tips hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

tips hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:58

hoi hoi

graag zou ik van jullie tips horen,want zit even met een flink dilemma,waar ik niet uitkom.

ik heb een kruising mechelse herder van ruim 10 jaar oud.
Heb hem al vanaf pup af aan.
Hij luistert perfect en heb nooit problemen met hem gehad,tot enkele maanden geleden.
(ter info.. woon alleen samen met drie kinderen,.een tweeling van bijna 4 en een puber van 14)

van de 1 op de andere dag veranderde hij ineens in gedrag.
hier begon het mee:

hond lag op zijn eigen plek en kleine dochter liep aan de andere kant vd kamer(dus absoluut niet in zijn buurt of bij spullen vd hond in de buurt)
Hond raced van zijn plek af en bijt mijn dochtertje in haar elleboog!
mijn dochtertje deed niks verkeerds,zat gewoon rustig te spelen,maakte geen herrie of wat dan ook.

ik schrok hier enorm van en heb de hond uiteraard op zijn kop gegeven en zijn plaats gewezen.

buitenlopen met hem was ook ineens een probleem,..naar mij luisterde hij perfect,maar reageerde ineens agressief tegen andere honden.(en dan bedoel ik ook écht agressief)

ook toen hij ging logeren bij goede vrienden,die hem al jaren kennen , gedroeg hij zich ineens abnormaal en heeft meerdere keren uitgehaald naar die mensen. 1 keer tot bloedens toe.

hoe dan ook was er dus ineens een grote verandering in zijn gedrag,..van een droopy veranderd in een agressieve,onvoorspelbare hond.

de eerste logische stap was dus de DA ,die hem helemaal heeft doorgelicht.
scan vd hersenen,heupen onderzocht ,echo etc,..om te kijken of hij mischien pijn zou hebben waar hij zo door zou kunnen reageren of een tumor of zo.(omdat het dus ineens een plotselinge omslag was)
Hier kwam allemaal niks uit.
Ook groot bloedonderzoek gedaan,maar ook daar kwam niks raars uit.

volgende stap was toen een gedragstherapeut ,maar ook die kon geen verklaring vinden voor zijn gedrag.
2e gedragstherapeut kon ook al niks vinden en dus geen oplossing bieden.

toen bach bloesem remedie geprobeerd,maar ook daardoor geen verandering. hond bleef agressief

heb muilkorf geprobeerd,maar daar word hij helemaal knetter van

aangezien ik hier dus 2 peuters heb rondlopen en de hond dus onbetrouwbaar is en niemand een oplossing weet,.. vind ik het levensgevaarlijk om de hond tegelijkertijd met de kinderen in 1 kamer te laten.(ook al ben ik er dus zelf bij,want bij eerste aanval was ik ook gewoon in de kamer.kinderen zitten op zijn "hap-hoogte"en zou het mezelf nooit vergeven als hij echt toe zou slaan!)

hond zit dus in de gang of de tuin,als de kinderen wakker zijn.

aangezien ik dit erg zielig vind voor mijn hond, heb ik uit pure wanhoop geprobeerd een nieuw huisje voor hem te vinden.Een boerderij of zo,waar verder geen mensen komen en hij gewoon rond zou kunnen rennen.uiteraard wel steeds verteld over zijn gedrag,want zou het mezelf niet kunnen vergeven als hij iemand zou grijpen op zijn nieuwe adres.Je raad het al(en had ik ook al verwacht),.niemand wil hem hebben.

daarop asiel gebeld,...let wel,.. ik ben gek op die hond, en als er een oplossing zou zijn geweest,had ik hem met beide handen aangegrepen.maar als de da en gedragstherapeuten het niet eens weten,.hoe moet ik het dan weten??
maar goed,.. asiel kan hem eventueel wel opvangen,maar is me wel verteld dat hij waarschijnlijk nooit een ander huisje zou krijgen met zijn gedrag in combi met zijn leeftijd, en zijn laatste dagen dus waarschijnlijk zou slijten in het asiel.

tja,..dat gun ik mijn hond ook niet. Het is altijd een scheet van een beest geweest ,gek op aandacht en rennen en dan nu in een asiel wachten tot hij dood zou gaan?

na lang wikken en wegen lijkt het mij dus het humaanste om hem in te laten slapen.
hij heeft al een redelijke leeftijd en niemand weet wat ze met hem moeten beginnen.
heb hierover gehad met de da en ook hem leek dat het beste,alleen wil hij dat niet doen,omdat de hond verder "gezond" lijkt te zijn.

ik wil het het liefste ook niet natuurlijk,maar zit nu wel op een punt dat ik met mijn rug tegen een muur sta en het niet verder weet. Ik wil het beste voor de hond.

pfff,...wat kan ik verder nog doen??

iemand tips??

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:04

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:09

xXLianneXx schreef:
Misschien dat dierenthuis als uitzondering hem op wil nemen? ls je al zo veel geprobeerd heb weet ik het ook niet. Misschien nog een holistische arts hem door laten meten maar ik snap dat je met kinderen geen risico wil nrmen.

heb dierentehuis hoorn ook al gesproken,maar hun zeggen eigenlijk hetzelfde als het asiel.
bij holistische arts ben ik ook geweest en daar kreeg ik die bach bloesem dus van.verder wist die het ook niet..

pfff...waardeloos dit...en ja,.met de kids wil ik absoluut geen risico nemen,.en zeker niet omdat ik geen oorzaak van zijn gedrag weet dus ook niet hoe ik dat aan kan pakken.
maar om nou de hond de hele dag in de gang te moeten laten zitten vind ik ook niks voor hem,.zeker omdat hij altijd zo'n gezelligheidsdier was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:10

Als er helemaal geen oorzaak voor te vinden is heb je dus eigenlijk de keus tussen de hond buiten of in de gang gescheiden van de kinderen of een asiel waar hij misschien wel een ruime kennel krijgt, toch wat aandacht en wie weet toch een baasje.

Edit even zin afmaken, als dat de keus is denk ik dat de hond prettiger in een asiel zit dan bij jullie opeens in de gang terwijl zijn favoriete baas een deur verder zit.

Heb je een asiel gebeld of meerdere. Ik weet niet in welke regio je zit maar een aantal asiels dat we kennen plaatst vrij regelmatig moeilijkere honden bij boerderijen vanuit andere regio s. En hoe heb je boerderijen benadert er een of 2 gevraagd of een advertentie gezet in landbouw tijdschriften?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:18

karuna schreef:
Als er helemaal geen oorzaak voor te vinden is heb je dus eigenlijk de keus tussen de hond buiten of in de gang gescheiden van de kinderen of een asiel waar hij misschien wel een ruime kennel krijgt, toch wat aandacht en wie weet toch een baasje.

Edit even zin afmaken, als dat de keus is denk ik dat de hond prettiger in een asiel zit dan bij jullie opeens in de gang terwijl zijn favoriete baas een deur verder zit.

Heb je een asiel gebeld of meerdere. Ik weet niet in welke regio je zit maar een aantal asiels dat we kennen plaatst vrij regelmatig moeilijkere honden bij boerderijen vanuit andere regio s. En hoe heb je boerderijen benadert er een of 2 gevraagd of een advertentie gezet in landbouw tijdschriften?

ik heb meerdere asiels gebeld in de kop van noord-holland(van hoorn tot den helder,alkmaar... en die driehoek zeg maar)Allemaal zeggen ze ongeveer hetzelfde.
En ja,.in dat opzicht is het beter dan thuis in de gang te zitten,en daarom heb ik hun ook benaderd.
Maar... ik ken mijn hond als geen ander,.en weet dat hij doodongelukkig word als hij daar lang zou moeten blijven zitten.

heb op verschillende manieren een plekje op een boerderij proberen te vinden.
woon zelf in een landelijk gebied,dus boerderijen in overvloed.
Heb oa kennissen ingeschakeld die ook op een boerderij wonen en hun navraag laten doen in hun kennissenkring.

heb advertenties gezet in de lokale bladen,supermarkten en heb hem meerdere keren op internet gezet(oa marktplaat)
ook heb ik advertentie opgehangen bij de boerenbond en bij de dierenarts zelf

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:21

Je bent wel goed aan het zoeken geweest maar dus alleen in die regio. Daar wonen denk ik vooral moderne grote boeren en niet die kleinere boeren met oudere boerderijen waar een erfhond rondscharreld.Of vergis ik me daarin? Ik zit zelf in de regio Gelderland Overijssel Utrecht een totaal ander gebied dus.

Wat zijn de exacte gegevens van de hond? Gekastreerd of niet enz. Ik kan dan eens aan een asiel hier vragen wat zij ermee zouden doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:23

die DA mogen ze van mij gelijk van de lijst halen, wat een -:(-

ik zou een andere DA benaderen en vragen of ze de hond willen inslapen
dat had ik gedaan

ergens is er iets fout gegaan bij de hond
het feit dat de hond al meerdere mensen gebeten heeft zou voor een DA genoeg reden moeten zijn om het dier een spuitje te geven

je hebt je best gedaan en er komt niks uit

twijffel eerlijk gezegd over die hersenscan
toen ons hondje van 12 ineens ons kind beet(zelfde verhaal als bij jou, ik zat er bij en zie het pal voor mijn ogen gebeuren, kind zat te spelen, hond loopt er heen en bijt, sloeg werkelijk nergens op)
was de veronderstelling van de DA dat er waarschijnlijk iets in de hersenen gebeurd was waardoor de hond afwijkend gedrag ging vertonen
volgens mijn DA kon dat niet gescant worden of was de kans klein dat daar iets op te zien was
wij hebben het hondje ter plekke laten inslapen
met een kind van 3, een kind van 1.5 en een baby namen wij geen risico

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:24

karuna schreef:
Je bent wel goed aan het zoeken geweest maar dus alleen in die regio. Daar wonen denk ik vooral moderne grote boeren en niet die kleinere boeren met oudere boerderijen waar een erfhond rondscharreld.

Wat zijn de exacte gegevens van de hond? Gekastreerd of niet enz. Ik kan dan eens aan een asiel hier vragen wat zij ermee zouden doen.

nee hier zijn juist de kleinere boerderijen. veel landbouw en veel erfhonden.

hond is gecastreerd en alle entingen etc gehad.
kan dus niet meer bij andere honden/kinderen,maar de katten doet ie nog niks bij gelukkig.
verder helemaal medisch doorgelicht ook qua heupen/ruggegraat/hersens etc en "gezond"bevonden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:25

mensen denk toch eens na 8)7

je gaat een hond van 10 jaar die ineens agressief gedrag begint te vertonen toch niet op een boerderij plaatsen :roll:
straks bijt hij het vee of mensen die op de boerderij komen
of moet hij blij zijn om de hele dag in een kennel te zitten >;)

laat dat beestje hemelen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:29

al eens geprobeerd hem rustiger te krijgen via homeopathische middelen? Gekeken of gewoon pijnstilling geven misschien toch niet maakt dat hij op knapt? Je hoeft niet altijd een directe aanleiding te zien om te zien dat een hond pijn heeft natuurlijk. Mijn ene hond heeft ook niet direct een aanleiding om nu te zeggen daar heeft hij pijn aan maar hij heeft toch enorm veel baat bij de pijnstilling die hij krijgt (had ook een bijtincident) en de DA snapt het niet maar tja, dan snappen we het maar niet.

Is zijn zicht nog wel in orde? Honden die slechter zien kunnen rare dingen uit gaan halen. Dus dat hij geen diepte meer in kan schatten o.i.d.
Mijn vorige boxer had HD en daar ook behoorlijk veel last van. Op zijn goede dagen konden andere honden veel goed doen en werd er gespeeld en geravot. Echter op de dagen dat hij pijn had moest er geen hond in de buurt komen of hij dook er bovenop. Puur uit zelfverdediging.

De meeste asielen zullen deze hond idd niet aannemen. Er zullen er ook zijnj die hem aannemen en in laten slapen en die hem aannemen en waarh ij mogelijk idd nog jaren zit.
Een asiel is natuurlijk altijd nog een opvang die dieren op vangt en herplaatst. Niet een instelling die dieren opvangt en in laat slapen of die dieren op gaat vangen terwijl ze weten dat de kans op plaatsing zeer minimaal is. Dat is niet eerlijk ten opzichte van het dier namelijk. Een asiel kan nog zo goed zijn, een thuis situatie kunnen ze nooit vervangen.
Stichting dierenthuis vangt volgens mij momenteel geen extra dieren op i.v.m. verhuizing en daarnaast denk ik ook geen dieren die agressief zijn naar andere honden.

zelf zou ik een hond niet herplaatsen die niet fatsoenlijk in de maatschappij meer mee kan draaien. Ook op een boerderij komen allerlei mensen. Het idee dat mijn 10 jarige huishond daar zijn leven mag slijten in een kennel omdat hij niet te vertrouwen is zou ik nooit maar dan ook nooit kunnen verdragen. Hij lag altijd in huis, was altijd je maatje en zit dan tussen 4 metalen hekken met een hondenhok en een bak water en wat voer. Alleen al met dat idee in mijn achterhoofd zou ik hem een geweldige dag geven en daarna in laten slapen. Een hond die 10 jaar mijn maatje zou zijn en die nooit wat deed en nu opeens van dit rare gedrag vertoond wat niet op te lossen is dan zou ik dus ook zelf de eind verantwoordelijkheid nemen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:32

dierenfan schreef:
al eens geprobeerd hem rustiger te krijgen via homeopathische middelen? Gekeken of gewoon pijnstilling geven misschien toch niet maakt dat hij op knapt? Je hoeft niet altijd een directe aanleiding te zien om te zien dat een hond pijn heeft natuurlijk. Mijn ene hond heeft ook niet direct een aanleiding om nu te zeggen daar heeft hij pijn aan maar hij heeft toch enorm veel baat bij de pijnstilling die hij krijgt (had ook een bijtincident) en de DA snapt het niet maar tja, dan snappen we het maar niet.

Is zijn zicht nog wel in orde? Honden die slechter zien kunnen rare dingen uit gaan halen. Dus dat hij geen diepte meer in kan schatten o.i.d.
Mijn vorige boxer had HD en daar ook behoorlijk veel last van. Op zijn goede dagen konden andere honden veel goed doen en werd er gespeeld en geravot. Echter op de dagen dat hij pijn had moest er geen hond in de buurt komen of hij dook er bovenop. Puur uit zelfverdediging.

De meeste asielen zullen deze hond idd niet aannemen. Er zullen er ook zijnj die hem aannemen en in laten slapen en die hem aannemen en waarh ij mogelijk idd nog jaren zit.
Een asiel is natuurlijk altijd nog een opvang die dieren op vangt en herplaatst. Niet een instelling die dieren opvangt en in laat slapen of die dieren op gaat vangen terwijl ze weten dat de kans op plaatsing zeer minimaal is. Dat is niet eerlijk ten opzichte van het dier namelijk. Een asiel kan nog zo goed zijn, een thuis situatie kunnen ze nooit vervangen.
Stichting dierenthuis vangt volgens mij momenteel geen extra dieren op i.v.m. verhuizing en daarnaast denk ik ook geen dieren die agressief zijn naar andere honden.

zelf zou ik een hond niet herplaatsen die niet fatsoenlijk in de maatschappij meer mee kan draaien. Ook op een boerderij komen allerlei mensen. Het idee dat mijn 10 jarige huishond daar zijn leven mag slijten in een kennel omdat hij niet te vertrouwen is zou ik nooit maar dan ook nooit kunnen verdragen. Hij lag altijd in huis, was altijd je maatje en zit dan tussen 4 metalen hekken met een hondenhok en een bak water en wat voer. Alleen al met dat idee in mijn achterhoofd zou ik hem een geweldige dag geven en daarna in laten slapen. Een hond die 10 jaar mijn maatje zou zijn en die nooit wat deed en nu opeens van dit rare gedrag vertoond wat niet op te lossen is dan zou ik dus ook zelf de eind verantwoordelijkheid nemen.

homeopatisch hebben we geprobeerd(zijn bij holistische arts geweest,..zie eerdere berichten)
ja zijn zicht is in orde(is helemaal gecheckt )
Eindbeslissing wil ik ook nemen,maar da laat hem niet inslapen omdat hij medisch dus goed bevonden is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:33

Mensen denken na, als de dierenarts niet wil laten inslapen en thuis niet gaat kan een asiel misschien een idee hebben wat te doen of een dierenarts kenne die wel laat inslapen en wie weet is er een boer die een heel grote kennel buitenverblijf heeft. Beter n een kennel op een boerderij me een functie dan in het asiel of in de gang.

. In Elst gelderland bv zit een militair depot. Daaromheen staat een dubbele ring hekken waartussen een paar erg valse loeders lopen ter bewaking. Deze krengen zijn zo vals dat de vaste handlers ook maatregelen tegen mogelijk bijten moeten nemen. Het waren honden die echt niet meer normaal te plaatsen waren maar zij zijn er erg blij mee. De honden kunnen doen wat ze willen doen tot op hoge leeftijd en geen mens zal in zijn hoofd halen daar naar binnen te klimmen.

Wij hebben helaas ook ervaring gehad met een plots omslaande herder. In een half jaar tijd van meer dan lief naar levensgevaarlijk. Na overleg met het asiel is zij ingeslapen waarna er autopsie is gedaan, zij bleek door mishandelingen lidtekenweefsel te hebben in haar hersenen die de veranderingen maakten.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:37

karuna schreef:
Mensen denken na, als de dierenarts niet wil laten inslapen en thuis niet gaat kan een asiel misschien een idee hebben wat te doen of een dierenarts kenne die wel laat inslapen en wie weet is er een boer die een heel grote kennel buitenverblijf heeft. Beter n een kennel op een boerderij me een functie dan in het asiel of in de gang.

. In Elst gelderland bv zit een militair depot. Daaromheen staat een dubbele ring hekken waartussen een paar erg valse loeders lopen ter bewaking. Deze krengen zijn zo vals dat de vaste handlers ook maatregelen tegen mogelijk bijten moeten nemen. Het waren honden die echt niet meer normaal te plaatsen waren maar zij zijn er erg blij mee. De honden kunnen doen wat ze willen doen tot op hoge leeftijd en geen mens zal in zijn hoofd halen daar naar binnen te klimmen.

Wij hebben helaas ook ervaring gehad met een plots omslaande herder. In een half jaar tijd van meer dan lief naar levensgevaarlijk. Na overleg met het asiel is zij ingeslapen waarna er autopsie is gedaan, zij bleek door mishandelingen lidtekenweefsel te hebben in haar hersenen die de veranderingen maakten.

ik zal dat millitair depot eens opspeuren op google. niet geschoten is altijd mis.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Re: tips hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 17:24

ha dankjewel voor de tip. ga ze meteen even bellen! nogmaals bedankt!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:35

hoi
herkenbaar
mijn zus der hondje had dit ook
bleek dus dat de hond aan het dementeren was
en ineens angstig was voor dingen of agressie vertoonde
en ook hij was 10 jaar
er is op google veel over te lezen
mischien is dit ook met jou hondje aan de hand
mijn zus heeft haar hondje laten inslapen
het kon echt niet meer
hij had haar dochtertje ook gegrepen zonder aanleiding
en ze wilde niet afwachten totdat hij haar een keer goed zou grijpen
moeilijke keuze maar uiteindelijk wel de beste geweest
succes !!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:48

Een noodoproep naar Ceasar Millan!!

En anders gewoon laten inslapen, meer optie's heb je niet open staan.
Ik zou die DA van je wel even onderuit de zak geven, die laat je mooi in de kou staan zeg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:54

Ik denk ook zomaar dat de hond aan het dementeren is, hij is toch al tien jaar oud. Onze bouvier had het ook, toen hij boven de tien kwam. Hij werd gelukkig niet agressief, maar was soms compleet de weg kwijt. Hij begon weg te lopen en als we hem dan vonden, liep hij verdwaasd en doelloos rond. Als hij ons dan weer zag, was hij zo blij als een kind, je kon de opluchting zien dat er weer wat bekends was.
Ook begon hij 's nachts opeens te huilen, hij wilde niet meer alleen zijn en hij werd incontinent.

Ik denk dat dementie onomkeerbaar is en als hij echt agressief aan het worden is, zou inslapen misschien wel de beste oplossing kunnen zijn.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 02:07

Respect voor wat je allemaal al hebt gedaan. Maar ik zou hem laten inslapen, een ander niet met het 'probleem' op zadelen, en je eigen kinderen natuurlijk ook veilig stellen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:28

zo... hier even een update........

heb contact gehad met het dierentehuis die iemand opperde in dit topic,maar die kunnen helaas niks voor ons betekenen. ze nemen alleen dieren op uit asielen en niet van particulieren.
Ook hadden ze geen tips meer,omdat ik al zoveel gedaan heb.

ik heb vandaag een second opinion aangevraagd bij de da van mijn moeder(die woont 100 km verderop.... die da kent mij ook nog als klein meisje omdat ik daar toen ook woonde)

ik heb hem de situatie uitgelegd,en zijn reactie was:

"je hebt alles gedaan wat je kon doen. lichamelijk onderzoek en gedragstherapeuten,zoeken naar huisje etc.

zoals ik het verhaal nu allemaal hoor,denk ik aan dementie of een (beginnende)tumor.

Je zou je hond nog een keer door de medische mallemolen halen.maar naar mijn mening is dat zinloos want:

a) stel dat hij inderdaad nog steeds niks mankeerd na alle nieuwe onderzoeken,dan zit je nog steeds met het probleem dat hij een bijter is geworden en je wel kleine kinderen thuis hebt.

b)hij blijkt wel wat te mankeren,.dan is nog de vraag hoe ernstig het is,.en of het wel humaan tegenover je hond is omdat hij toch al behoorlijk op leeftijd is.Daarbij komt ook nog eens dat hij dan behandeld zal moeten worden en je op dat moment nog steeds met je kleine kinderen zit,wat in mijn ogen niet verantwoord is als ik het hele verhaal zo hoor.

welke kant het dan ook eventueel opgaat,het is gevaarlijk om hem dan bij jou thuis te laten,en zal dus een ander huis gezocht moeten worden of een asiel.
een nieuw huis zal heeeeeel erg moeilijk worden,zoniet onmogelijk met zijn geschiedenis, en zelfde geld voor een asiel.De kans is dan groot dat hij zijn laatste dagen zal slijten in een hok,iets wat voor een gezelligheidshond als de jouwe heel erg moet zijn.
in mijn ogen is het dan het meest humane om hem in te laten slapen.

uiteraard niet zomaar,..ik wil de hond zelf wel eerst zien ,en kijken of er eventueel nog een andere mogelijkheid is.
ik nodig je dus uit om op consult bij mij te komen met de hond,en dan beslissen we op dat moment wat we gaan doen.

hou er wel rekening mee dat de kans heel erg groot is,naar wat je me nu allemaal mondeling verteld,dat hij dan ter plekke ingeslapen zal worden"

pff tranen branden bij het schrijven hiervan. stiekem hoop ik nog steeds dat ze een andere oplossing vinden,maar diep in mijn hart weet ik wel degelijk dat ik alles geprobeerd heb en dat een spuitje het meest humane zal zijn voor mijn hond. ;(

op korte termijn ga ik dus op consult bij deze dierenarts om daar mijn trouwe vriendje waarschijnlijk achter te laten. ;(

in ieder geval bedankt voor alle reacties en tips. mochten er veranderingen plaatsvinden,dan zal ik jullie hier zeker van op de hoogte houden

nogmaals bedankt allemaal.............

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:36

Respect wat je allemaal al gedaan hebt.

Fijn van je "oude da" dat je daar mag komen,sterkte.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:43

Jeetje zeg sterkte,maar wel de beste oplossing :(:) Je hond zal er in ieder geval niks van merken.
Ik heb zelf een 10 jarige rottweiler die z'n hele leven geen vlieg heeft kwaad gedaan maar nu ook soms echt sjagerijnig kan zijn.Soms kan hij ook lelijk grommen als een van de kinderen langs loopt. Mocht hij gaan utvallen naar ze, is het voor mij ook einde verhaal. Hoe erg ik het ook vind,hoor. Dus ik snap het heel goed dat je deze beslissen heb genomen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:00

enorm veel respect voor je! Dit is niet zomaar een beslissing en idd absoluut niet makkelijk. Echter ten opzichte van je hond wel de beste verwacht ik. Sterkte de komende tijd.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:23

Jeetje, wat een enorm verdrietige beslissing die je moet nemen maar je hebt er alles aan gedaan om hem te helpen als ik het zo lees. :(:)
Ik dacht ook gelijk aan dementie toen ik je verhaal las, en het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om te zien dat jouw trouwe hond ineens zo onvoorspelbaar wordt dat het niet meer veilig is om hem bij je gezin te houden.
Heel veel sterkte de komende tijd!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:50

ben vandaag bij de da van mijn moeder geweest en heb Vandaag mijn lieve,trouwe maatje weg gebracht...
Het leek wel of hij er zelf ook vrede mee had...ging liggen toen de da de spuit in zijn poot wilde zetten en legde zijn kop neer en liet de rest gewoon over zich komen.
Binnen twee minuten sliep ie en was hij weg.

da zei ook dat alles wees in de richting van een tumor en dat het weinig zin had om het nog uit te zoeken,omdat de hond al oud was en er dan niks meer aan gedaan zou worden.
Alle symptomen etc wezen die kant op.(zou dan voor de 2e keer een scan gemaakt worden dus )

bah,.dit doet zo verschrikkelijk zeer,maar weet dat we de juiste beslissing hebben genomen.

en nu,.nu zit ik hier in mijn uppie,.kleintjes zijn naar bed en oudste is bij oma,.en pffff wat is het nu verschrikkelijk stil hier,.zonder mijn maatje,die normaal onder mijn stoel ligt te slapen...

bah bah bah!!