Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:50

Moet het even van me afschrijven..
Zojuist was ik op de uitlaatplaats met onze 13 jarige sharpei, die hartproblemen heeft. Er kwam een mevrouw met een stafford puppy, erg leuk en lief hondje. Even later een stel met een volwassen stafford achtige en een soort van Molukse herder. De beide honden van die mensen liepen los, net als de onze, dus dan verwacht je toch dat de honden wel sociaal zijn..?
Als eerste dook de grote staf bovenop de pup, dus de mevrouw deed haar hond aan de lijn en nam hem mee.
Ik lijnde mijn hond aan, maar helaas te laat, de staf sprong er bovenop en probeerde bonzo te bijten. Mijn vriend greep de staf van bonzo zin rug en gooide hem richting baas, die geen enkele moeite deed zijn hond bij te houden of terug te roepen, hij stond maar wat te gniffelen!
Bonzo lag in shock te stuiptrekken en lag verstijfd plat op de grond, zijn hoofd helemaal achterover gevouwen, dus ik dacht dat hij een hartaanval had gehad en niet meer zou opstaan. Nog steeds geen actie van de andere eigenaar!
Na ee minuut kwam bonzo weer een beetje tot leven en de andere man zei, tja dat is nou eenmaal rangorde..rangorde? Opvoeding bedoel je! Ik was zo witheet! En mijn vriend heeft zich ook met moeite kunnen inhouden om hond en baas niet te pakken te nemen.
Bonzo was weer voorzichtig omhoog gekropen en lopen leek ook te lukken, dus we strompelden weer huiswaarts. Hij lijkt geen verwondingen te hebben, maar ik ben zo geschrokken.
Al langer gaat hier het verhaal van deze mensen die graag andere honden aan laten vallen.
Kun je hier ergens aangifte van doen?
Ik vind dit zo asociaal! Houd hem dan aangelijnd, of gemuilkorfd! Niet verwonderlijk dat er mensen vergiftigde kipfilets in de struiken gooien hier!

Meer mensen uit Etten-leur die dit aso stel kennen?

Oooo wat ben ik pissed!!

deflin

Re: Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:52

nou ik zou zeker aangifte doen, volgens mij kan dat gewoon hoor

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:53

-:(- sommige mensen. Wat nou rangorde? Op een aangelijnde hond springen ja hoor.
Y;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:54

tja...je kunt het de hond niet kwalijk nemen....vaak(niet altijd)zijn de eigenaren van die honden gewoon aso's.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:56

Ik zou iig de mensen aanspreken. Had gisteren een soortgelijk iets, mijn shih tzu Mimi was aangelijnd en ik had ook nog een trolley en een benchje in de hand, kwam net uit de trein, hup een labrador die losliep bovenop Mimi en de eigenaar stond erbij en keek ernaar. Ik was echt boos!! :(

vosje123m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:56

ooh,als dat bij mij was gebeurd had die man het wel geweten! wat een aso! en idd,wat geerke zegt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:00

Jammer dat zo'n hond in de verkeerde handen is gevallen.
Hoe gaat het u met jouw hond?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:05

Volgens mij kan je alleen aangifte doen als je zelf word aangevallen door een hond.
Wel kan de politie miss. de mensen waarschuwen,maar ben bang dat ze zeggen daar geen tijd voor te hebben.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:09

wat een stelletje halve gare!!
wijkagent inschakelen of zelf ff langs de deur gaan bij die mensen.
Ik kan je wel vertellen dat ze dat niet zouden moeten flikken bij mijn honden want dan zou zowel die hond als de eigenaar een groot probleem hebben :(

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:10

deflin schreef:
nou ik zou zeker aangifte doen, volgens mij kan dat gewoon hoor

[BB] Bijtincident hond, sta ik in mijn recht?

Ik heb het ook geprobeerd, helaas zonder resultaat, de gemeente heeft na ettelijke telefoontjes en bezoekjes ook geen actie ondernomen aangezien ''de honden losliepen''.
Er ligt momenteel een verzoek bij de burgemeester vanaf mijn kant om de hond in kwestie tot ''risicovolle hond'' te verklaren; hierna kan de gemeente namelijk wel stappen ondernemen.

Sterkte Ts!!

@Goyha, nee dus, ik ben ook gebeten en ook daar doet de politie niets mee!

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:13

maar is het niet zo dat je hond alleen los mag MITS onder appel is?

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:14

Aangifte doen!!! Wij hebben ook een reuze snautser in de buurt en die heeft ook meerdere keren onze honden gebeten nou moet ik zeggen dat de jongste ook geen lieverdje is soms maar kieser dat van der en als ik merk dat ze probeert of ik vertrouw het niet gaat ze niet los en mocht het toch gebeuren dan krijg ze toch wel flink op der lazer !!! Ik sta ook op het punt om aangifte te doen die hond is vals !! Aar in jou geval zal ik ook zeker aangifte doen !

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:15

Erg vervelend allemaal maar je kan helaas geen aangifte doen tenzij je hond echt gewond is, dan word het aangifte vernieling omdat honden onder goederen vallen. Je kan wel een melding maken, mogelijk dat de wijkagent bij deze mensen langs kan gaan en mocht het zo ver uit de hand lopen dan kan er zelfs door de gemeente een plicht komen om de hond te muilkorfen.

Ik val echter wel over je stukje van de vergiftigde kipfile! Vergeet niet dat honden worden opgevoed door hun baasjes. Je kan het de hond niet kwalijk nemen! Dus om dan maar met vergiftigde kipfile rond te gaan gooien vind ik wat kort door de bocht. Jou eigen hond zou er maar per ongeluk van eten!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:16

heleen88 schreef:

Klopt alleen zijn er helaas genoeg mensen die denken dat hun hond onder apel is en die dat niet zijn ! "Mijn hond doet helemaal niks hoor" en dan grijpt die een hond en dan is het "ja dat doet ie normaal nooit"

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:17

heleen88 schreef:

Volgens mij moet in NL je hond in principe altijd aangelijnd zijn aan een riem van max zo lang (weet de maat niet). En alleen in losloop gebieden mag een hond los, dat is tenminste wat ik altijd dacht.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:19

Jammer dat in de titel weer staat dat het om een stafford / pitbull. Krijgen we vast ook het gezeur weer over dat deze honden per definitie alle andere honden opeten. ;)

Helaas hebben niet alle hondeneigenaren even veel verstand van honden. Als staffordeigenaresse weet ik ook dat veel mensen meteen beginnen te gillen dat die honden vals zijn. Vaak worden fifi's en swiffers bij voorbaat al van de grond geplukt. Nee, ik suggereer niet dat jullie nu verkeerd gehandeld hebben, maar wil alvast rechtzetten wat nog niet gezegd is ;)

Gelukkig lijkt jullie hond er niet veel aan overgehouden te hebben. Je zou wel ergens melding kunnen maken denk ik, maar of ze er ook wat mee doen? Hoe reageerden de andere hondeneigenaren eigenlijk? Wellicht dat je met getuigen / medestanders wat sterker staat.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:21

SimoneDV schreef:
heleen88 schreef:

Volgens mij moet in NL je hond in principe altijd aangelijnd zijn aan een riem van max zo lang (weet de maat niet). En alleen in losloop gebieden mag een hond los, dat is tenminste wat ik altijd dacht.

Verschild per apv.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:25

@Westernfreak, in principe heb ik geen vooroordelen over staffords en bull's maar...feit blijft dat deze rassen vaak in het bezit zijn van mensen met 0,0 hondenverstand en ja, dan is een stafford sneller vervelend en van grotere schade dan een tekkel ;-)
Hier in de buurt ''ken'' ik 5 staffords/bull's 4 daarvan zijn vals en te dominant naar andere honden,aan de lijn en los, baasjes zitten vaak op tokkie-niveau en hebben geen idee wat voor ras ze in huis halen. De andere stafford is uiterst braaf en netjes opgevoed, ik train zelfs wel eens samen met zijn eigenaresse en mijn hond; zelfs zij als eigenaresse geeft aan dat het vaak honden zijn die naar de verkeerde mensen gaan omdat ze ''zo stoer'' zijn...

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:28

Zullen we deze discussie maar overslaan? :D. Ben geen tokkie hoor maar wel in het bezit van een practige 4 jarige amerikaanse stafford ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:29

Honden moeten altijd aangelijnd zijn!!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:31

Wat een akelig verhaal :wow: !Had je hond geen epileptische aanval?Dat hoofd achterover en stuiptrekken klinkt wel akelig naar epilepsie nml. :(:)

Verder moet ik ook zeggen dat hier veel staffords en pitbulls rondlopen en als ik daar de baasjes van zie dan denk ik ook wel eens oeioei weer een hond die de dupe gaat worden van de domheid van de eigenaar! >;) -O- Verder vind ik het prachtige honden,zonde dat men ze zomaar kan aanschaffen zonder dat er eerst eens een test bij de eigenaar to be wordt gedaan.
Zou een hoop hondeleed voorkomen kunnen worden.

Gelukkig is het nog "goed" afgelopen,die eigenaar kon van mij wel nog iets navangen hoor wat een maloot om zo te reageren zeg! _-:(

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:33

AshleyZoet schreef:
heleen88 schreef:

Klopt alleen zijn er helaas genoeg mensen die denken dat hun hond onder apel is en die dat niet zijn ! "Mijn hond doet helemaal niks hoor" en dan grijpt die een hond en dan is het "ja dat doet ie normaal nooit"

maar zoals ts aangeeft is het vaker voor gekomen dat de honden van die mensen andere honden pakken,

ik zou aangifte doen en proberen in contact te komen met meerdere ''slachtoffers'' van die mensen en hun honden, wellicht willen hun in overleg ook aangifte doen mischien dat er dan wat gebeurd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:26

Hier in de straat woont een jongen die ook een soort stafford/pittbul heeft.
Je hoort hem regelmatig in zijn tuin die hond vals maken,niet normaal meer.
Gelukkig loopt die hond nooit los,hij heeft hem wel altijd aangelijnt.Maar dan nog,zo'n hond trekt die jongen toch gewoon omver als die wil?
Ik denk ook dat het per gemeente verschilt w.b.t. aangifte.De een doet er wel wat mee,de ander niet.
Gewoon proberen zou ik zeggen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:31

ik snap het niet, is jullie hond nou gebeten of niet? Als hij geen bijtwonden had lijkt het me sterk dat de hond wilde bijten, volgens mij lukt dat doorgaans namelijk wel als ze het echt willen en had je vriend hem er ook niet zomaar af kunnen trekken zonder dat hij bleef hangen of je vriend zelf ook werd gebeten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:35

sallandval schreef:
ik snap het niet, is jullie hond nou gebeten of niet? Als hij geen bijtwonden had lijkt het me sterk dat de hond wilde bijten, volgens mij lukt dat doorgaans namelijk wel als ze het echt willen en had je vriend hem er ook niet zomaar af kunnen trekken zonder dat hij bleef hangen of je vriend zelf ook werd gebeten?

Is me ook niet helemaal duidelijk.
Een hond die aanvalt zal wel bijten en een hond die aanvalt zal zich al helemaal niet zomaar van een andere hond af laten plukken.