smerige tactieken brokjesfabrikanten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

smerige tactieken brokjesfabrikanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 10:23

Ik had de radio aan en hoorde tot mijn grote verbazing van deze actie 'royal canin is zo gezond, dat u nu korting krijgt op dierenverzekering X als u royal canin voert'

:oo -:(- :n 8)7 |o :?

http://www.gezondheidverzekerd.nl/

Je krijgt nu korting op je dierenverzekering als je royal canin voert aan je huisdieren, oftewel, een verzekeringsmaatschappij bindt zich aan een voerfabrikant. De voerfabrikant weet zich op deze manier overal op te dringen. Tja de enige manier waarop je mensen kunt overhalen om je product te gaan gebruiken, of het nou gezond is of niet, is door mensen in hun portemonnee het voordeel te laten voelen.

Bah zum kotsen!!!

Zeker als je op internet leest wat voor desastreuze gevolgen droge brokjes hebben op katten en honden en hoeveel katten en honden onnodig kapot gegaan zijn daaraan. En hoeveel katten/honden er zienderogen opknapten van rauwvoer (wat ook steeds beter verkrijgbaar is)

Ik zie het al voor me;

"u krijgt korting als u ijzers van mustad laat onderslaan en brokjes voert van pavo"

_O-

Door middel van geld, beperk je mensen in hun keuzevrijheid, ja jij wil wat anders, nou dan betaal je ook maar.

Ik had al geen dierenverzekeringen, nu al helemaal niet meer. En ik vrees dit soort idiote dingen straks ook bij de commerciele mensenverzekeringen. Alles moest toch geprivatiseerd worden? Dan krijg je dit soort smerige tactieken van producenten van rotzooi.

Athena1982

Re: smerige tactieken brokjesfabrikanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:26

Je hoeft toch geen Royal Canin te kopen als je niet wilt?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:32

Athena1982 schreef:

Mijn gedachten ook.
Voer mijn honden en katten ook brokjes,dezen zijn gezond en al aardig op leeftijd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:33

Ik vroeg me meer af hoe ze dat gaan controleren...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 10:37

Ja zeker bonnetjes sparen ofzo, of streepjescodes uitknippen.

Maar hallo zeg, je mag toch zelf wel kiezen wat je je beest voert???

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:38

Arabesk schreef:
Ja zeker bonnetjes sparen ofzo, of streepjescodes uitknippen.

Maar hallo zeg, je mag toch zelf wel kiezen wat je je beest voert???

Ze dwingen je toch ook niet?

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:38

Ja hoor, dat mag ook van ze. Je krijgt dan alleen geen korting.

Op de site valt te vinden: (Mij alleen te veel gedoe...)
http://www.gezondheidverzekerd.nl/
Hoe werkt de Proteq Dier & Zorg polisaanvraag via de 'Gezondheid Verzekerd' actie?
•U ontvangt van Proteq Dier & Zorg een Gezondheid Verzekerd "Premie-Voordeelkaart". Hiermee kunt u aantonen dat uw hond of kat gedurende 12 maanden Royal Canin gezondheidsvoeding gekregen heeft.
•De korting (25% naar eerste 12 maanden en 10% korting in de vervolgjaren) wordt berekend over de bij de gekozen verzekeringsdekking behorende jaarpremie.
•Na afloop van elke 12 maanden, dient u uiterlijk binnen 8 weken de volledig juist ingevulde "Premie-Voordeelkaart" in te zenden inclusief: ◦Voeding gekocht bij de dierenarts > bedrukking van de onderkant van de verpakkingen. Zie afbeelding hierboven
◦Voeding elders gekocht > zegels van de zijkant van de verpakkingen. Zie afbeelding hierboven

•In geval van een niet volledig, onjuist ingevulde of te laat ontvangen "Premie-Voordeelkaart" komt u helaas niet in aanmerking voor de korting.
•De korting op de jaarpremie wordt door Proteq Dier & Zorg na ieder verzekeringsjaar uitgekeerd door middel van een storting op het bij Proteq Dier & Zorg bekende rekeningnummer. De korting wordt niet verrekend met de jaarpremie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:40

Athena1982 schreef:

Nee, dat klopt, maar je betaalt dan wel meer voor je verzekering.......
Vjestagirl schreef:
Ik vroeg me meer af hoe ze dat gaan controleren...

Veel mensen kopen RC bij de DA, en dat is een prima manier voor de verzekeraar om te controleren, denk ik. Of je kunt via de site van je verzekeraar bestellen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:42

TS, mijn mond viel ook open toen ik die reclame hoorde!
Mijn eerste gedachte: "Echt niet dat die verzekering onderzocht heeft of die br*kken gezond zijn, die verzekering krijgt gewoon dikke bult geld van de fabrikant!"

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:47

Wat een ophef. Je sluit een verzekering af als je dat wil. En je voert t voer wat jje wil. Ik begrijp t probleem echt niet.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:53

Er zijn toch zo vaak voordeelcombinaties te verkrijgen, wat is hier nu zo fout aan? Bovendien zijn er legio honden groot en gezond geworden op Royal Canine of Eukanuba of wat voor een " fout" brok merk dan ook. Als iemand nu korting krijgt op zijn verzekering omdat er Royal Canine gevoerd wordt dan is dat toch prima, zo'n smerige tactiek zoals het hierboven omschreven wordt vind ik het dus echt niet. 2 van mijn honden eten rauw vlees maar eentje eet er brok omdat die het daar gewoon stukken beter op doet dus ieder zijn manier van voeren.
En stel dat ik mijn paard op ijzers zou hebben ( wat niet zo is) en stel dat ik Pavo zou voeren dan zou ik het een mooie bijkomstigheid vinden om dat ook te combineren dus zo fout vind ik dat ook weer niet.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:54

Wat is het probleem? Als de verzekeraar voorstander is van deze brokken en daardoor korting wil geven op de verzekering, is toch alleen maar een fijne zaak?

Dat zet toch helemaal niks over wat jij je dieren moet voeren.
Voer jij het niet en wil je wel deze verzekering, krijg je de korting niet.. Zo simpel.

Ik vind het juist wel een goede actie en in de wereld van tegenwoordig zie je het enorm vaak dat reclame's etc. aan elkaar verbonden worden met kortingen.

Of je er iets mee doet is aan jezelf..
Dat JIJ het eten absoluut niet aan je honden wil voeren staat verder los van deze actie. En blijkbaar zijn de meningen erover verdeeld hoe goed of slecht dit wel niet voor een hond/kat is.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:58

Dat is ieders eigen keuze. En ik ben zeer tevreden met de brokken van Royal Canin. Mijn kat is hartstikke gezond, heeft nog nooit tandsteen gehad en eet verder ook niks anders dus heb weinig keuze.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:01

Het is inderdaad een vorm van manipulatie. Maar je hoeft er niet aan mee te doen.
Zo zijn er wel meer bedrijven die dergelijke onderlinge afspraken maken. Zo ook calgon met zijn "wasmachines leven langer met......" Het subjectieve "onderzoek" met zeer positieve resultaten over de werking van calgon wordt gedaan door een juist... wasmachinefabrikant.
Blijf je hiervan bewust en maak je eigen keuzes, en vertrouw nooit reclames ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 11:07

Wat is het probleem??

Nou bij verzekeringsmaatschappijen werken geen voedingsdeskundigen dus hoe kunnen zij bepalen dat RC gezond is????

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:07

Ik ben ook niet kapot van dit soort reclames.

Bij mij gaat het dan vooral om de reactie die je van mensen krijgt met minder verstand van voeding: 'ja maar de dierenarts verkoopt het/de verzekering adviseerd het. Wie ben JIJ dan om te zeggen dat het geen goede voeding is..?! Zij zullen er wel meer verstand van hebben..'. -O- :7 Doel van de fabrikant bereikt dus! :Y)

Erg jammer, maar zo werken deze dingen nou eenmaal. En mensen moeten er zelf achter komen en 100 mensen, 100 meningen. :D
Aan de andere kant ga ik er wel in mee dat er genoeg honden oud worden op 'dit soort' voeding. Ik zou het zélf niet graag voeren, maar ik blijf van mening dat wij mensen nog lang niet alles weten over voeding en het menselijk en dierlijk lichaam. Over 10 jaar zijn er misschien wel weer totaal andere bevindingen :j
Wel jammer is het dat dit soort merken op deze manier en fout beeld van de werkelijkheid schetsen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 11:08

Irma_Maandag schreef:
Het is inderdaad een vorm van manipulatie. Maar je hoeft er niet aan mee te doen.
Zo zijn er wel meer bedrijven die dergelijke onderlinge afspraken maken. Zo ook calgon met zijn "wasmachines leven langer met......" Het subjectieve "onderzoek" met zeer positieve resultaten over de werking van calgon wordt gedaan door een juist... wasmachinefabrikant.
Blijf je hiervan bewust en maak je eigen keuzes, en vertrouw nooit reclames ;)

Maar het is niet zo dat ik minder lang garantie krijg of meer moet betalen voor m'n verzekering als ik GEEN calgon gebruik

:)*

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:14

Tja, mijn katten eten rauw en zijn zo gezond dat ik ze niet eens hoef te verzekeren :+

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:14

Ik heb nu al 5 honden op rij gehad die niet tegen RC voer konden. (jeuk, schilfers, slechte adem, constant aan pootjes likken).

Dan ben je dus al uitgesloten van de korting terwijl je wel de intentie had om het te gaan voeren

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:18

Je gaat niet méér betalen. Je krijgt korting als je Royal Canin koopt.
Je betaalt gewoon hun standaard tarief. En ja, je hebt mazzel als je RC koopt en zin hebt in bonnetjesregistraties.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:19

Gezien het verschil in prijs van de voeding van RC en andere merken, denk ik niet dat je er daadwerkelijk voordeel bij hebt als je op dat merk gaat overstappen...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:19

In België is dit verboden, koppelverkoop. Al zal dat helaas niet blijven duren, want onze wetgeving is strenger als de EU richtlijn, dat gaat moeilijk houdbaar zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:21

Arabesk schreef:
Zeker als je op internet leest wat voor desastreuze gevolgen droge brokjes hebben op katten en honden en hoeveel katten en honden onnodig kapot gegaan zijn daaraan. En hoeveel katten/honden er zienderogen opknapten van rauwvoer (wat ook steeds beter verkrijgbaar is)

.

Ik ben het met je eens dat de verbinding van een voerfabrikant met een verzekeringsmaatschappij laakbaar is (zou mijn verzekering daar onmiddelijk opzeggen, wat ik ook voerde, met opgaaf van redenen).

Dat terzijde de opmerking van je die ik hier aanhaal is onzin. Er is geen enkel wetenschappelijk verantwoord uitgevoerd onderzoek dat deze bewering steunt. Integendeel.
Wat je "op het internet leest" is een hoop anecdotische informatie van mensen die over het algemeen niet gehindert worden door enige kennis.
Neem aan dat je al eens gestruikeld bent over de "ontgiftings hypothese" als verklaring voor de spetterpoep bij de omstelling naar rauw...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:22

Athena1982 schreef:
Je gaat niet méér betalen. Je krijgt korting als je Royal Canin koopt.
Je betaalt gewoon hun standaard tarief. En ja, je hebt mazzel als je RC koopt en zin hebt in bonnetjesregistraties.

Ja, en als je RC koopt betaal je minder voor de verzekering, als je het niet koopt betaal je dan toch meer?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:24

Waar je je druk om kan maken. Hier voer ik ook deels RC en iedereen moet toch zelf weten wat hij voert? ik vind bijvoorbeeld een verzekering zonde van het geld. Maar RC niet. En zo duur is het niet want je voert er ook minder van.

En dat de honden er kapot aan gaan is ook belachelijk want veel honden die problemen hebben zijn juist erg gebaat bij dit voer en zouden zonder juist kapot gaan. ;)