Ik vroeg me af welke extra maatregelen jullie nemen nu het zo ontzettend heet is buiten.
Ik heb bijvoorbeeld konijnen in een groot buitenhok. Helaas staat deze pal in de zon en ik heb ook geen schaduw waar hij kan staan.
Ik heb nu om mijn konijnen koel te houden allemaal 2 liter Cola flessen die ik een nacht in de vriezer heb gehad in het hok liggen.
Daar gaan ze lekker tegen aan liggen en op die manier blijven ze lekker koel!
Mijn konijn raakte eergister in een soort hitteshock terwijl ik er toevallig bijstond. Helemaal lusteloos, ogen draaiden weg enzo. Ik schrok behoorlijk en heb er een emmer water over heen gegooid. Gelukkig deed hij het daarna weer!
Nu heb ik dus die bevroren flessen erbij in het hok gelegd.Een vriendinnetje van mij heeft in haar huis natte handdoeken op de grond gelegd waar de kat heerlijk op gaat liggen. Mijn kat heeft het ook snel erg warm dus hier nu ook een natte handdoek op de vloer waar meneer gelijk dankbaar gebruik van maakt!

Ik kan me voorstellen dat er meer bokkers zijn die hun konijnen/cavia's/kippen buiten in de zon hebben staan en vroeg me af wie er evt. nog meer handige tips heeft!
xxx Nikki
Mijn paard zal eveneens in het zonnetje staan.
(hebben ook een poolhond)

Ik had hem op vakantie eigenlijk constant bij me. Als we gingen wandelen kreeg hij de halsband om en de jas had ik in mijn rugzak. Kreeg hij het te warm maakte we hem nat en hop aan dat ding. Is ook vrij comfortabel gemaakt, sit niet strak en hij kan zich er prima in bewegen