Mijn konijnen zijn niet veilig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn konijnen zijn niet veilig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:36

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Ik heb al een poos een vermoeden dat er 's nachts soms iemand bij mijn konijnen rondsluipt (raskonijnen )
Dan staat er weer een deurtje van een ram los (rammen worden volgende week gecastreerd, heb eindelijk het geld ervoor. Moest dit zelf betalen. En er was vanalles tusen gekomen -O- ) En er is ook al 1 konijntje weg nadat alles los stond. En ik achter 8 konijnen 4 kippen mocht aanrennen.

Ben er nu helemaal klaar mee. Want nu vanochtend kwam ik erachter dat er zelfs een hok gesloopt was. En weer een ram losliep Hoe kan ik voorkomen dat er nog meer problemen ontstaan? Kan moeilijk onze hond bij het konijnen ren neer leggen.

En wat zijn ongeveer de kosten om de voedster te laten castreren en eventuele vruchtjes laten te verwijderen? de 3 rammen zouden in totaal mij 100 euro gaan kosten.

Word er spuugzat van!

Cabelona

Re: Mijn konijnen zijn niet veilig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:41

Is het mogelijk dat er iemand bij jullie op het terrein komt waar de konijnenren staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:52

Cabelona schreef:
Is het mogelijk dat er iemand bij jullie op het terrein komt waar de konijnenren staat?

Ja. Word binnenkort veranderd. Aan de achterkant, komen hekken van 2 meter hoog, inclusief stroomdraad. Maar dan kunnen ze nog via de buurvrouw op ons terrein komen. Maar zij was ook van plan stroomdraad te gebruiken. Zij heeft regelmatig last van dat er mensen bij haar achter thuis op de ruiten kloppen. Maar tussen onze tuinen hebben we een laag hekje, omdat we goed met elkaar kunnen opschieten.

Ik dacht ook al stroomdraad om het hele konijnenren heen. Maar dat mocht niet van mams -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:55

Tja als het makkelijk bereikbaar is kan je er niet veel aan doen.

Zorg ervoor dat ie er niet zomaar bij kunnen, of zet het op een ander plek zoals in de schuur als er niemand thuis is ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:07

Ragdollcat schreef:
Tja als het makkelijk bereikbaar is kan je er niet veel aan doen.

Zorg ervoor dat ie er niet zomaar bij kunnen, of zet het op een ander plek zoals in de schuur als er niemand thuis is ofzo.

Zat er al aan te denken om een hangslot op de ren te doen. Maar ben bang dat ze dan het gaas zullen kapot trekken.

En het is geen optie om telkens de konijnen te gaan verslepen naar een schuur. Zoveel zijn we namelijk niet thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:24

Konijnen sterriliseren/castreren kost heel veel, nog meer dan een kat/poes omdat ze meer narcose nodig hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:35

Bordje met "camera staat aan", misschien?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:37

Gebeurt dit regelmatig of zelfs elke nacht? Als het regelmatig gebeurt zou ik een nachtje "wachtzitten" om iemand op heterdaad te betrappen. Desnoods met vader erbij als je nog thuis woont. Of een camera ophangen met nachtzicht, zo kun je er misschien achter komen wie het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:57

Sypol_Rawr schreef:
Konijnen sterriliseren/castreren kost heel veel, nog meer dan een kat/poes omdat ze meer narcose nodig hebben

Vind 3 rammen voor 100 euro meevallen. Kater castreren is hier 40 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:58

GamblersCup schreef:
Gebeurt dit regelmatig of zelfs elke nacht? Als het regelmatig gebeurt zou ik een nachtje "wachtzitten" om iemand op heterdaad te betrappen. Desnoods met vader erbij als je nog thuis woont. Of een camera ophangen met nachtzicht, zo kun je er misschien achter komen wie het doet.

Regelmatig. Maar hangt intussen een groot slot op. En wachtzitten is helaas geen optie dus. Wel slaan de honden s nachts soms aan. Maar om dan elke keer naar buiten te rennen is geen doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:31

3 rammen castreren kost ongeveer net zoveel als 1 voedster laten helpen. Bovendien wel de voedster helpen en niet de ram dan kan je ze ook niet koppelen omdat de ram zijn hormonen dat alsnog op de voedster af reageerd.

Als je een valse hond hebt dan zou ik werkelijk overwegen die daar weg te zetten. Een andere hond niet als men daar ook bij in de buurt kan komen moet je maar afwachten wat men uit haalt met je hond.....
Ik zou eerder tot aanschaf van een camera over gaan en uiteraard niet waarschuwen dat je die op hangt. Is helemaal veilig en je kan het exact zien wie of wat het doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:38

dierenfan schreef:
3 rammen castreren kost ongeveer net zoveel als 1 voedster laten helpen. Bovendien wel de voedster helpen en niet de ram dan kan je ze ook niet koppelen omdat de ram zijn hormonen dat alsnog op de voedster af reageerd.

Als je een valse hond hebt dan zou ik werkelijk overwegen die daar weg te zetten. Een andere hond niet als men daar ook bij in de buurt kan komen moet je maar afwachten wat men uit haalt met je hond.....
Ik zou eerder tot aanschaf van een camera over gaan en uiteraard niet waarschuwen dat je die op hangt. Is helemaal veilig en je kan het exact zien wie of wat het doet.

Onze hond is niet vals. Is 60 kilo liefde. Totdat het donker word en ik of me zusje alleen thuis zijn. Dan komt er geen vreemd persoon meer binnen. En hond ligt 's nachts gewoon binnen.

En de rammen worden gewoon gecastreerd. Hebben het geluk dat we korting krijgen.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:41

aangifte doen

ze maken spullen kapot dus je bent al een stap verder

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:41

Ik woon ook in drenthe en 2 jaar terug zijn alles raskippen van mijn broer gestolen uit de hokken.... ze kunnen er zelf verder alleen mee fokken voor de shows maar geen show draaien ivm ringnummer.... Nu gebeurd het hier ook steeds vaker bij konijnen. (gelukkig niet bij mij maar bij anderen) Soms 1 of 2 verdwenen of hokken op etc etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:42

chelleeee schreef:
aangifte doen

Hoe moet ik bewijzen dan dat er volk bij mijn konijnen rond loopt? Politie gelooft dat toch niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:43

Idd aangifte doen van betreden privé terrein en vernieling.

Ook zou je een camera aan kunnen schaffen,wij hebben laatst een mooie aangeschaft voor net iets meer dan E100,-.Daar zit ook nachtvieuw op en hij kan roteren en oscilleren.Alsje hem op een pc aansluit kun je de beelden ook terugzien.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:43

love_western schreef:
chelleeee schreef:
aangifte doen

Hoe moet ik bewijzen dan dat er volk bij mijn konijnen rond loopt? Politie gelooft dat toch niet.

Helemaal mee eens bij ons geloofden ze het ook niet totdat ze weg waren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:44

Nathas schreef:
Ik woon ook in drenthe en 2 jaar terug zijn alles raskippen van mijn broer gestolen uit de hokken.... ze kunnen er zelf verder alleen mee fokken voor de shows maar geen show draaien ivm ringnummer.... Nu gebeurd het hier ook steeds vaker bij konijnen. (gelukkig niet bij mij maar bij anderen) Soms 1 of 2 verdwenen of hokken op etc etc etc

Er hangt nu een goed slot op. En er komt binnenkort een groot hek aan de achterzijde. En er komt overal stroomdraad. Inclusief tuin van de buurvrouw.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:44

Leen ergens een camera die kan filmen in het donker! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:46

Tinky12 schreef:
Idd aangifte doen van betreden privé terrein en vernieling.

Ook zou je een camera aan kunnen schaffen,wij hebben laatst een mooie aangeschaft voor net iets meer dan E100,-.Daar zit ook nachtvieuw op en hij kan roteren en oscilleren.Alsje hem op een pc aansluit kun je de beelden ook terugzien.

Hoe moet ik dit bewijzen dan? Alleen andere buurvrouw heeft de buurman van verderop in onze tuin zien rond snuffelen, maar kwam niet in de buurt van onze konijnen. En plaagt onze honden. Waardoor wij honden niet fijn meer kunnen uitlaten, omdat ze hem willen aanvallen.

Toch maar eens kijken voor een cameraatje. Maar vind dat wel erg ver gaan -O-

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:51

Probeer het eens met je webcam als je die hebt,dan kan je het de volgende morgen terug kijken op je pc.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:52

Camera gaat erg ver maar blijkbaar is het nodig :/ heb je meteen je bewijs...hang wel een bordje op zodat je daar weer geen gezeur over krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:10

Tinky12 schreef:
Camera gaat erg ver maar blijkbaar is het nodig :/ heb je meteen je bewijs...hang wel een bordje op zodat je daar weer geen gezeur over krijgt.

Hoef toch geen bordje op te hangen? Ze horen sowieso niet in onze achtertuin.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:11

Camera is een optie.

Betreft voedster castreren is zeer verschillend, misschien heb je een opvang in de buurt waar je het via kan doen?
Hier biedt ik dat mensen nog wel is aan en dat scheelt natuurlijk flink. Ik weet niet waar je ergens woont?
Normaliter kost het hier 75 euro voor een dame laten helpen in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:15

Faniek schreef:
Camera is een optie.

Betreft voedster castreren is zeer verschillend, misschien heb je een opvang in de buurt waar je het via kan doen?
Hier biedt ik dat mensen nog wel is aan en dat scheelt natuurlijk flink. Ik weet niet waar je ergens woont?
Normaliter kost het hier 75 euro voor een dame laten helpen in ieder geval.

WAT?!?! Hier kost het 160!