Echter, onze nieuwe kat, lijkt niet zo zindelijk te zijn als dat ons verteld is. De ene keer gaat hij gewoon ergens zitten, de andere keer lijkt het meer op sproeien. Nu kiest hij er gelukkig makkelijke oppervlakken voor uit: een krantje, een sjaal (
) een handdoek (om op te poepen). Hij is compleet medisch gekeurd toen we hem uit het asiel gingen halen, het zijn dus geen blaasproblemen. Het lijkt echt wennen aan de nieuwe plek te zijn. Maar katerpis, ookal is hij gecastreerd, ruikt niet lekker
Nu ben ik benieuwd wat de meest logische oplossing is.
Eerste waar we naar gaan kijken is het feit open kattenbak - gesloten kattenbak. In het asiel hadden ze open bakken, wij hebben dichte bakken. We gaan een van de bakken open zetten. (Andere kat wil niet op een open bak).
Is dat het niet, dan pottytraining: kleine ruimte, slaapplekje, eetplekje, plasplekje. En dan afwachten. Uiteraard wel genoeg aandacht geven, kleine ruimte is niet leuk voor hem

Is het wel het feit open / gesloten bak, dan hem langzaam laten wennen aan een gesloten bak. Daarnaast willen we gaan kijken naar een feliway oplossing zodat het voor de katten zelf ook fijner wordt.
Is het na pottytraining / opengesloten bak nog niet over, en is het sproeien, dan wordt het strafkamp vrees ik. Plantenspuitje, eventueel neusje er door
Nu mijn vraag, zijn er nog meer dingen om aan te denken? Of heb ik alles wel gehad?
Alles op zijn tempo.

roze pootafdrukjes door mijn hele huis 
Het is 7 jaar lang goed gegaan maar, toen ik, 2 jaar terug, samen ging wonen met mijn vriend, ging het mis. 9 van de 10 keer doet ze het in of vlak naast zijn schoenen dus ik heb het idee dat het hier om een jaloerse kat gaat. Maar, hoe we er van af komen? Vriendlief is in ieder geval niet echt blij omdat het laminaat, van net 2 jaar oud, ook een beetje bol begint te staan.