Stofzuiger voor huisdier haren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Stofzuiger voor huisdier haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 09:23

Inmiddels hebben wij aardig wat harige vriendjes in ons huis rondlopen. Mijn oude stofzuiger is alleen niet zo blij met alle honden- en kattenharen. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe, goede maar ook zeker betaalbare (ik kan geen paar 100 euro voor een stofzuiger uitgeven) stofzuiger die de honden- en kattenharen wel aan kan. Er zijn alleen zoveel verschillen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heeft er iemand goeie ervaringen met een bepaalde stofzuiger voor hondenharen of juist slechte? Ik hoor ze graag!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:27

Laatst bijgewerkt door _Dingetje_ op 16-07-12 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:29

persoonlijk ben ik erg fan van Dyson, maar helaas zijn dat wel echt de duurdere stofzuigers die ws buiten budget vallen voor je.
Voor honden en katten haren zal je een krachtige stofzuiger nodig hebben, de echte goedkope vallen dan al af.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:30

Ik heb nu 13jaar honden, waarvan 1 enorm veel haart. Vind zijn haren zelfs in mijn koffer terug als ik op vakantie ga. Altijd een Philips stofzuiger gehad, ging prima totdat ik heb zelf kapot had gemaakt. Bij de blokker heb je die van Philips, was vorige week in de reclame, werkt prima! Alleen goed in de gaten houden of de zak bijna vol is, en de filter niet in de fik vliegt (dat had ik namelijk)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:30

Wij hebben al jaren een 'gewone' Miele en deze voldoet prima!! (2 honden en een vogel, dus aardig wat te doen :D )

Caira

Re: Stofzuiger voor huisdier haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:18

Ik heb ook een miele, had altijd andere merken tot ik deze van mijn schoonmoeder kreeg maar dit is wel een verademing zeg!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:25

Heb een AEG prima stofzuiger
Heb bij de blokker een stofzuiger borstel gekocht speciaal voor dierenharen
Was maar een paar euro, werkt echt geweldig
Mijn vloerkleed ziet er weer als nieuw uit
Ook de manden en de overgordijnen doe ik ermee echt super
Krijg zelfs die rot haarjes uit de kattenmand ermee
Alleen met het laminaat zuigen doe ik de gewone borstel er weer op
Die werkt dan beter

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:48

Ik heb de miele Black Pearl, bevalt erg goed. Deze is vergelijkbaar met de miele cats & dogs (die erg goed is bij haren), maar wat goedkoper en ook geschikt ivm mijn astma.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:02

hier ook een krachtige Miele, was dacht ik 170,- ofzo, maar het dik waard! het is dat de laminaatdelen goed vast zitten anders bleven die aan de stofzuigermond vast :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:37

Wij hebben een Tristar stofzuiger (2200 W), maar wij kopen jaarlijks een nieuwe ivm het verlies van zuigkracht. Misschien toch maar eens een Dyson overwegen :+
Hiervoor hadden we een Samsung zakloze, maar ik wil echt nooit meer een zakloze stofzuiger (ellende!!).

Wij hebben 9 katten en 2 honden in huis.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:18

Er bestaan ook rollers met een soort kleefspul.
Daar blijven de haren aan vast plakken en dan kan je het
papier er weer af trekken, en dan heb je weer een nieuw papiertje.
Maar dit is denk ik niet zo handig voor het hele huis, maar wel voor de bank enz.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:20

Hier een dyson. Werkt super zonder stofzak. Als ik zie wat ik per week aan haren zand enz op zuig.

Wij hebben 1 hond en 2 katten.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:08

Bedankt voor de reacties zover.
Helaas zijn Dysons en Mieles flink boven ons budget, dus ik zoek een betaalbaarder alternatief.

Nu kwam ik bij de Wehkamp de Dirth Devel voor huisdieren tegen. Recencies zijn goed. Iemand ervaringen hiermee?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:15

Hier ook na lang zoeken en met een vergelijkbaar buget opzoek gegaan.
Ik wilde perse een zonder zak gezien ik de vorige wekelijks kon gaan legen.

Hier is uiteindelijk ook een dyson gekomen (rib uit m'n lijf ) maar na een jaar hebben we al zeker een 1/4 stofzuiger er uit wat we bespaard hebben aan zakken.
Dit ook mede doordat ik het idee heb dat deze vele malen meer op zuigt dan voorheen ik heb geen stof randjes ed meer en de bank word ook met regelmaat te lijf gegaan.
Er zitten verschillende mond stukken op waardoor ik niet meer dagelijks hoef te stoffen :D
Is ook fijn in de auto :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:16

Kaspar schreef:
Bedankt voor de reacties zover.
Helaas zijn Dysons en Mieles flink boven ons budget, dus ik zoek een betaalbaarder alternatief.

Nu kwam ik bij de Wehkamp de Dirth Devel voor huisdieren tegen. Recencies zijn goed. Iemand ervaringen hiermee?

Die heb ik gehad, wat een onding zeg! Viel gewoon uit elkaar -O- uiteindelijk dus toch bij een duurdere uitgekomen maar die is elke cent waard hoor! Beter even goed sparen en een hoop minder frustraties!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:18

Hier gewoon een 'goedekope' stofzuiger en een verschrikkelijke witte haarbal (Pers), probleem zit hem vooral in het aantal keren per week dat je stofzuigt. Doe je het om de dag heb je nauwelijks last van haar. Doe je het, zoals mijn vriend het liefst ziet, eens in de 2 weken, dan kom je erin om. :\

Voor de banken gebruik ik een rubberen borstel van de action (zie het action topic), even die borstel erover en al het haar is verzameld en kan de prullenbak in. Kan geen stofzuiger tegenop. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:23

Wij hebben een Dirt Devil en een lang harige hond (Alaskan Malamute) en hij werkt perfect! Hebben hem nu iets van 2/3 jaar en nooit problemen meegehad. Moet nu alleen eens opzoek naar nieuwe filtertjes ervoor, hij doet het nog super, krijg ze alleen niet meer helemaal schoon :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:29

Ik heb zelf de Philips Vampyr instelbaar op kracht.
werkt prima, zeker met de stofzuigermond met rode stof erop kwijg je zo de haren van je bank of kleed

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:36

Na zo ongeveer alle merken te hebben gehad, heb ik nu sinds 6 jaar de Dyson. Heb de aanschaf er al lang weer uit omdat ik zoveel bespaar op zakken. Wij hadden 3 jaar terug 4 honden waaronder 2 zeer haar uitvallende rassen. Incl. 3 a 4 katten. Plus een groot gezin. Had 3 zakken per week nodig. Afgezien daarvan doet de dyson het nog steeds prima, terwijl alle andere het na max 2 jaar al begaven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:39

ik denk persoonlijk dat je met goedkoop,duurkoop hebt, zeker wat betreft stofzuigers...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:53

Ojajoh schreef:
ik denk persoonlijk dat je met goedkoop,duurkoop hebt, zeker wat betreft stofzuigers...

:j :j
Vertel jij het vriendlief even? :D

Ik stuur al jaren aan op een Dyson, maar vanwege de prijs hebben we er nog steeds geen. We kopen elk jaar (of 2x per jaar) een nieuwe stofzuiger. En dan nog maar te zwijgen over de zakken!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:17

Quellian schreef:
Ojajoh schreef:

:j :j
Vertel jij het vriendlief even? :D

Ik stuur al jaren aan op een Dyson, maar vanwege de prijs hebben we er nog steeds geen. We kopen elk jaar (of 2x per jaar) een nieuwe stofzuiger. En dan nog maar te zwijgen over de zakken!

de bonnetjes bewaren en dan onder zijn neus schuiven na verloop van tijd, "kijk mop,hier hadden we 1 goede voor gehad" ;)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:18

wij hebben een henry van numatic we zijn er zeer tevreden over we hebben 1 hond (haart het hele jaar) en 3 katten (die niet buiten komen) dus aardig wat haren hier en tot nu toe geen klachten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:26

Ik heb al jaren een zeer betaalbare stofzuiger die nog steeds zijn werk perfect doet.
Heb ooit een simpele gekocht met een filter. Ideaal omdat je die goed schoon kan houden en dus nooit geurtjes krijgt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:56

Ik heb een dyson animal pro, werkt perfect! Hiervoor een aantal goedkopere gehad maar dat werkt gewoon niet.