kat vermist al 3 maanden lang en nu...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

kat vermist al 3 maanden lang en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:15

ga ik gewoon op meerdere advertentie mailen bij amivedi bij de dieren die dood zijn gevonden |(
dit is nu mijn 3 de kat in 3 jaar tijd het zijn buitenkatten ik weet het maar kan er gewoon niet met mijn kop bij dat ik er geen 1 terug kan vinden.
van mijn mannetje van 3 jaar geleden kreeg ik te horen ja vanacht is mijn telefoon gegaan dat er een kat was aangereden op de snelweg(200 meter van het terrein af) maar die hebben ze denk ik in de prullenbak gegooit :( :( omdat ik niet opgepakt heb nou toen heb ik goed zitten janken heb nog geen 12 uur nadat ik hem kwijt was gebeld en dan krijg je dat te horen.
nu ook gemailt naar een zijn de foto's al weggegooit ik snap het gewoon niet en voel me gewoon machteloos omdat ik niet gewoon niet weet of ze nog leeft of dat ze dood is.
ze is wel vaker lang van huis geweest maar nooit langer dan 2 weken het is nu al dik 3 maanden dus hou wel rekening met het ergste.
moest effe me ei kwijt sorry :)

Akhal_Teke

Re: kat vermist al 3 maanden lang en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:27

Waarom laat je ze naar buiten dan? Kan je niet een buitenren maken in je tuin?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:29

Nou ja, dit wordt weer een botte reactie maarre...

Snelweg op 200meter van je huis en je laat je katten los naar buiten en je vind het raar dat ze 'verdwijnen'?
Jammer voor de katten dat ze geen baas hadden die een beetje nadacht, over bijvoorbeeld de omgeving enzo.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:30

Als je zo dicht bij een snelweg zit zou ik ook proberen een ren te maken in je tuin. Dan hebben ze wel de vrijheid om buiten te komen maar niet om echt weg te geraken. Op bokt staan al verschillende voorbeelden hoe men de katten in de tuin kan houden.

Ik hoop voor je dat je ze terug vindt. Is natuurlijk nooit leuk zo je beestje moeten verliezen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:35

200 meter ongeveer 10 meter met een bult omhoog en het zijn buitenkatten die al hun hele leven buiten lopen bij paarden.
ze hebben een heel leefgebied om zich heen met vijfers en bomen bosjes enz.
ze leven hun hele leven daar al de 2 die weg zijn zijn er geboren(3 jaar geleden) en de poes woonde er ook al haar vanaf dat ze 12 weken oud was.
de andere die er nog lopen durf ik te zeggen dat ze nog nooit bij de snelweg in de buurt zijn geweest.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:40

Katten kunnen vooral met dit weer 's nachts gaan rondstruinen,en als de snelweg zo dichtbij is....ik weet er alles van,heb ook vaak in onrust gezeten. Binnenhouden is het beste maar voor sommige katten geen optie. Mijn moeder is haar kat sinds gisteravond kwijt,en zit helemaal in de stress,maar waar moet je zoeken? Ik hoop dat je het beestje nog weer terugvindt,of in elk geval uitvind wat er is gebeurd. Sterkte!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:43

Het is maar net wat ze gewend zijn. Als je katten nooit buiten komen (behalve in de ren) dan is dat niet zielig, ze weten toch niet wat ze missen en ze kunnen toch lekken buiten met lekker weer.
Dus als je weer een jong katje erbij neemt, leer hem dan meteen aan dat hij niet los buiten mag.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:44

dankjewel deze katten binnenhouden is geen optie toen ik ze ophaalde kwamen ze ook al van de boederij af liepen daar ook vrij rondt met veel wegen in de buurt.
heb het wel eens noodgedwongen moeten doen 1 dag thuis inverband met hoge koorts heb ik toen geweten poes at niet meer bleef maar op de kattenbak zitten kwam alleen niks uit dus toen heel snel terug gebracht.
ik denk zelf niet dat ze de snelweg is opgegaan ze liep altijd aan de andere kant en sliep daar ook vaak.
dan kwam ze weer uit een bos met struiken zetten.
heb ook al buren in de omgeving gevraagt er wonen daar meerdere mensen met allemaal katten maar niks.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:46

Precies, zo'n halsband waar stroom op zit, wat ze bij honden ook wel eens hebben als ze niet van het erf af mogen?
En anders idd in een grote ren met takken en plankjes. Vermaken ze zich prima!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:46

Heb je zelf 3 maanden geleden wel doorgegeven dat je kat vermist is dan?
Als wij een kat ophalen met de dierenambulance kijken we altijd eerst of er al een vermissing bekend is en Amivedi controleert dat nog een tweede keer.
Veel gemeentes gooien trouwens inderdaad de kat gewoon in de kadaverbak, wij als dierenambulance bewaren ze 2 weken en in de zomer 3 weken maar daarna gaan ze ook naar de kadaverbak we kunnen ze niet eeuwig bewaren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:53

ook hier hebben de katten om deze reden een afgeschermde veilige plek bij ons in de tuin.
mischien toch iets om over na te denken :j .

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:55

ja dit heb ik ongeveer iets minder dan 2 weken daarna gemeld omdat ze wel vaker effe wegbleef.
ik kan moeilijk katten die hun hele leven al buitenlopen in een ren gaan stoppen krijg ik alleen maar meer ellende van heb wel een ren maar die is voor noodgevallen als er bijv. een kat ziek is.
bij amivedi werd me trouwens meteen gemeld dat toen ik zei dat er 30 km van hun huis af een kat was gevonden die aan haar signalement voldeed dat dat niet kon omdat het te ver was en daar had ik ook nog bijgezegt dat ze eventueel ook in een auto gesprongen kon zijn.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 15:03

nog een keer het is geen tuin het is een leefgebied met ongeveer 5 hectare grond vol met bomen,bosjes,struiken,vijfers noem het maar op en daar tussen pendelen liggen alle weides van onze paarden.
dus ik kan ze niet afschermen of opsluiten er moeten nog meer mensen op en dan nog lopen er nog wel een stuk of 15 katten van mensen uit de omgeving.
en er moeten ook meer mensen op komen dus kan ze niet opsluiten of naar huis brengen als dat kon had ik het allang gedaan maar zoals ik al eerder zei krijg ik dan dat ze niet meer willen eten,drinken niet op de kattenbak dus komt de kat in een depressi ook als ik ze op moet sluiten in een ren voor hun eigen bestwil.
ik snap wel dat het gevaarlijk is dat ze dicht bij een snelweg wonen maar van de 6 katten die ik daar had lopen is er eentje 3 jaar geleden weggelopen( een hele lieve poes die naar iedereen toeliep echt een aandachtsvragen) en aangezien er iedere keer mensen daar kwamen denk ik dat zij is meegenomen.
de andere kat was een kater die is waarschijnlijk doodgereden dan die was net 1 jaar.
en nu 3 jaar later ben ik dan deze poes kwijt.
en de andere 3 zijn nog nooit langer weggeweest dan 2 uur!
baal gewoon dat mijn poes weg is waar ik super gek mee was, hoef daarom niet te horen hoe slecht ik wel niet ben omdat ik ze bij een snelweg laten lopen.
en dat ik ze dan in een ren moet stoppen dat vindt ik dan pas dierenleed wel als je dieren al hun hele leven buiten laat lopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:11

Dan had je deze katten niet in huis moeten nemen, maar binnenkatten moeten nemen. Zo lastig is het toch niet te bedenken dat ze je katten niet los KAN laten lopen als je 200m naast een snelweg woont?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:13

Dus jij beweed dat ik dierenleed veroorzaak door mijn katten in een veilige omgeving op te laten groeien ?? Dat lijkt mij een vrij vreemde uitspraak.

Je kunt een katten ren zo enorm leuk maken voor ze met bomen struiken en touwen enzv, en ook zo groot maken als je zelf wilt.
En geloof me dat het normaal is dat een kat die jaren buiten loopt de eerste dag niet in zijn hum is....
maar mij idee is beter een paar dagen uit zijn humeur dan zo plat als een dubbeltje

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:13

Het is dierenleed als ze worden aangereden. Katten die wennen daar wel aan, als je ze in een grote ren doet.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 15:23

maar ze worden niet aangereden!!! dat is wat ik bedoel en wat moeten die andere katten allemaal dan bedoel die wonen ook 200 meter van een snelweg af.
en ik beweer helemaal niks alleen dat ik dat niet wil voor mijn dieren.
er worden meer katten hier bij mij in de straat aangereden dan daar dus wat is dan veiliger.
als je in een woonwijk woont vindt ik het anders dan laat ik ook mijn kat niet buiten lopen maar dit is geen woonwijk dit is een groot gebied waar ze vrij kunnen lopen en ik gewoon zeker weet dat ze daar niet komen.
en een grote ren hoe groot moet die worden dan ze hebben nu al een ren van 20 meter bij 15 meter breed met een groot woongedeelte erbij aan vast met meerdere verdiepingen.
als ze elkaar nu al soms in de weg zitten wat denk je dat er dan gaat gebeuren aangezien er 1 knorrepot bij zit die het soms geen zin heeft in andere katten en soms wel.
zal een goeie vrolijke boel worden als ik die er bij in zet dat wordt massale vechtpartij!!!
iedereen moet lekker zijn eigen ding doen als een andere een ren een goede oplossing vind oke maar ik vind van niet dat is het enige wat ik ermee bedoel.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 15:25

Thirty schreef:
Dan had je deze katten niet in huis moeten nemen, maar binnenkatten moeten nemen. Zo lastig is het toch niet te bedenken dat ze je katten niet los KAN laten lopen als je 200m naast een snelweg woont?

ik heb deze katten genomen omdat ik DIT WOU en ja ik kan me bedenken dat het kwaad kan daarom ben ik heel veel mee bezig geweest zorgen dat ze niet bij de wegen in de buurt kwamen wat de 1 ook NOOIT IS GEWEEST.
en nee ik hoef geen binnenkatten daarom heb ik ook BUITENKATTEN genomen!!!!!!!!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:27

Zucht wanneer nemen mensen nou eens de verantwoording voor hun dieren? Je laat je paarden toch ook niet zomaar overal lopen? Waarom een kat dan wel? Helemaal 200 meter bij een snelweg, ze worden aangetrokken door de overreden dieren en worden dan zelf gepakt door een auto. Maar als je dat zelf wilt moet je nu niet mopperen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:29

tribeworld schreef:
Thirty schreef:

ik heb deze katten genomen omdat ik DIT WOU en ja ik kan me bedenken dat het kwaad kan daarom ben ik heel veel mee bezig geweest zorgen dat ze niet bij de wegen in de buurt kwamen wat de 1 ook NOOIT IS GEWEEST.
en nee ik hoef geen binnenkatten daarom heb ik ook BUITENKATTEN genomen!!!!!!!!!!

Kom dan niet huilen dat je kat is 'verdwenen'.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 15:29

ik mopper verder helemaal niet en ik neem me verantwoordig echt wel voor me dieren hoor wees maar niet bang.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 15:30

hoe zielig kan je reactie zijn zeg:-o

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:33

Vorig huis snelweg op 200 meter nu snelweg ergens op 500 meter.....Poezel1 21 jaar oud geworden(in geslapen ouderdom),Poezel2 23 jaar(dood in slaap) en poezel3 loopt met zijn 16 nog driftig rond door de bossen.... ;)

Sterkte hopen dat je duidelijkheid krijgt over het hoe en wat!!!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:04

Als je ze dan perse buiten wil hebben laat ze dan CHIPPEN. Worden ze gevonden dan kunnen ze jou gelijk bellen en hoef je ook niet meer in de stress te zitten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:32

Cars schreef:
Vorig huis snelweg op 200 meter nu snelweg ergens op 500 meter.....Poezel1 21 jaar oud geworden(in geslapen ouderdom),Poezel2 23 jaar(dood in slaap) en poezel3 loopt met zijn 16 nog driftig rond door de bossen.... ;)

Sterkte hopen dat je duidelijkheid krijgt over het hoe en wat!!!!!

Mazzel. Kan er niets anders van maken. Of had je het raar gevonden als je wel eens een kat kwijt was? >;)