Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doriine

Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:11

Hallo,

Ik zit dus met een heel klein groot probleempje.
Mijn vriend en ik gaan 2 dagen naar limburg(morgen ochtend weg woensdag avond laat terug)
Een vriend van ons zou morgen en woensdag op onze honden passen , hij belde net dat hij woensdag de hele dag moet werken.
Dus ik zat te denken aan een dierenpension voor 2 dagen.
Is dat nog te boeken met deze ''haast''?
We hebben 2 engelse stafford's waarvan er 1 wel met andere honden kan en de andere niet.. zou dit een probleem zijn?

En heeft iemand goede ervaringen met een dierenpension vanaf bodegraven richting zuidlimburg(dan zouden we ze onderweg weg kunnnen brengen)

Groetjes,
Doriene

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:20

ik zou asap op zoek gaan naar een pension en gauw gaan bellen

misschien heb je in het zuiden geluk, daar is de vakantie bijna voorbij

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:21

Nou ik wens je heel veel sterkte maar ik denk dat je dus echt nergens terecht kunt...het is deze week nog bouwvakvakantie dus dat is de allerdrukste tijd van het jaar!!!

Kun je ze niet meenemen?

Goof

Re: Honden voor 2 dagen naar dierenpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:22

Kunnen ze die woensdag niet gewoon bij die vriend thuis zijn zonder dat hij er is dan?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:23

we zouden ze eventueel mee kunnen nemen , maar slapen in een hotel en daar kunnen ze niet mee dus moeten ze in de auto slapen wat ik zielig vind.. en we willen ook winkels in enzo dus het is eigenlijk lastig.. maar als het niet anders is gaan ze gewoon mee , dan moeten wij ons maar even aan hun aanpassen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:23

Ik woon in het zuiden maar jammer genoeg al een hond in huis momenteel, anders had je ze hier mogen af zetten voor die dagen. ;) Ik zou eens kijken op marktplaats voor hondeoppasser hier in het Zuiden, dat zijn er genoeg en doen het met liefde. :j Vaak zitten jou honden dan bij hun in huis. :)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:23

Tip: met het bellen niet zeggen dat het om engelse stafford gaat. Te erg voor woorden dat het moet maar toen ik voor mijn amerikaanse stafford een pensioen zoch werd ik overal geweigerd vanwege het ras :( k ga dus nooit op vakantie als mijn hondje niet naar vrienden of familie kan! Suc6, misschien dat het bij engelse meevalt!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:24

het was de bedoeling dat hij bij ons kwam slapen , en bij hem thuis hebben ze geen dieren.
ook zijn mijn honden niet gewend langer dan 4 a 5 uurtjes alleen te zijn omdat ik partime werk

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:25

had idd net een kennel gevonden waar ze heen konden , vroegen ze wat voor ras is het , jups dan kunnen we je helaas niet verder helpen..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:26

Hey,

Als een uitlaat hulpje nodig hebt ;)

Ik woon in Bodegraven

Heb zelf een kruising amerikaanse stafford

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 11:30

Hee marit , bedankt voor het aanbod.
Heb nl liever dat ze gewoon lekker heel de dag(naja grootste gedeelte van de dag) aandacht hebben en dat er zicht op ze is..

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:31

Als je iets zou ik heel snel gaan bellen, als je heel veel geluk heb dan is er misschien nog ergens plek.
Maar wij hondenpension houders zullen het grapje van niet vertellen wat voor het ras het is en dan aankomen met stafford`s niet zo grappig vinden, dus wees eerlijk en vertel er gewoon over.
Heel veel succes!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:32

Ik weet niet of je het te ver vind, maar wij brengen/brachten onze honden altijd naar de Linderberg in Etten Leur, ongeveer een uurtje bij jullie vandaan. (http://www.klappeheide.nl/)
Met onze Argentijn hadden ze nooit geen problemen, dus ik verwacht ook niet dat ze moeilijk doen over Staffords.
Ik weet alleen niet of ze plek hebben...

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:33

Doriine schreef:
Hee marit , bedankt voor het aanbod.
Heb nl liever dat ze gewoon lekker heel de dag(naja grootste gedeelte van de dag) aandacht hebben en dat er zicht op ze is..

Snap ik.

Wij zijn ook zo veel mogelijk thuis omdat mijn ouders nu op vakantie zijn.

Maar honden in eigen huis en dan minder zicht is vaak beter dan in een pension waar ze waarschijnlijk in een kennel zitten ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:36

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:38

Inderdaad, vaak zijn ze thuis veel meer op hun gemak. Kun je niet iemand regelen die ze kan uitlaten en een paar uren per dag komt "baby sitten"?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:38

Daarom zou ik dus nooit van andere mensen uitgaan. Familie is anders. maar ja vaak blijkt het toch een probleem. Meenemen en in de auto laten slapen zou ik niet doen grote kans dat je problemen krijgt.

Zou idd gewoon wat af bellen moet vast wel lukken. Kijk anders ook even bij honden hotels.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:41

Jammer dat er 1 niet met andere honden kan, anders had het bij ons thuis een optie geweest.
Wij hebben namelijk 7 honden dus dat word lastig dan denk ik..

Je kan dierenpension in Ter Aar bellen, daar heb ik vroeger met mijn paard gestaan. Misschien hebben Ze daar toevallig plek. Heb er vaker staffs (& sharpei etc.) dus die nemen ze wel aan.
Ze zitten aan de dijk bij de kerk. Volgens mij heet het rundervreugd oid.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 12:01

heb een oplossing gevonden:)

Bedankt allemaal!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:03

moonday schreef:
Als je iets zou ik heel snel gaan bellen, als je heel veel geluk heb dan is er misschien nog ergens plek.
Maar wij hondenpension houders zullen het grapje van niet vertellen wat voor het ras het is en dan aankomen met stafford`s niet zo grappig vinden, dus wees eerlijk en vertel er gewoon over.
Heel veel succes!

Als er gewoon niet moeilijk over gedaan word dat het staffords zijn dan hoeft er ook niets verzwegen te worden.
Bellen naar een pension en zeggen dat je een stafford hebt om vervolgens geweigerd te worden ivm plek, maar je belt een tweede keer en zegt dat je een labrador hebt is er ineens wel plek. Daar worden wij hondeneigenaren niet zo vrolijk van!!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:11

Maar niet zeggen en met een stafford aankomen en daar aan de deur geweigerd worden heb je helemaal niets aan.
Het is niet eens zozeer omdat ze deze eigenaren willen pesten, maar vaak moeten deze honden apart in een kennel en daar is in de zomervakantie echt geen ruimte voor.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:17

Waarom word er dan niet gekeken naar elke hond als individu? Maar nee er moet weer naar het ras gekeken worden! Er zijn genoeg staffords die wel met andere honden kunnen en dus niet alleen in een kennel moeten.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:23

Het gaat erom dat als het fout gaat, gelijk een stuk ernstiger fout gaat. Jij als eigenaar van de andere hond in diezelfde kennel zit daar helemaal niet op te wachten. Ze willen de kans op schade zo minimaal mogelijk maken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:01

cinn87 schreef:
Waarom word er dan niet gekeken naar elke hond als individu? Maar nee er moet weer naar het ras gekeken worden! Er zijn genoeg staffords die wel met andere honden kunnen en dus niet alleen in een kennel moeten.

Euh nee ze moeten naar de baas kijken want daar ligt vaak het probleem. Ik heb altijd meer moeite met kleine hondjes dan grote want kleintjes ach die hoef je niet op te voeden toch?.

Mensen die hun hond echt kennen en bewust is van zijn hond zal van te voren zeggen dat hun hond wel of niet lief is.

Waarom zie je op hondenscholen vaak alleen maar grote honden en geen kleintjes?. Terwijl DAT de groep is met problemen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:19

Mistic schreef:
Het gaat erom dat als het fout gaat, gelijk een stuk ernstiger fout gaat. Jij als eigenaar van de andere hond in diezelfde kennel zit daar helemaal niet op te wachten. Ze willen de kans op schade zo minimaal mogelijk maken.

Maar dan nog moet er gekeken worden naar de hond als individu! een labrador is toch ook groot dus die zal ook meer schade veroorzaken. Een stafford moet gewoon naar een pension kunnen als die met andere honden kan punt. En anders eerlijk zeggen dat je ze niet wilt en geen smoesjes gaan lopen verzinnen dat ze vol zitten.