maar goed, nu was ik vandaag vroeg uit en ging ik voor het eerst met hem op de fiets naar stal. lekker wat moeier als ik aan kwam, dus wel handig. ik had een frisbee mee, een bot, brokjes en wat water voor als hij zich ging vervelen ofzo. toen ik hem dus in de stal deed (voor het eerst) om de pown te halen, hoorde ik hem in de verte keihard blaffen en piepen enzo, nouja, snap ik nog wel, stal is best eng in je eentje

ik was niet veel van plan met vigo (paard) dus ging hem opjagen in de paddock, nou, hondje even naar buiten (vast gezet naast te paddock) en toen ik een klik geluidje maakte ging mijn hond helemaal door het lint, blaffen, trekken, alles.... erg vervelend. ik deed hem aan de lijn in de paddock voor wat meer controle, en hij bleef tekeer gaan. lieve pony heeft nog wel wat meegemaakt want al die tijden wat we kwamen met de hond was hij op zich wel rustig maar hapte wel naar paarden, mijn pony is het dus gewent en trekt snel zijn hoofd weg. nouja, ben hier nog 2 uurtjes bezig geweest, LET OP: hond is snel jaloers !! als iemand anders aandacht krijgt duwt ie hem zo omver ! (gaat dus niet met paard, want is groot en zit aan riem)
weet iemand hoe ik dit vervelende gedrag kan verminderen, ik zal ook vaker weer gaan zodat hij leert : paard is goed, dus wees rustig, je bent een boerderijhond ja! later als hij ook in het park enzp braaf luistert mag hij lekker los als hij alles heeft geleerd, maar nu moet hij leren en mag dus niet op zn gemakte wegrennen of paardjes jagen

(ik wil niet alleen dingen van het is een drijfhond dus wil paarden jagen, want dat weet ik en er zijn meerdere drijvers bij andere dieren)
alvast bedankt !!
ik zeg niet dat het niet kan.