Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:15

Sinds mijn vriend ze auto heeft gebeurt het bijna dagelijks!
Het lijkt wel of de zwarte auto katten aantrekt het is niet normaal meer.

We hebben al zovaak moeten remmen omdat er weer een kat de weg over steekt, en dit keer waren we te laat.
Hij stak over vanuit het hoge gras aan de rechterkant, allebei niet gezien. Ik stapte gelijk uit maar hij was al weg.
We reden gewoon nog onder de maximumsnelheid (50).

Ik zou nooit een kat willen hebben, veel te bang dat dit gebeurt.
En we hebben het niet alleen in mijn buurt, ook 8km verderop waar hij woont, overal zie je katten.

Als ik er een had had ik hem nu allang opgesloten :(:) . Maarja dat is ook zielig...

Hebben jullie hier ook zo'n last van?

LeonieL

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:17

Jep. Al onze katten zijn vroeg of laat aangereden. Zij kwamen steeds net niet dood thuis.. Ook hier komen geen katten meer idd. Nu hebben we honden :)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:19

LeonieL schreef:
Jep. Al onze katten zijn vroeg of laat aangereden. Zij kwamen steeds net niet dood thuis.. Ook hier komen geen katten meer idd. Nu hebben we honden :)

Agoss ik vind het ook zo erg, straks komt die kat thuis en schrikken de eigenaren zich dood misschien is er wel iets gebroken |(

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:19

Hier ook al regelmatig flink op de rem moeten trappen voor overstekende katten en zelfs honden. Die honden lopen dan los op het erf en lopen ook wel eens de weg op.

Maar blijft altijd triest als je een aanrijding met zo'n beestje niet hebt kunnen voorkomen.

Daarom snap ik ook niet dat mensen hun katten dag en nacht op straat laten rondzwerven
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 31-07-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:19

Hopen dat deze kat het overleefd heeft en snel gevonden is.
Waar ik eerst woonde was ook een weg waar je 50 mocht, maar iedereen 80 reed en iedereen in de straat had wel een kat gehad die daar dood gereden was.. Wij ook en de laatste twee katten die daar gewoond hebben waren dan ook binnenkatten.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:20

Zelf nog nooit de ervaring gemaakt, gelukkig! Wel al heel wat dode katten zien liggen. Ben zelf echt een katten mens en daarom komt (mijn huidige en mijn vorige overigens ook niet) mijn kat niet buiten. Hebben een huis dat groot genoeg is om voldoende beweging te bieden, meer dan genoeg speelgoed, de hond is zijn lievelings vriendje, dus de kat heeft niks te klagen. In de zomer mag hij wel eens mee de tuin in, maar op straat? Nee.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:22

Brrr, wat rot, voor jullie en voor de kat, zo iets wil je niet, maar kan je helaas niet altijd voorkomen :\

Pff, dit is een van de redenen waarom ik er voor zorg dat mijn katten de tuin niet uit kunnen...

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:22

Ik heb mijn lieve kat twee jaar gehad, het was echt een buiten kat, dus was meer buiten dan binnen.
Toen op een gegeven moment was hij na twee maanden nog niet thuis,, en toen keek ik een keer toevallig op zo'n site, waar ze overleden katten enz brengen.
En toen zag ik opeens mijn kat daar tussen, ik schrok me helemaal dood.

En de informatie die er bij stond, dat klopte allemaal met mijn kat.
Ben wel heel blij dat ik nu weet wat er met hem gebeurd is, maar het is echt verschrikkelijk om je kat zo te zien.
Ik zag een foto van hem, met allemaal bloed bij zijn mond, echt zo erg, en ik kreeg echt gelijk tranen in mijn ogen.

Nu heb ik geen kat meer, me zusje wel weer.
Maar ik hield super veel van hem, en daarom hoef ik ook geen nieuwe kat meer!

Lijkt me ook best wel erg om een kat aan te rijden, maar je kan er niks aan doen! In jou geval dan ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:24

Dat is het risico van je kat buiten laten lopen..
Wel rot voor jou, dat je de kat hebt aangereden..

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:26

Hhilde schreef:
Dat is het risico van je kat buiten laten lopen..
Wel rot voor jou, dat je de kat hebt aangereden..

Ja klopt, daar ben ik me ook van bewust, maar wat moet je anders, als hij liever buiten is dan binnen?
Dan is het ook zo sneu om hem elke keer binnen te houden, lukt toch niet,

En inderdaad rot voor jou, maar je kan er nu eenmaal niks aan doen!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:26

Jaa konijnen en honden zitten ook binnen al is dat misschien een iets ander verhaal?

Ik vind het ook echt ontzettend erg! Op de brommer is het namelijk ook een keer gebeurt (zat toen achterop bij hem)
Het lijkt wel alsof die het aantrekt he... Maar we rijden echt niet hard (ookal heeft die net ze rijbewijs :+ meeste jongens gassen altijd flink)

Hij schrok ook heel erg stopte meteen en schreeuwdee neeeee!!!!!!!!!!!!! Al voor ik wist wat er aan de hand was en duwde me toen de auto uit maar de kat was al weg helaas.

@Klarinda wat verschrikkelijk voor je zeg :(:)

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:27

Wat naar zeg... Onze kat blijft gelukkig in de tuin, al een oud beestje...
Nog nooit een kat aangereden gelukkig, wel bijna en dat vond ik al ontzettend naar...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:27

zelf ooit een kat aangereden op een 80 km weg, kwam in een flits voor mijn auto rennen en ik kon niet eens meer reageren.

nou ik voelde zo een rilling langs mijn benen lopen, hield mijn stuur vast tot mijn knokkels wit waren en ik durfde niet te stoppen om te kijken.
Heb zelf 9 katten dus echt liefhebber en mijn katten komen dan ook alleen in de ren buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:29

Vorig jaar is onze kat onder de auto(?) gekomen.
We waren hem al een paar dagen kwijt, overal gezocht.
Bij amivedi opgegeven en posters in het dorp opgehangen.
Uiteindelijk kwam er een man, die had hem gevonden en begraven.
Omdat hij het geen gezicht vond, zo'n dode kat langs de weg.
Hij heeft daar een halve dag gelegen, toen heeft ie besloten om hem te begraven.
Onze kat was vaak meer dan een halve dag weg, dus dan ga ik niet meteen zoeken.
Aan de ene kant begrijpelijk van die man, aan de andere kant niet. We hebben dagen lopen zoeken naar een kat die al begraven was door een ander...

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:30

Okee!
Ja idd, Ik had toen bij Amivedi, op de site van hun, mijn kat 'gevonden'

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:32

Wij hebben wel twee katten en die duiken al onder de auto of in de schuur als degrasmaaier aangaat. Autos zijn dus ook eng.. Godzijdank!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:32

Hier worden ook om de haverklap katten aangereden, ook de helft van mijn aanlopers zijn onder de auto gekomen. Op een keer werd er een rode kat overreden, wij kijken, nee, was niet van ons. Overbuurvrouw kijken, ja, volgens haar was hij van hun. Kat bij hun in de tuin begraven, staat er de volgende dag een rooie bij hun voor de deur te jammeren! Hebben we dus een onbekende rooie begraven....

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:34

nynke55 schreef:
Hier worden ook om de haverklap katten aangereden, ook de helft van mijn aanlopers zijn onder de auto gekomen. Op een keer werd er een rode kat overreden, wij kijken, nee, was niet van ons. Overbuurvrouw kijken, ja, volgens haar was hij van hun. Kat bij hun in de tuin begraven, staat er de volgende dag een rooie bij hun voor de deur te jammeren! Hebben we dus een onbekende rooie begraven....

Zoo blunder.. maar wel gelukkig dat het niet hun kat was!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:38

Vroeger was het ook normaal dat honden overal los liepen, dat kan niet meer, zeker niet in druk bevolkte gebieden. Raar toch dat we katten wel los in laten lopen in veels te drukke gebieden? Gewoon je tuin goed afzetten en katten kunnen heerlijk naar buiten zonder het risico te lopen doodgereden te worden. Wat tevens ook heel gevaarlijk is voor de automobilisten. Achter het stuur zal je altijd proberen katten te ontwijken, met alle risico's van dien. Stel dat iemand hierdoor schade aan de auto oploopt, is de katteneigenaar nog aansprakelijk ook. Alleen is de eigenaar meestal zo gauw niet te achterhalen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:39

Freggle_Edge schreef:
Vroeger was het ook normaal dat honden overal los liepen, dat kan niet meer, zeker niet in druk bevolkte gebieden. Raar toch dat we katten wel los in laten lopen in veels te drukke gebieden? Gewoon je tuin goed afzetten en katten kunnen heerlijk naar buiten zonder het risico te lopen doodgereden te worden. Wat tevens ook heel gevaarlijk is voor de automobilisten. Achter het stuur zal je altijd proberen katten te ontwijken, met alle risico's van dien. Stel dat iemand hierdoor schade aan de auto oploopt, is de katteneigenaar nog aansprakelijk ook. Alleen is de eigenaar meestal zo gauw niet te achterhalen.

Dat is ook helemaal waar, en alle drollen in je tuin van vreemde katten, erg vervelend...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:41

Gelukkig nog nooit een kat aangereden, ben altijd bang een van de stalkatten te pletten.
Die gekke dieren scharrellen altijd om je auto.

Mijn eigen kat is wel aangereden, maar dat is voordat ze van mij was.
Waren tot vorige week flatkatten, nu gaat tuin afgezet worden met stroomdraad op schutting,
hou niet van platte kat.....

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:41

Zelf ben ik trouwens door schade en schande wijs geworden hoor. Ben er ook 1 kwijtgeraakt door een auto. Dat dus nooit meer, vandaar dat mijn tuin nu goed is afgezet. Zo heeft niemand last van mijn katten en ik geen last van andermanskatten en mijn dieren zijn veilig. toppie geregeld vind ik zelf.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:46

Ik heb er ooit 1 bijna aangereden, gelukkig 50km en kon remmen hij ging precies tussen mijn voorwielen door onder de auto en dus rechts ergens eruit gekomen. Hij had wel zijn kop gestoten want dat hoorde we in de auto, ik had een hartverzakking, uiteindelijk auto weer omgekeerd om ff te parkeren en kat te zoeken.
Uiteindelijk kwam hij dus van de rechterkant doodleuk weer terug over de weg wandelen, alsof er niks gebeurd was :P

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:51

Wij wonen ook aan een drukke weg en hebben 2 katten, wij hebben catsafe en ze kunnen dus niet van het terrein af, erg fijn. We hebben ook een zwerfkat bij huis gehad, liep er al een jaar of 5 altijd goed gegaan en 3 maanden terug toch aangereden helaas.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:03

He jasses. Toevallig kwam ik net ook een aangereden kat tegen onderweg naar huis. Beestje leefde nog, lag in een enorme plas met bloed.. Waren al een hoop mensen bij dus ik zag geen reden om me er mee te gaan bemoeien maar achjasses wat een rotgezicht zeg, voel me er helemaal naar van.

Vind het dus ook echt rot voor je :(:)