En omdat het deze week mooi weer zou worden, maar eens doorgepakt en eindelijk een supervilla gemaakt

Ik ben er heel blij mee en de cavia's lijken het er ook naar hun zin te hebben, ze waren in elk geval snel op hun gemak.

Het begon met een bouwpakket, besteld via internet. Alles moest nog even goed in de beits gezet worden.

Toen naar de klusmarkt en mijn vriend lief aangekeken of hij "even" het plateau wilde maken

De reden voor het plateau is dat het hok zo altijd gunstig geparkeerd kan worden met het oog op het weer (luifel voor de schaduw, uit de wind).
En hij staat recht voor de schuifpui, ik wil ze wel kunnen zien

Ik wil het hok winterproof maken, zodat ze ook in de winter buiten kunnen blijven. Voor de gaasgedeeltes zijn op maat gemaakte plexiglas platen om de wind en regeninslag tegen te houden.

Van het bovenste hok kan het dak open, gemakkelijk voor het schoonmaken (al zit er ook een schuifla in), maar in de winter kunnen we ook een warmtelamp ophangen.
Hier zitten ze nog wat onwennig boven.

Ze komen nog niet (uit zichzelf) boven, want de trap vinden ze te steil en glad. Daar komt nog een oplossing voor.

En boven het trappegat komt een huisje, zodat ze er niet in kunnen tuimelen.

Aan de zijkanten zitten grote deuren, gemakkelijk met voeren en schoonmaken.

Aan de voorkant zit ook een deurtje, deze staat alleen open als we thuis zijn en dan kunnen ze naar buiten. Moet nog wat verder aangekleed worden.

En klaar

's avonds het hok draaien, mooi uitzicht vanaf de bank

En vanmorgen huppelde ze alweer vrolijk rond