wij hebben anderhalve week geleden een katje gevonden.
Na een eerste check up van de dierenarts werd ze volledig goedgekeurd
en toen kwam uiteraard de vraag: ga je het houden?
Manlief was al verkocht dus de keuze was vrij snel gemaakt

Het betreft trouwens een kattin van 10 weken.
Poeslief eet en drinkt als een volgroeide tijger en gedraagt zich er ook naar!
Volgens mij heb ik alleen de indruk dat zij overdag slaapt en 's nachts begint te spelen.
We hebben nog een kat maar eigelijk kijken ze niet naar elkaar.
Mijn moeder komt overdag regelmatig eens langs om de honden eens uit te laten
en hoort dan regelmatig de kat de boel lichtjes afbreken omdat ze zoooo intensief aan het spelen is.
Ze speelt echt met alles dat ze tegenkomt, haar eigen speelgoed, een geldstuk dat ze gevonden heeft,
een touwtje dat aan mijn bed hangt, etc etc. Ik juig dit uiteraard allemaal toe, spelen is goed voor zo'n klein grut!
Maar: nu komt het

Als ik thuiskom vind ik haar slapend terug en elke nacht begint ze te spelen omstreekt 3u.
Als ik thuiskom ga ik haar altijd even gedag zeggen (ze komt eigelijk nooit beneden, ze zit altijd op de bovenverdieping)
en vanaf dat moment begint ze te spelen (19h) tot ik ga slapen (22h).
Aan één stuk door

Mijn huis is geheel open, wilt dus zeggen dat als ik over de rand van mijn bed kijk, ik knal in de voorkamer kijk.
Poeslief kan dus naar boven en beneden en vind het helemaal gé-wél-dig om 's nachts de boel op stelten te zetten

Wij hebben boven laminaat liggen en haar favoriete spel is om een kledingstuk uit de wasmand te pikken, ergens te leggen,
aanloop te nemen, op het kledingstuk te springen en dan een paar meter vooruit te schuiven!
Of haar bal met pluimpje vermoorden is ook nog een fijne, heel de nacht bonk hier, bonk daar.
Deze nacht vond ze het geweldig om in haar kattenbak te springen, uit de kattenbak, sprint naar mijn bed, op mijn bed,
over mij en mijn man hopsen en dan terug richting kattenbak.
Heeft mijn kat ADHD?

Ondertussen ben ik een zombie en kan me niet bepaald meer focussen op mijn job,
dus het zou fijn zijn als er 'iets' zou bestaan, een methode, dat poeslief snapt: baasje slapen, ik ook slapen.
Het is niet mijn eerste kitten, maar wél de eerste die zo hyperactief is!
Poeslief krijgt kittenkorrels van de DA (Denkycat als ik het goed heb).

Onze katten lopen op stal en komen nooit binnen.. Succes en ik wens je veel nachtrust toe.

Niet met mijn honden, niet met de katten, zelfs de paarden gaan niet op stal tenzij het medisch nodig is.
Er zijn enkele haren gesneuveld en kleine poes die 5x zo klein is als grote poes had grote poes in no time tegen de grond gekletst. Grote poes dik in de eer gekrenkt dus...
bestond er nog geen bench ik weet niet anders dat onze hond dan 'snachts altijd met zijn mandje in de wc sliep.