Wat we nu toch mee hebben gemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Wat we nu toch mee hebben gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 16:57

Er gebeuren rare dingen in de konijnen opvang , maar soms is het wel heel raar.

Gister ochtend kregen we deze mail
Citaat:
Allereerst excuses voor het zo achterlaten van de 2 konijntjes. Doordat zij voor de zoveelste keer aan het behang hadden gezeten, was mijn man zo woedend dat hij ze zo de deur wilde uitgooien (het bos in). Dit heb ik kunnen voorkomen, maar het gevolg was wel dat ze direct weg moesten.

Ik heb zoveel mogelijk speeltjes en voer meegegeven, in de hoop dat jullie hier nog veel goeds mee kunnen doen.

De ex-ram (+/- 2,5 jaar oud) en voedster (+/- 3,5 jaar oud) zaten altijd binnen bij ons, maar ik geloof dat ze buiten meer naar hun zin zouden hebben. (is niet mogelijk bij ons) Hij is heel aanhankelijk en kwam ook regelmatig even bij ons op de bank zitten. Zij is heel schuw, maar is al wel een beetje bijgetrokken. Vooral de voedster houd van regelmaat, en kan dan ook wat van slag raken als de routine wat gewijzigd wordt. Beide zijn gezond, het mannetje is vorig jaar 2 keer behandeld voor scheefgroeiende tanden, maar dit is helemaal bijgetrokken en slijten nu mooi af. Met name door het beperkt biks, en veel hooi eten.
Ik hoop dat ze bij een ander gelukkig zullen zijn, en dat jullie een fijne baas voor ze zullen vinden.

Een vrijwiliiger is gaan kijken en trof daar 2 konijnen aan in een kooi …. zucht

Afbeelding
Afbeelding

Kijk nou wat voor leuk koppel dit is, zo iets doe je toch niet ?
Ook had mevrouw in kwestie, al hun spullen mee gegeven, of hoe je het beter kunt noemen, er bij gezet...
Afbeelding
Afbeelding

In deze kooi stonden de konijnen in de wind en regen, gelukkig wonen ze nu in de opvang, in een 1.50 kooi....
Afbeelding

Hopelijk vinden ze snel een baasje waar ze wél welkom zijn...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:00

nou ja, netjes is het niet.. maar beter dan in t bos gooien!

opisop_shop

Re: Wat we nu toch mee hebben gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:05

ppffttt... lever ze dan af bij de opvang ipv in het bos.
Maar goed, in ieder geval nog enig gevoel (spullen erbij en gemaild)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:13

Het is idd beter dan in het bos zetten, maar kunnen ze dan niet even wachten tot de opvang open is ?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:26

Toch wordt je als eigenaar bij een opvang met de nek aangekeken als je afstand komt doen is mijn ervaring. Ik snap het dus wel, al praat ik het niet goed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:29

had ze haar man niet beter kunnen wegdoen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:30

Haha geerke, ik zeg niks

Met de nek aangekeken worden ? Nou zo gaat dat bij ons niet hoor, als ze afstand willen doen van hun dier, hebben we dat 100maal liever, dan dat ze ze los laten in het bos.

Als deze mensen nou gewoon even gewacht hadden totdat de opvang open was, was er niks aan de hand geweest. Het is toch van de zotte

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:34

Het is niet de meest nette manier, maar ik heb dit liever dan dat ze gewoon aan hun lot worden overgelaten en dus verpieteren in een vies hok zonder goede zorg of gedumpt worden in het bos...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:35

Maar stuur dan geen mail dat ze voor de deur staan, had dan gewoon gewacht tot de opvang open is
Ik maak me hier ontzettend kwaad over, het zijn levende wezens...

Natuurlijk is dit beter dan dumpen in het bos, maar zo te zien had de eigenaar het beste voort met de konijnen, waarom dan niet gewoon even wachten tot de opvang open is....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:37

Misschien schaamt ze zich er voor?
Niet iedereen durft maar zo een dier bij de opvang af te geven.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:44

Laat dan iemand anders het doen, als het gisteren erg warm was, waren de konijnen nu dood geweest.
Ze stonden in een klein binnenkooitje voor de deur, nu waaide het hard en regende het, maar zo iets doe je gewoon niet

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:51

Tja als je moet kiezen tussen 2 kwaden dan vind ik dit nog de beste oplossing.

Daarnaast kan ik mij best voorstellen dat mensen dit doen. Als ik alleen al kijk hoe fel je reageerd op dit gebeuren, mag ik hopen dat je niet zo reageerd als mensen ze aan de balie neerzetten of afgeven.

Niet iedereen is perfect, maar in ieder geval is de beste keus uit 2 kwaden gemaakt, in plaats van er kwaad om worden kun je het ook naast je neer leggen en blij wezen dat deze leuke konijntjes nog een 2e kans krijgen...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:56

Nou geloof me als mensen hun dier afstaan als de opvang open is, is daar niks mis mee.
En dan worden ze ook zeker niet raar na gekeken. In tegendeel.

Ik hoop dat deze konijnen snel een fijn huis vinden waar ze echt welkom zijn

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:19

Ik vind het heel wat beter dan los laten enz. Misschien kon ze wel niet anders? en was dit voor haar makkelijker om afscheid te nemen? je weet soms niet wat er in mensen omgaat en oordelen doe je snel.

Ik zou me niet prettig vinden als ik een dier naar de opvang breng. Kweek zelf parkieten en krijg veel te maken met mensen die hun parkieten afstaan en die reageren soms ook heel vreemd uit schuldgevoelens.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:26

Misschien hadden ze snachts wel ruzie en móesten de konijnen persé van haar man de deur uit. Nou, dan heb je ook niet veel keus als je voor je man kiest..

Vind het in ieder geval wel erg netjes dat ze al haar spullen erbij heeft gegeven..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:30

Ik ken genoeg mensen die hun konijn dumpen bij een kinderboerderij.
Hup over het hek en weg wezen.Ik praat dit ook niet goed,maar beter zo dan ergens anders dumpen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:50

Ik ga met mijn voorgangers mee. Ik vind dat er wel snel geoordeeld word .. Je kent de hele situatie niet, dus om er nu op zo'n toon over te praten .. De mevrouw was, denk ik, gek met haar konijnen, aangezien ze er ook spullen bij geeft/het rammetje gecastreerd is en aangezien ze het mailtje stuurt. Waarom zou je haar keus afstraffen?

Wel netjes dat ze er spullen bij heeft meegegeven. :j

Succes ermee, hopelijk krijg je ze snel geplaatst.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:57

Ze geeft aan dat haar man zo laaiend was dat hij ze per direct het bos in wilde gooien. Nou dan kan ik me voorstellen dat ze meteen weg moeten, wie weet wat die man anders met de beestjes gedaan had? Je weet de situatie niet. Dus ik vind dit nog best netjes in vergelijking met hoe het door de meeste andere mensen word gedaan. En dan nog al je konijnen spulletjes erbij. Had beter gekund natuurlijk.. Maar dit is beter dan gewoon ergens dumpen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:00

Ik kan uit het verhaal niet opmaken dat ze in het bos zijn gedumpt?
Wel sneu hoor, zoiets doe je niet :n
Wel aardig dat de eigenaresse van alle spullen erbij gedaan heeft (en nee daar mee praat ik het ook niet goed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:03

Sjors, je kan er wel uit op maken dat ze daar gedumpt zouden worden. :D

Ik vind het niet helemaal terecht om zo te oordelen. Mevrouw heeft gehandeld neer de situatie en daar weten wij ook maar een klein deel van. Ze heeft gedaan wat ze kon op dat moment om een veilig plekje voor de konijnen te vinden. In het bos dumpen had niemand last van gehad en ze verklaard zich zelf nog ook? Geen groot probleem lijkt mij?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:33

Die mevrouw vindt het vast niet oke dat ze de konijntjes weg moest brengen, anders doe je dat wel gewoon face to face. Ze schaamt zich vast dood. Anyway, beter inderdaad dan in het bos dumpen, ik zie bij ons in het duin vaak konijnen lopen die absoluut geen wildkleurtjes zijn....

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:47

Staat er een tijd bij de mail? dat verklaart misschien wat. Ik snap dat je liever ziet dat de mensen even wachten tot de opvang open is (moeten ze ook geld betalen om afstand te doen?) maar soms is de situatie er nou eenmaal niet naar.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 01:12

Jeetje ts ik vind je reactie's erg heftig. Je weet niet in wat voor splagaat die mevrouw gezeten heeft. Dan is dit de beste kauze. En ze was heus gek op die diertjes anders dan had ze niet zo veel spullen er bij mee gegeven. Snap dat t vervelend is. MAar soms kan iets niet anders.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 01:12

Sja, ik vind dit ook beter dan in het bos dumpen, vind je reactie ook een beetje fel maar aan de andere kant snap ik het ook weer wel ( want zo worden er ook weleens dieren bij onze opvang achtergelaten maar dan wel binnen in ons sluisje) maar wees blij voor de konijnen nu krijgen ze tenminste een eerlijke kans op een nieuw baasje :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:36

Ik denk dat deze vrouw echt het beste voor haar diertjes heeft willen doen, zonder dat ze (of zij zelf) gevaar liepen voor haar man. Voor het zelfde geld is het een kwaaie kerel met losse handjes..