Aanloopkat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Aanloopkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:37

Inmiddels zit ze er al 3 jaar, maar goed..

In 2009 kwam ze voor het eerst om de hoek kijken. Mijn moeder hing zowat in de lamp van angst van een klein mager zwartwit poesje dat ineens naar binnen liep.
Ik en mijn vader, als dierenliefhebbers, begonnen de kat meteen te aaien maar niet gevoerd met de gedachte dat ze anders zou blijven hangen.
Wel of geen voer, dat beest is zo trouw als een hond en volgt ons tot aan het dorp. _O- Dus inmiddels heeft ze hier haar voer en waterbakjes, slaapt ze hier, en komt ze gezellig bij ons op de bank, heeft ze haar mandje, en is het zo goed als "onze" huiskat.

Nu liep er laatst een meisje door de straat met ik denk dezelfde leeftijd als mij, zij zei toen: "Hee Minoes, zit nu altijd bij hun? :)) " . Waarop mijn gedachte "Minoes? Wij hebben dat beest 3 jaar geleden omgedoopt tot Koekie.... ". Ik heb met haar een praatje gemaakt waar ik best wel om kon lachen. Minoes, ookwel Koekie, kon het nooit vinden met haar kattenbroertje, ze ging altijd het gevecht met hem aan en zo is ze dus een paar straten verder bij ons beland. Ze heeft ook een roze blingbling halsbandje van ons gekregen (waar nog best een prijskaartje aanzat) en die vond ze zo leuk, dat ze ook een blauwe voor het broertje had gekocht. Maargoed, dat heeft hun band niet sterkter gemaakt hahaha! Dus zit Koekie nog steeds hier, en is hier eigenlijk ook niet meer weg te slaan.

Inmiddels kan mijn moeder een bank delen met Koekie, en haalt ze eens in de zoveel tijd een hand over de vacht maar daar blijft het ook bij. :)) Maar erg vind ze het na 3 jaar ook niet meer. Heldin, zou je zeggen! Al helemaal toen ze Koekie zelf had gevangen om ermee naar de dierenarts te gaan omdat ze begon te kokhalzen en poepte in huis. Ze was een beetje ziek. En daar komt natuurlijk ook een rekening bij kijken.. :') We hebben het bedrag wel netjes terug gehad van de officiele eigenaar.

Wie hebben er hier nogmeer een aanloopkat, die inmiddels is omgedoopt tot huiskat? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:43

Wij!!
Kitkat kwam 3-4 jaar geleden hier. vermagerd, schuw, onder de klitten, vlooien en teken.
Ik heb midden in de winternachten met de schuifpui open gezeten om hem te lokken voor wat voer.
Toen werd hij ziek...
We konden hem vangen daardoor en hebben hem door een opvangstichting voor katten naar de DA laten brengen.
Daar is hij onder narcose, ontvlooid, ontteekd, ge-ent, gechip en gecastreerd.
We kregen hem met rekening en paspoort terug. Dus is hij nu van ons, hum of wij van hem....
Voor mij is hij nu handtam, schuw blijft hij wel.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:45

Ik ook.
Kat super lief en totaal niet bang of schuw. Echt een schatje <3
En ze heeft ook nog 3 kittens gekregen :) (die helaas allemaal weg zijn ;( )

Hope2012

Re: Aanloopkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:52

ik heb op mijn wie zon aanlopertje .
Ze kwam met bandje en al aan wandelen . in het bandje stond een telefoon nr .
Ik dat nr gebeld en bleek de kat al meerdere malen geplaatst te zijn door het asiel maar weigerd bij mensen binnen te zijn ze wil nergens blijven . poes heeft echt diverse eigenaren als we het assiel moeten geloven maar kat gaat bij mij niet meer weg .
ze zit de hele dag op mn wei en in mijn stallen . ze is er nu al 1,5 jaar elke dag hele dagen . en niemand die verder nog naar haar omkijkt .
dus is nu officieel mijn weikat .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:53

Wei kat das een leuke bijnaam!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:58

Hihi we noemen dr billy . het is een helemaal rode poes . die zie je niet vaak zijn over het algemeen meestal katers . ze is geholpen dus geen kittens of wat dan ook ze is al redelijk op leeftijd maar mag lekker blijven .

MAD_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:01

Wij vonden in de schuur in een najaar 3 schreeuwende kittens. Slechts 2 weken oud en geen moeder te bekennen. Nadat we moeder dood aan de kant van de weg hebben gevonden, kittens naar binnen gehaald. Plotseling waren we ouders met een drieling die váák flesjes moesten :D ! We zouden ze wel op marktplaats zetten als ze oud genoeg waren, we hadden tenslotte al twee katten... Dus niet! En ze leefden hier nog lang en gelukkig...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:54

Wij ook! Of althans, toen ik nog thuis woonde. Inmiddels loopt ze al 7 jaar rond bij ons en is ze niet meer weg te denken.
Ze kwam allemaal bij ons in de achtertuin lopen en na tijdje werd ze toch wel magerder. Toen besloot ik haar maar wat eten te geven. Mijn moeder was immers in het ziekenhuis voor een paar dagen, dus die kon het toch niet controleren :+
Maar toen bleef Poes plakken en toen werd het winter en vonden we het wel koud worden voor haar en mocht ze overdag naar binnen. En toen het 's nachts nog kouder werd, mocht ze ook naar binnen. En inmiddels zit ze dus al 7 jaar lang binnen :))
Ze heeft een nestje gehad en daarna hebben we haar gesterriliseerd. We hebben haar oude baasjes ook gevonden, maar die hebben haar zonder pardon buiten gezet, want ze wilden haar niet meer.
Maar het is de liefste poes die we kennen. Ook al hebben haar vorige baasjes haar buiten gezet, ze hadden haar wel goed opgevoed :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:17

hier ook een aanloopkat. Een witte ex kater, geen idee hoe oud hij is.

Zo'n 5 jaar geleden zagen we hem voor het eerst; een echte zwerfkat met ditto slechte vacht, vies, mager en ontzettend schuw. Als hij ons naar de achterdeur zag lopen vloog hij de tuin uit.
Na een tijdje maar wat voer voor hem buiten neergezet, want toch wel erg sneu zo'n zwerfkat. Langzaam aan werd kattemans steeds minder schuw en na ong driekwart jaar kon ik hem zowaar een kriebel over zn kop geven.

anno 2012 komt meneer gewoon kletsend naar binnen gesjouwd, krijgt ruzie met onze eigen jeweetwel kater rond etenstijd, ligt hier smakkend te slapen. En je kunt hem nu gewoon optillen. We hebben ontwormen hem en ontvlooien meneer. Misschien is vertrouwen nu ook eindelijk eens groot genoeg om hem eens mee naar een da te nemen voor inenting en check-up

overigens hebben we onze aanloopkat maar Swieber genoemd (van ja Swiebertje....je weet toch: die oude tv serie)

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:20

Een jaar of 4 geleden woonden wij in een uitgebouwde stacaravan op een boerderij.
Op een avond was het ontzettend slecht weer en hoorde ik ineens vanuit ons slaapkamerraam een Solemiauwconcert. :')
Ik uit het raam gekeken, en daar zat ze. onder het raam, ontzettend klein en bang.
Ik ben naar buiten gelopen en heb er maar liefst een uur over gedaan (in de stortbuien en ontweer) om haar van achter het hek vandaan te krijgen.
Toen ik haar te pakken had liep ik er mee naar binnen, katje was een week of 5 en was zeiknat.
Ik weet nog dat ik zei: MOET JE KIJKEN HOE LELIJK DIE IS!!!

Omdat ik eigenlijk geen kat wilde hebben (we hadden er al 2) dacht ik heel slim te zijn om naar de hooischuur te lopen en ze daar neer te zetten, want daar moest te toch vandaan komen?! :)*
Eenmaal neergezet in de schuur werd ze gelijk door de andere stalkatten in elkaar gerost. Geen goed idee dus... Want dat is best zielig :Y)

(Blijkt dat de hoefsmid van de boer zijn jonge katjes op de hooizolder had gegooid om er vanaf te zijn, en zij is 4 meter naar beneden geduikeld := )

MAar weer mee naar binnen genomen, afgedroogd, onder de dekens in ons bed gelegd. :+
Nou, het beestje is nooit meer weggegaan, komt alleen in de tuin, verder wil ze niet alleen. En zo trouw als een hond.
Heeft nog nooit, maar dan ook echt NOOIT gekrabt, gebeten of lelijk gedaan. Het enige wat ze wil is gekriebeld worden. :))
Ze heeft zelfs een hondenmandje waar ze netjes in slaapt en gaat mee wandelen als ik de hond uitlaat.

Zo zie je maar....
Ik wil haar ook echt nooit meer kwijt, als ik haar al een aantal uren mis raak ik al in paniek! <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:47

Maar jullie zijn de kat gewoon gaan voeren en een halsbandje om gaan doen? heb je er nooit bij stil gestaan dat dat dier gewoon een huis had??

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:58

Nu Goof, wij wonen zowat in de middle of nowhere, dus als er hier 'n kat komt aanlopen kunnen we nooit achterhalen waar die vandaan gekomen is. Feit is dat er zo'n 4 jaar geleden een zwart/wit kitten kwam die flink kon miauwen. Plakje ham en wat aangelengde (koffie)melk deed wonderen. Deze is gebleven. En sinds een paar weken een grijze poes met 2 kittens, 1 gitzwart en 1 grijs. Ook niet handtam en behoorlijk schuw. Ze komen wél eten en 1 kitten kan ik nu aanhalen. Ik hoop wel dat ik ze een beetje handtam krijg, want anders blijven er nestjes geboren worden en komen er steeds meer. Er zwerft ook altijd wel ergens een kater rond ;-)
Maar goed, gezellig is het wel hoor!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:08

Haha wel gezellig zoveel katten!

Die van mij heeft een nieuw kunste, die komt tegenwoordig door het raam van de bovenverdieping. Geen idee hoe, maar ze flikt t! _O-

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:31

Zo'n 10 jaar terug is er bij ons ook een poes aan komen lopen. Aangezien wij buitenaf wonen er wel vaker katten aan kwamen zetten die na 1 of 2 weken ook weer spontaan verdwenen, besteedde ik er weinig aandacht aan. Maar na zo'n kleine 2 maanden was ze er nog steeds. Op een mooie dag in mei met een bakkie voer buiten gaan zitten, vlakbij de bosjes waar ze regelmatig verbleef. Na even aarzelen kwam ze toch maar poolshoogte nemen en ja hoor, het bakkie voer werd smakelijk verorberd. Sindsdien meldde ze zich keurig iedere morgen. Onlangs is ze helaas overleden, maar al die jaren was ze altijd bij huis, zat ze op mijn arm als mijn dochter aan het rijden was en ik toe keek. Een hele lieve, sociale poes. In de winter als het erg koud was, lag ze 's nachts in de berging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:06

Goof schreef:
Maar jullie zijn de kat gewoon gaan voeren en een halsbandje om gaan doen? heb je er nooit bij stil gestaan dat dat dier gewoon een huis had??

Halsbandje omdoen, nou nee daar was hij te wild voor. Lukt nu na zoveel jaar nog niet.
Na maanden in de tuin gezeten te hebben, aangemeld bij diverse instanties enz, konden we er wel van uit gaan dat beestje wild was en/of gedumpt.
Het was dat hij ziek werd en we hem konden pakken anders was hij nooit tam geworden.
Er lopen ook andere katten hier rond maar daar kanje goed aan zien dat ze een thuis hebben.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 13:03

Goof schreef:

Nou er zijn hier nogal wat 'zwerfkatten', en deze was zo dun en schuw dat wij eigenlijk dachten dat het er nog zo een was.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:04

Goof schreef:

Wij dachten in eerste instantie dat onze kat verdwaald was en hadden overal briefjes opgehangen. Toen ie zo mager werd, heb ik een klein blike voer gekocht en hem gevoerd. Hey, ik was 15 en vond het zielig :+
Maar we weten nu wie de vorige eigenaren zijn en die zijn haar liever kwijt dan rijk.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:11

wij hebben er ook een. zo'n 4 jaar geleden kwam ie aanlopen. pikzwart en super dun.
mijn moeder moest er ook niks van hebben. haha maar ik ging m toch maar aaien. eerst mocht ie niet naar binnen, maar inmiddels mag ie alles. (behalve hier ;s nachts slapen, want hij is een echte buitenkat die dus de hele dag in en uitloopt. 's nachts is dat niet echt handig :+ ) hij heeft een doos met een handoek en een pluchen mandje van de IKEA die hij gebruikt als mandje. hij krijgt eten, maar echt veel komt ie niet aan. ook heeft ie vreselijke haaruitval aan z'n kontje en binnenkant van z'n achterpootjes. maar daar lijkt ie geen last van te hebben. levert alleen maar meer koosnaampjes op zoals kaalerd enz. :P

het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben wel zijn "lievelingsmensje". hij tolereert van mij dingen waar hij bij anderen heeel agressief op kan reageren. (hij krabt heel gauw) ik denk dat dat komt omdat ik vanaf het begin het meest met 'm omging, maar ja.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:14

michelle___ schreef:
Goof schreef:

Nou er zijn hier nogal wat 'zwerfkatten', en deze was zo dun en schuw dat wij eigenlijk dachten dat het er nog zo een was.

No offence, maar dat check je toch? :o
Geen briefjes opgehangen of advertenties geplaatst?

Mijn vader heeft ook 'vroegah' wel eens een kitten gevonden. Mijn ouders hebben toen overal advertenties geplaatst en briefjes opgehangen en pas nadat daar geen reacties opkwamen en ook dierenambulance etc geen vermiste kitten opgekregen had hebben mijn ouders besloten het dier te houden.

Ik vind het echt heel slordig als mensen daar niet achteraan gaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:36

Goof schreef:
michelle___ schreef:
[quote="Goof"
[/quote

No offence, maar dat check je toch? :o
Geen briefjes opgehangen of advertenties geplaatst?

Mijn vader heeft ook 'vroegah' wel eens een kitten gevonden. Mijn ouders hebben toen overal advertenties geplaatst en briefjes opgehangen en pas nadat daar geen reacties opkwamen en ook dierenambulance etc geen vermiste kitten opgekregen had hebben mijn ouders besloten het dier te houden.

Ik vind het echt heel slordig als mensen daar niet achteraan gaan :o

Wij hebben nu ook een aanloopkat bij mn ouders, zit er inmiddels al ruim 1,5 bijna 2 jaar. Zo hebben we er wel meerdere gehad, en het verbaast je echt hoeveel zwervers er zijn hoor! Als wij voor alle aanloopkatten briefjes zouden ophangen zouden we gek worden. Nee, soms kijken we wel als er een kat vermist wordt in de supermarkt of vragen we zo aan buren of die misschien iets weten, nooit bleek het dier een eigenaar te hebben gehad.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 13:50

Wij hebben ook gekeken of er een kat vermist was oid, en ooit een advertentie in de sumermarkt en op marktplaats met foto's zonder enig gehoor. Terwijl het rond de kerst was, en de meeste mensen dan wel richting de supermarkt gaan. :j

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:18

Geen aanloopkat, wel een kat gevonden in het maïsveld.
Ik was op mijn vorige stal aan het rijden toen ik een kat (hard) hoorde miauwen. Mijn eerste gedachte was dat er misschien iets was met de stalkat. Dus ik nam me voor na het rijden te gaan kijken. Toen ik onderweg was, kwam er toevallig een oud stalgenootje langs met haar paard, en die hoorde het ook. Toen we in de buurt waren, kwam er een klein bolletje wol uit het veld. Ze was misschien net 6 weken, als ze al zo oud was, die kon ik dus niet laten zitten. Plan was om haar naar het dierenasiel te brengen, maar dat wilde haar niet hebben. Of ja, we mochten haar brengen, maar dan zouden ze haar een spuitje geven.. Eerst geprobeerd om iemand voor haar te vinden via marktplaats, we hadden iemand gevonden. Totdat bleek dat ze niesziekte had, we zijn toen met haar naar de DA geweest. Omdat ik niet de rekening wilde betalen voor een kat die naar een ander zou gaan, heb ik voorgesteld de kosten van de medicijnen voor de niesziekte te delen. Maar dat wilden ze niet. Nu ben ik dan ook maar blij dat ze haar niet al mee genomen hadden.. Nu woont ze al een paar jaar bij mama :)
De dag nadat we haar gevonden hadden, reed ik met de auto naar stal, samen met een vriendinnetje en zag, vermoedelijk haar zusje, midden op de weg. Deze ook ingeladen en die is naar m'n vriendin gegaan. Ook deze had niesziekte, we vermoeden dat het een ongewenst nestje was, wat in het maïsveld gedumpt is :(

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:22

Mijn ouders op de boerderij hebben er ook eentje!
Die was als kitten van 4.5 week gedumpt voor mijn ouders' boerderij.

Super leuke kat geworden, heel mooi ook, lijkt een raskat: Britse korthaar. :)) Hij heet Freaky!

En we hebben inmiddels 5 boerderij/stalkatten. Waarvan 1 poes -Glitter- maar een week per maand bij ons is. De overige weken heeft ze, denken we, ook ergens anders een huisje. :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:28

Mijn eerste kat heb ik uit het asiel gehaald, de volgende 30 ongeveer zijn komen aanlopen, al dan niet in moeders buik. Ik heb ze allemaal ontwormd, ontvlooid, en gesteriliseerd/gecastreerd of eerst een half jaar aan de pil. Helaas is de helft onder de auto gekomen en de andere helft door de vossen gepakt, Nu nog een aanloper over. Ik noemde ze altijd mijn asielzoekertjes en als ze bleven kregen ze een verblijfsvergunning. :D
De laatste jaren is er niks meer aan komen lopen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:29

Wij hebben ook een aanloopkat gehad, hij had een kokertje en daar stond in dat hij Bamber heette, en dat hij hier een paar huizen vandaan woonde,
Dus wij netjes naar dat huis gegaan, maar het was een poedersuiker en ze hoefden hem niet meer, dus toen bleef hij maar bij ons, echt een ontzettend lief beest, die tot zijn dood bij ons is gebleven.