Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xXLianneXx schreef:Misschien dat dierenthuis als uitzondering hem op wil nemen? ls je al zo veel geprobeerd heb weet ik het ook niet. Misschien nog een holistische arts hem door laten meten maar ik snap dat je met kinderen geen risico wil nrmen.
karuna schreef:Als er helemaal geen oorzaak voor te vinden is heb je dus eigenlijk de keus tussen de hond buiten of in de gang gescheiden van de kinderen of een asiel waar hij misschien wel een ruime kennel krijgt, toch wat aandacht en wie weet toch een baasje.
Edit even zin afmaken, als dat de keus is denk ik dat de hond prettiger in een asiel zit dan bij jullie opeens in de gang terwijl zijn favoriete baas een deur verder zit.
Heb je een asiel gebeld of meerdere. Ik weet niet in welke regio je zit maar een aantal asiels dat we kennen plaatst vrij regelmatig moeilijkere honden bij boerderijen vanuit andere regio s. En hoe heb je boerderijen benadert er een of 2 gevraagd of een advertentie gezet in landbouw tijdschriften?
karuna schreef:Je bent wel goed aan het zoeken geweest maar dus alleen in die regio. Daar wonen denk ik vooral moderne grote boeren en niet die kleinere boeren met oudere boerderijen waar een erfhond rondscharreld.
Wat zijn de exacte gegevens van de hond? Gekastreerd of niet enz. Ik kan dan eens aan een asiel hier vragen wat zij ermee zouden doen.
dierenfan schreef:al eens geprobeerd hem rustiger te krijgen via homeopathische middelen? Gekeken of gewoon pijnstilling geven misschien toch niet maakt dat hij op knapt? Je hoeft niet altijd een directe aanleiding te zien om te zien dat een hond pijn heeft natuurlijk. Mijn ene hond heeft ook niet direct een aanleiding om nu te zeggen daar heeft hij pijn aan maar hij heeft toch enorm veel baat bij de pijnstilling die hij krijgt (had ook een bijtincident) en de DA snapt het niet maar tja, dan snappen we het maar niet.
Is zijn zicht nog wel in orde? Honden die slechter zien kunnen rare dingen uit gaan halen. Dus dat hij geen diepte meer in kan schatten o.i.d.
Mijn vorige boxer had HD en daar ook behoorlijk veel last van. Op zijn goede dagen konden andere honden veel goed doen en werd er gespeeld en geravot. Echter op de dagen dat hij pijn had moest er geen hond in de buurt komen of hij dook er bovenop. Puur uit zelfverdediging.
De meeste asielen zullen deze hond idd niet aannemen. Er zullen er ook zijnj die hem aannemen en in laten slapen en die hem aannemen en waarh ij mogelijk idd nog jaren zit.
Een asiel is natuurlijk altijd nog een opvang die dieren op vangt en herplaatst. Niet een instelling die dieren opvangt en in laat slapen of die dieren op gaat vangen terwijl ze weten dat de kans op plaatsing zeer minimaal is. Dat is niet eerlijk ten opzichte van het dier namelijk. Een asiel kan nog zo goed zijn, een thuis situatie kunnen ze nooit vervangen.
Stichting dierenthuis vangt volgens mij momenteel geen extra dieren op i.v.m. verhuizing en daarnaast denk ik ook geen dieren die agressief zijn naar andere honden.
zelf zou ik een hond niet herplaatsen die niet fatsoenlijk in de maatschappij meer mee kan draaien. Ook op een boerderij komen allerlei mensen. Het idee dat mijn 10 jarige huishond daar zijn leven mag slijten in een kennel omdat hij niet te vertrouwen is zou ik nooit maar dan ook nooit kunnen verdragen. Hij lag altijd in huis, was altijd je maatje en zit dan tussen 4 metalen hekken met een hondenhok en een bak water en wat voer. Alleen al met dat idee in mijn achterhoofd zou ik hem een geweldige dag geven en daarna in laten slapen. Een hond die 10 jaar mijn maatje zou zijn en die nooit wat deed en nu opeens van dit rare gedrag vertoond wat niet op te lossen is dan zou ik dus ook zelf de eind verantwoordelijkheid nemen.
karuna schreef:Mensen denken na, als de dierenarts niet wil laten inslapen en thuis niet gaat kan een asiel misschien een idee hebben wat te doen of een dierenarts kenne die wel laat inslapen en wie weet is er een boer die een heel grote kennel buitenverblijf heeft. Beter n een kennel op een boerderij me een functie dan in het asiel of in de gang.
. In Elst gelderland bv zit een militair depot. Daaromheen staat een dubbele ring hekken waartussen een paar erg valse loeders lopen ter bewaking. Deze krengen zijn zo vals dat de vaste handlers ook maatregelen tegen mogelijk bijten moeten nemen. Het waren honden die echt niet meer normaal te plaatsen waren maar zij zijn er erg blij mee. De honden kunnen doen wat ze willen doen tot op hoge leeftijd en geen mens zal in zijn hoofd halen daar naar binnen te klimmen.
Wij hebben helaas ook ervaring gehad met een plots omslaande herder. In een half jaar tijd van meer dan lief naar levensgevaarlijk. Na overleg met het asiel is zij ingeslapen waarna er autopsie is gedaan, zij bleek door mishandelingen lidtekenweefsel te hebben in haar hersenen die de veranderingen maakten.
Je hond zal er in ieder geval niks van merken.