkte...
Die van ons heeft ook enkele epilesie aanvallen gehad... Heel vies om te zien. De veearts raadde aan om wanneer ze het nog eens zou krijgen ze medicatie te geven. Ze heeft het het afgelopen jaar 2 of 3 keer gehad. Vroeger nooit.
Ik zou haar dan graag ook laten cremeren, maar mijn ouders zijn daar niet zo voor. Wat heb je met de assen gedaan? Gewoon in een potje of iets speciaals mee gedaan?
Oh dat schilderij had ik ook gezien, geeft toch weer een gevoel dat hij over jullie waakt.

Ik schilder zelf ook, natuurlijk nog niet zo goed als Jis_ maar ik denk dat ik ook wel een schilderij van haar ga maken. Niet dat ik haar anders zou vergeten, maar gewoon zodat ik aan de mooie momenten kan terug denken als ik het zie.

dierenfan schreef:
ik ken het, het besef dat het einde komt. Helaas ken ik het niet dat ik dat door ouderdom heb moeten beseffen. Altijd nog door ziekte. Het besef heb ik nu al bij mijn boxer (slechte heup, slechte elleboog, slechte rug en hij heeft aanvallen van? hart/epilepsie? is de DA aan het onderzoeken heb maandag uitslagen). Hij is net 6 jaar.....
Soms heb ik het idee dat ik mijn dieren al een kort leven geef op het moment dat ik ze aan schaf.
Het zijn wel dieren die niet van jongst af aan hier zijn maar die een ellendig verleden hebben gehad wat mogelijk mee kan spelen bij een aantal afwijkingen/ziekten.

Echter dat besef en het moeilijke moment dat je ze los moet laten weegt voor mij niet op tegen alle jaren dat we samen plezier hebben en ze hun nare verleden kunnen vergeten!!

Sowieso dat de honden je dan heel dankbaar zijn als ze al zo'n naar leven achter de rug hebben. Ik ben blij dat ik zolang van de mijne kan genieten. Maar voor de hond zelf... Die weet niet dat hij ook 10 had kunnen worden, voor jou is het natuurlijk verschrikkelijk om ze steeds te moeten afgeven. Maar ik denk dat je wel trots op jezelf mag zijn dat je hen die kansen gaf.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:11

Ook wij hebben hier een hond die hoogbejaard is. Onze sharpei wordt 13 over 2 weken. Waar ik vorig jaar nog dacht dat hij wel 20 zou worden, hoop ik nu dat hij de kerst nog haalt, want wat is het hard gegaan de afgelopen maanden..
Hij is slechthorend, dus schrikt geregeld als je hem aait en hij het niet ziet, en daarnaast heeft hij hartproblemen waarvoor hij sinds een paar maanden medicatie krijgt.
Daar horen ook plaspillen bij, wat weer inhoudt dat hij geen hele dag meer zijn plas kan ophouden.. En die benauwdheid...dat vind ik het ergste!!

Maar hij is nog steeds vrolijk, heeft volgens ons geen pijn, eet nog lekker (hij krijgt alles wat hij lekker vindt), gaat nog graag mee een blokje om of naar het bos, al zijn het wel kortere stukjes nu.. En als we dan een teef tegenkomen...dan is ie nog steeds een echt heertje !

En zolang meneer nog lol in het leven lijkt te hebben, wie ben ik dan om het hem te ontnemen...?
We leven gewoon van dag tot dag en als het zover mocht komen, hoop ik dat hij in slaap inslaapt, en laat ik een mooie urn in de vorm van zijn koppie maken, kwam ik op internet tegen..
Ik heb gevraagd of ie me een teken wil geven als hij niet meer kan of wil...maar ja dat snapt ie vast niet ;-)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:13

ik weet natuurlijk wel waar ik aan begin en ben zelf zeer nuchter. Op het moment dat ik moet beslissen dan heb ik daar veel stress van. Echter op het moment dat ik zeker weet dat het genoeg is dan is het ook gewoon genoeg en kan ik de hond in laten slapen.
Is de hond ingeslapen dan is het over en uit en kan ik de volgende dag weer 'vrolijk' verder gaan met mijn leven. Immers te veranderen is het dan niet meer en het enigste juiste wat ik dan kon doen was in laten slapen. Ben dan enorm blij dat ik dat kon doen en dat ik ze nog geweldige jaren heb kunnen geven. Heb altijd nog 2 honden gehad en dus altijd nog 1 hond over gehouden en dan lekker genieten van mijn overgebleven hond en rustig over het verlies van de andere hond komen (en de andere hond er ook aan laten wennen) en dan komt er vanzelf weer wel een nieuwe herplaatser op mijn pad. Heb daar nog nooit naar hoeven zoeken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:17

Ja ik ken het ook. Mijn hond word in september 15 hebben we ook als pup zijnde. Ook veel mee gemaakt, en veel herinneringen. Ook ik zie er nu altegenop als ik er aan denk haar te moeten missen. Ze is deel van me gezin geworden!. Ik merk wel dat ze ouder word. Paar maanden geleden was ze ook zo ziek, wij naar dierenarts om afscheid te nemen, bleek ze een nekhernia te hebben en nu is er weer nioets aan de hand. Sja zo nu en dan een kwaaltje maar zolang ze nog geniet, geniet ik van haar:)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:55

Dankjewel!

Met de as hebben wij nog niks gedaan. Maar dat wil ik zeker nog wel. En dat wordt waarschijnlijk uitstrooien. Eigenlijk wil ik ook een klein beetje zelf houden, in een klein hangertje aan een ketting of een mooi beeldje. Hoeft niet veel te zijn, als ik maar iets heb.
Ik denk dat het wel fijn is om het al met je ouders te bespreken. Fokkie was van ons allemaal, en dus hebben we het samen besloten, maarja het is niet goedkoop.
Als je hondje komt te overlijden, komt er zoveel op je af en dan moet je geen beslissingen maken waar je later spijt van krijgt. Voor mij is het heel erg fijn dat hij gecremeerd is, ookal hebben we nog niks met zijn as gedaan.
Je kan er eventueel ook kiezen voor collectief cremeren, dan wordt het hondje samen met andere overleden dieren gecremeerd en de as wordt vaak door de mensen van het crematorium uitgestrooid. Dit is dan ook minder kostbaar, maar misschien wist je hier al het een en ander van :)

Zonder medicatie was het bij onze hond niet meer 'leefbaar'. Hij kreeg een paar jaar geleden steeds meer aanvallen (soms meerdere keren per week) en toen zijn we naar een dierenarts in Eindhoven gegaan voor een second opinion. Die schreef andere medicatie bij hem voor en toen werd het maar 1x in de maand of soms zelfs nog minder.
De eerste keren vond ik het ook heel eng als hij een aanval kreeg, maar aan dat beeld wen je gek genoeg na een tijdje. Als er bezoek bij was had je pas door hoe 'eng' het er eigenlijk uit zag, terwijl ik gewoon onze hond zag. Na zo'n aanval deed hij wel is wat raar, zo dronk hij een keer een koffiekopje leeg :') en hij vrat ook een keer een hele bak ijs op. Hij was dan altijd de weg nog een beetje kwijt.

Als je zelf kan schilderen is dat natuurlijk ook erg gaaf! Mijn kunstzinnige talent is echt 0,0 wat tekenen en schilderen betreft, dus daar begin ik gewoon niet aan. Maar om zelf iets te maken lijkt me ook erg bijzonder.

Mijn tips: bespreek wat jij graag wilt met je ouders, zodat dat als het zover is (en hopelijk duurt dat nog een hele tijd!) het geen verrassing voor ze is.

En het allerbelangrijkst: geniet van de tijd die je nog samen met haar hebt! :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:00

Sterkte, Mette!

Ik heb zelf een Jack Russel Terriër lopen van nu dertien.
Een lief meisje, met de naam Tinez.
Tinez heeft nog maar één oog, last van het andere oog, heeft dysplasie, is hormonaal verward en nogal bang voor onweer.
Haar lensje is niet meer voor honderd procent.
We merken toch wel dat ze ouder word.
Ze is bits tegen kindertjes, vroeger was het zo'n lieverd!
Ze gaat er dus wel op achteruit, maar we genieten nog even van haar. <3

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:05

Heb ook een dropje van 13. Begint langzaam doof te worden en wat magertjes. Senioren voeding aangepast enzo.
Verder nooit ergens last van gehad. Hopelijk blijft dat zo.
Mn ventje word nu ook toch echt oud. Vraag me ook vaak af hoelang het nog gaat duren. En wanneer je moet beslissen dar het niet meer gaat of kan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:32

ik ben in de afgelopen jaren 7 honden kwijt geraakt,en tis elke weer een enorm verdriet,kan er eigenlijk niet goed mee overweg...

op dit moment zijn 2 super bezondere honden hier ( zijn echt bijna menselijk te noemen,zulke honden vind ik nooit meer) de oudste van de roedel,dus daarmee op de nominatie staande om als eerste te gaan,1 van deze honden heb ik te horen gekregen dat ze ziek is,heel erg ziek...

en het verdriet nu al is echt onmogelijk...wat als ze straks er echt niet meer is... |( |( |(

ik weet het niet ,ik weet niet hoe dit een plekje straks moet gaan krijgen,wordt nu echt beroerd bij de gedachte dat ze er niet meer is.

en ik laat liever inslapen als dood vinden,ik ben graag erbij als ze dood gaan,zorg ervoor dat ze mij als laatste ruiken en dat ze weten dat ik er ben, dan weet ik zeker hoe het gegaan is,bij dood vinden zijn ze zo eenzaam gegaan...

nee doe dan maar inslapen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:36

Sterkte voor iedereen :(:)

Mijn hondje is ook al 12,5 jaar. Heeft 1 mega vetbult, 1 kleinere (die nu op komt zettten) en een hartruisje. Ik denk niet dat die binnenkort overlijd maar een paar jaar zal het niet meer duren ben ik bang ;(

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:52

Vroeger zei mijn oma altijd werden ze maar 100 en inderdaad werden ze dat maar. Onze hond is voor een 12 jarige nog behoorlijk fit op wat Artrose na geen ziektes e.d. Maar haar maatje die 2 jaar geleden is overleden die zag je ook al lange tijd aftakelen, doof, zonneallergie, slechte heupen, gewoon oud. Maar toch toen ze overleed was het nog wel onverwacht, ze lag in haar vaste slaapplaats. Niet in haar mand die vond ze niet leuk, ze sliep altijd in een boodschappenkrat, wat niet paste dus hoofd en poten buitenboord. 3 uur later lag ze nog precies zo, alleen was ze toen koud. Maar we mogen niet klagen ze heeft 18 mogen worden en vele mollen gevangen ;)

Het is zo jammer dat ze niet altijd bij ons kunnen blijven, sterkte allemaal :(:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:49

Jup heel erg herkenbaar. Wij hebben twee Maltezers (10 en 12 jaar) Bij de twaalfjarige merk je met kleine dingetjes toch wel dat hij oud begint te worden, maar gelukkig heeft hij ook nog genoeg moment dat 'ie zo gek is als een deur 8)7 . Moet er niet aan denken dat er een tijd gaat aanbreken dat ze er niet meer zijn, brr.