Moet je me na 18 jaar echt ook nog leren afscheid nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Moet je me na 18 jaar echt ook nog leren afscheid nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 20:28

Ik was nog 3 jaar toen ik je mocht uitkiezen. Die rooie, die dikke met die grote ogen! ''Bonkertje'' werd je gedoopt.

Op mijn 4e verjaardag kwam je bij ons in huis, ik weet nog dat ik ontzettend bang voor je was, en jij was bang voor je nieuwe omgeving. 's nachts heb je geslapen in een spleet tussen de koelkast en de keukenkastjes.. Bang voor de hondjes die we toen hadden.
Die nacht ging mijn moeder een aantal keer bij je kijken, maar je zat er nog.. De volgende ochtend ging mijn moeder met knikkende knieen kijken.. Bang dat de honden je hadden gepakt.
Maar nee hoor, daar liep jij, parmantig door de keuken, en de hondjes bibberend in de mand. Onze rooie was baas!

Na een jaar werd je ziek, blaasgruis. ''Als ie na vandaag niet geplast heeft is het over, dan kunnen we niets meer doen'', en ja hoor, meneer ging op de bak, gelukkig! Want dat zou nog veel te jong zijn geweest.
Vanaf toen werd er hills blaas/nierdieet gevoerd en was je ''een kat die vast niet oud ging worden''.

Je hebt eerst buiten mogen lopen, maar gelukkig heeft mijn vader de keuze gemaakt een rennetje voor je te bouwen, je werd er prinsheerlijk heen gedragen wanneer je bij de achterdeur mauwde. En bij mauwen in de ren werd je terug naar binnen gebracht.. En och wat wist je dat! Mauw -> buiten, en 5 minuten later Mauw! -> binnen, om dan om te draaien Mauw!!!-> buiten. Heerlijk, jouw personeel liep wel!

Wat heb je veel moeten doorstaan, je sliep in de poppenwieg, sliep in de wandelwagen van de pop. Werd uiteraard gewiegd en rondgereden, kreeg sokjes en kleertjes aan. En alles liet je je gebeuren. En als je Bonkie dan écht boos had? Dan kreeg je een pootje tegen je aan, nageltjes ingetrokken, zo voorzichtig!

Als ik ziek was dan kreeg ik geen kruik, nee ik kreeg iets veel beters! Ik kreeg Bonkie! Dan kroop je lekker onder de dekens tegen me aan, al spinnend vielen we dan in slaap.

Je was een binnenkat geworden, maar ook nog ontzettend nieuwsgierig. Wat hebben we vaak met een bakje brokjes buiten lopen rammelen als je weer eens weggeglipt was. En een keer zat je zelfs op het dak van het huis! Door het kleine dakraampje naar buiten geklommen, stommerd..
Mama ging je lokken, met brokjes, en lieve woordjes. Tot we heel hard ''rotkat!'' hoorden, ze had je te pakken, gelukkig!

Na een aantal jaren kreeg je een maatje, kleine Dopje mocht je opvoeden. Jij die een rothekel had aan katten.. Je hebt een dag gemauwd, was toen je stem kwijt en hebt een week geluidloos gemauwd, en toen was het goed. Dopje hoorde erbij, een speelmaatje voor je!
Na nog wat jaren kwam daar ook Teigetje nog bij, weer een klein moederloos scharminkeltje, deze keer had je er gelukkig minder moeite mee, want je werd ook al wat ouder.

De kat die niet oud ging worden..

Drie jaar geleden, toen je dus al 15 was, leerde je een hond ter grootte van een shetlander, die vond dat katten speelgoed waren, nog even dat hij vooral om je heen moest lopen, en niet zonder toestemming met je mocht sollen. Het kostte je maar 2 dagen, en hij is het nooit meer vergeten. Bonkie is BAAS.

En nu? Nu is zelfs Teigetje al 10...
En jij bent bijna 18,5 jaar oud. En nu is het goed. Je bent een beetje van het padje af, je pootjes zijn hartstikke stijf. Je kunt niet meer zo goed springen, en jezelf wassen lukt ook niet meer. In een korte tijd ben je eruit gaan zien als een ouwe poek..

En dan komt, na zo vaak tegen elkaar gezegd te hebben dat jij niet mag lijden, het moment waarop je tegen elkaar zegt dat het zo echt niet meer kan. Dat het goed is geweest en de grens is bereikt.

Volgende week lief poekje.. Jij die mij zoveel hebt geleerd..
Maar was het nou echt nodig om me ook te leren afscheid te nemen?...

Afbeelding
;(

Teteltee

Re: Moet je me na 18 jaar echt ook nog leren afscheid nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:30

Sterkte :(

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:31

Wat mooi geschreven, heel veel sterkte |(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:32

;(
Mooi geschreven. Onwijs veel sterkte!

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:33

Wat een mooie poes en wat fijn dat je toch nog al die jaren van hem hebt mogen genieten.
Sterkte!

Ludique96

Re: Moet je me na 18 jaar echt ook nog leren afscheid nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:34

Ahh meissie heel mooi geschreven en heel veel sterkte |( :(:)

Aukelizzy

Wat heb je dat prachtig geschreven.. Heel veel sterkte de komende tijd. :(:) Wat een mooie trotse kat...

MamaMiesje

Wat een mooi verhaal, ondanks het verdriet erachter :(:)
Bonkie heeft een mooi leven gehad bij jullie. Veel sterkte volgende week :(:)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:35

*Pinkt traantje weg*

Dat heb je mooi geschreven. Wat is het toch moeilijk om dat besluit te moeten nemen...

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:36

Heel veel sterkte, wat een kat met karakter jullie zullen hem gaan missen maar denk dan aan al wat hij jullie heeft gegeven in de vorm van mooie herinneringen.
Hij heeft het zo te lezen supergoed gehad bij jullie.

Woestein

Schitterende woorden over een prachtige vriend.
Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
Liefde is loslaten... maar wat zouden we graag al onze beesjes met ons oud willen laten worden....

Jaime_

He gadver, kga er van janken.. ;(

Heel veel sterkte! Ik weet precies hoe je je voelt, ik ben ook opgegroeid met katten en heb ze ook moeten verliezen..
1 van mn huidige poezen heb ik nu 13 jaar.. Ik herken jouw verhaal echt, ook hier in de poppenwagen gelegen, ze kreeg zelfs poppenkleertjes aan, als ik ziek was kwam ze inderaad ook bij me.. Alleen al het idee dat ik zonder haar zou moeten maakt me al ontzettend verdrietig.

Respect voor deze dappere keuze, en heel erg veel sterkte, bonkie heeft het goed gehad bij jou :)

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:38

Klinkt als een geweldig leuke kat (ik heb een zwak voor rosse katten :-)) Veel sterkte!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:38

wat een mooi verhaal. bonkie heeft een mooi leven gehad. hij die niet oud ging worden heeft het toch maar mooi gedaan!!
Heel veel sterkte volgende week :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:39

Als paraveterinair zien we veel leed in de kamer van de dierenarts, maar het meest word ik altijd geraakt door mensen zoals jij, die hun lieve huisdier tot de laatste reis begeleiden, en die hun beestjes het allermooiste cadeau geven zodra de tijd is aangebroken.

Heel veel sterkte!

They say memories are golden
well maybe that is true.
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have saved you
you never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
no one could ever fill.

If tears could build a stairway
and heartache make a lane,
I'd walk the path to heaven
and bring you back again.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:40

Sterkte ermee, mooi geschreven! :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 20:42

Aukelizzy schreef:
Wat heb je dat prachtig geschreven.. Heel veel sterkte de komende tijd. :(:) Wat een mooie trotse kat...

:j
Zijn trots is nu aan het verdwijnen, dat is voor ons de reden om deze beslissing nu te nemen.

Ik heb het gisteren met mijn moeder afgesproken, volgende week, want ik wil/moet erbij zijn. Vind dat ik dat wel aan hem verplicht ben :)
En het ene moment denk ik, tjee.. 18 jaar.. Zijn mama Dixie is al bijna 10 jaar dood.. (die was 1,5 jaar toen ze haar enige nestje kreeg en dus Bonkie).
De dierenarts roept al jaren ''weer een zak voer voor Bonkie? Leeft ie nog dan? Taaie!! (leeftijd staat in de pc natuurlijk)
en dan moet ik erom glimlachen :) hij heeft lekker een ouwe knar mogen worden! :)

Maar aan de andere kant voel ik me net een klein kind.. Want 't is wel míjn Bonkie...
Afbeelding
deze foto is van afgelopen weekend, daar is het meer een oud ventje :(:)

*brult nog even lekker verder :Y) *

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:42

Wat mooi geschreven. Heel veel sterkte :(:)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:44

Onze Thijs heeft ook heel wat ritjes in de poppenwagen mogen maken, aangekleed en wel. Jouw verhaal brengt heel wat fijne herinneringen naar boven. Maar dat afscheid, vreselijk...

Ach, dat oude rooie rakkertje hierboven <3 .

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:48

Heel mooi geschreven, een herkenbaar verhaal.. Kreeg tranen in mijn ogen :o
Mijn Mickey is afgelopen winter ingeslapen op de leeftijd van 17 jaar, zijn broer leeft nog, maar ook zichtbaar een oudje geworden.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, dappere beslissing en 18,5 jaar is een hele mooie leeftijd! En hij is een prachtige kat :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:51

Jeetje heel erg mooi geschreven, herken er zó erg mijn rooie Dozo in, bijna eng.. Mijn ouders hadden hem eerder dan dat ik geboren was, hij heeft dus ook behoorlijk wat te verduren gekregen :)) Ook altijd het baasje geweest, heeft mijn huidige kat geleerd wat respect is en hij heeft ook mooi 18,5 jaar mogen worden. Enorme wond in zijn poot gehad waarvan ook werd gezegd "hier is hij te oud voor, dit overleeft hij niet", maar nee Dozo vocht zich er wel doorheen :+: En toen werd hij ingeslapen en we waren er niet eens bij, we waren op vakantie en een verknipte buurvrouw besloot dat hij zielig was en afgemaakt moest worden en de dierenambulance deed dat.. Au wat deed dat zeer ;(

Heeel erg veel sterkte en geniet nog van dat laatste weekje! :(:)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:54

je brengt een hoop mooie gedachtes weer tot leven,
twee jaar terug op 2 september hebben we ook onze hond 13.5 inlaten slapen, (die dag was ik zelf eigenlijk uitgerekend, ben pas 12 dagen later bevallen)ik heb zo veel mooie jaren met hem beleefd, van hem de laatste kwispel gekregen, heb zelf twee honden, en kat die nog wat jaren mee mogen, maar nomme vergeet ik ook nooit! en een beslissing kunnen nemen is de meest dierenliefde die je kunt wensen

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:55

heel veel sterkte komende week! Je maatje verliezen is nooit leuk, maar hij heeft een mooi en goed leven gehad bij jullie!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 20:56

Ik ga morgen even uitgebreid knuffelen (woon niet meer thuis bij Bonkie).
En neem volgende week lekker zalm mee voor hem. Dat mag hij helemaal niet, maar who cares :) Hij vindt het lekker, dus dan mag het wel :)

Afbeelding

He bah Smee.. :oo da's helemaal ***.
Wij hebben wel de laatste paar jaar eigenlijk ''gehoopt'' dat hij smorgens gewoon een keertje niet wakker zou worden. Dan hoef je die beslissing zelf ook niet te nemen.. Maar hij is taai..

bedankt iedereen voor de reacties.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:58

Wat ontroerend geschreven en wat een prachtig levensverhaal van een bijzondere kat in een bijzonder gezin. Prachtig zoals jullie met hem omgaan, nuchter maar uiteindelijk om de rooie poten van Bonkie gewonden. Bonkie heeft je zoveel geleerd en neemt je ook mee tot aan zijn laatste reis. Wees hem daar dankbaar voor. Maar wat zullen jullie hem missen!