Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Dit laatste was soms niet te harden maar is nu helemaal over.
Pentax schreef:Wassen met mensenshampoo en mensenconditioner. Deed wonderen bij mijn herder. Wel even kijken of ze er tegen kunnen.
mika11 schreef:Misschien dat je eens met je honden naar een trimsalon kan gaan?
Agossie schreef:mika11 schreef:Misschien dat je eens met je honden naar een trimsalon kan gaan?
Duitse herders mogen niet getrimt worden, maar het helpt al heel veel als je een goede borstel/kam voor ze koopt. Ik had een herderhark voor de mijne en die werkte geweldig. Ik zou ze niet met shampoo wassen, maar wèl op ander voer overgaan.
Ik heb mijn hond haar hele leven lang RC Selection 7 gegeven en ze heeft nooit gestonken. Heb nog nooit in haar leven een druppel shampoo op haar gedaan, maar wel regelmatig geborsteld (geharkt), met name met verharen.
Mijn hond was overigens na haar sterilisatie non stop aan het verharen... Daarvoor 2 keer per jaar, 3 - 4 weken.
princesmax schreef:Agossie schreef:Duitse herders mogen niet getrimt worden, maar het helpt al heel veel als je een goede borstel/kam voor ze koopt. Ik had een herderhark voor de mijne en die werkte geweldig. Ik zou ze niet met shampoo wassen, maar wèl op ander voer overgaan.
Ik heb mijn hond haar hele leven lang RC Selection 7 gegeven en ze heeft nooit gestonken. Heb nog nooit in haar leven een druppel shampoo op haar gedaan, maar wel regelmatig geborsteld (geharkt), met name met verharen.
Mijn hond was overigens na haar sterilisatie non stop aan het verharen... Daarvoor 2 keer per jaar, 3 - 4 weken.
hoezo mag een herder niet getrimt worden? Wij krijgen zo vaak herders in de trimsalon, gewoon om te ontwollen en evt in bad te doen.