met hoeveel begonnen, en met hoeveel geèindigd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

met hoeveel begonnen, en met hoeveel geèindigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:11

Ik ben nieuwsgierig, omdat ik weet dat ik zelf een zwak hart heb wat dieren betreft :')

Ik begon jaren geleden met 1 konijn..inmiddels staat de teller op 6..
ik kan me gewoon niet beheersen en heb de ruimte en de tijd, dus vind het ook niet zo erg..maar soms denk ik: waarom steeds meer.

Mijn vriendin heeft inmiddels 3 katten en dat terwijl ze eerst katten haatte, dus ben beniewd.
Hoeveel begon je en waar staat de teller nu?

Donkerblauw

Re: met hoeveel begonnen, en met hoeveel geèindigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:13

Begon met een hond, en heb nu een hond en een kat. :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:17

Gelukkig nooit last van gehad eerlijk gezegd.. Ookal zitten ze in groepen, ik wil wel overzicht houden. En dat kan ik voor mijn gevoel niet als het er steeds meer worden :')

Bij toeval aan een konijn gekomen: die hebben -in wisselende samenstellingen- altijd per 2 gezeten.
Ratten gehad; nooit minder dan 2 en nooit meer dan 4: nu heb ik er al jaren geen meer.
En sinds 5jr 2 katten.

Knijnen zijn oud en kwakkelig en laat ik tzt ook gelijktijdig inslapen en dan komen er geen nieuwe meer bij. 2 katten lijkt mee een heerlijk zorgeloos -dagelijks- leven..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:25

Nu momenteel hebben we thuis 3 honden en 2 konijnen.
Ooit hadden we ratten, cavia's, katten, konijnen alles tegelijk:=
Mijn ouders willen het niet meer en dat is misschien maar goed ook want ik vind werkelijk alles leuk..
Mijn tweede konijn heb ik stiekem laatst bijgekocht omdat ik het hokje in de boerenbond zo klein voor hem vond en het konijn is ozo mooi:P en andere was zielig alleen dusja.. dan maar meenemen. Na een hoop heisa mocht ze dan toch blijven, tenslotte is er geen hok bijgekomen en ik doe ze toch zelf.
Overigens heb ik op stal nog een kat (hou echt van katten) en een pony.. dus daar ga ik rustig verder:=

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:26

2 katten. Aantal konijnen. Hond erbij. Vissen. Gerbils. Fretten. En nu is alles dood dus hebben we niets meer. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:26

ooit 1 toen rond de 10 , toen 3 toen 2 en nu 4 en 1 tijdelijke :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:29

Als kind hadden we thuis een stuk of 5 konijnen, een kat en een hond. Inmiddels geen konijnen meer, geen hond meer, maar wel een paard, en een andere kat.

Zelf heb ik het niet op katten, zal ook nooit zo zijn, en als deze doodgaat komt er ook geen nieuwe waarschijnlijk. Had heel graag een hond gehad, net als mijn vader en broer, helaas hebben we er alle 3 de tijd niet voor. Voor de rest wil ik wel een knaagdiertje als ik op kamers ga, gewoon omdat ik toch de dieren om me heen wel ga missen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:30

gestart met 2 htk poezen en nu 10 katten (2 ex ragdoll katers, 1 ex heilige Birmaan/ragdoll poes, 3 open Heilige Birmaan poezen, 1 kitten van 4 mnd en 3 kittens van 13 weken-die nog moeten verhuizen)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:53

hmm voor zover ik me kan herinneren: we begon met een kat,
hebben in de tussentijd: paar babyvogeltjes die na een paar weken dood waren..(wat deden we verkeerd of waren ze ziek?), 2 hamsters + nestje, 2 cavia's , een hond, een vogel die heel lang bij ons bleef :) en een baardaghaam gehad. en hebben nu: 3 honden, 2 vogels en vele vissen

zie profiel voor foto's van de honden, ga denk ik morgen maar foto's maken van de 2 vogels en het aquarium

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:15

ooit als heel klein meisje begonnen met 2 muizen ( witje en zwartje,hoe toepasselijk :D )

en toen wat hamsters gehad,visjes,ratjes....en 1 hond...

nu op dit moment 6 honden,1 biggel,7 paarden,2 valkparkieten en 2 gewone parkieten,en een stuk of 30 vogelspinnen rijker :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:28

Even sinds ik op mezelf woon (of nouja, samen met vriendje) zijn we begonnen met twee cavia's, toen een hond erbij, en inmiddels zijn beide caafjes hemelen dus hebben we alleen de hond. Er komt er tzt wel nog eentje bij, een hond, maar das toekomstmuziek :) En wie weet dan nog eentje hahaha, honden zijn verslavend :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:52

Goh, waar ik ooit mee begonnen ben, weet ik niet meer Toen ik ging samenwonen begonnen we met een klein dwergkeesje en twee jonge katjes.

Inmiddels, jaaaaaren later staat de teller op 3 paarden, een pony met veulen, 7 honden, 4 katten en een aantal vissen.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:00

Begonnen met een aquarium dat we gratis gekregen hebben met 1 vis erin en we zitten nu aan:
- 2 honden
- 1 kat
- 3 pony's
- 13 visjes
- 1 aap (mijn broer :D )

Ook nog 3 poezen, 4 visjes, 1 hond en 4 kippen gehad in de tussentijd, maar die zijn allen overleden.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:03

Wauw, ik zag je vraag en dacht jaaaa, ons dierenverleden is echt huge.....

Ik begon met een shetlander..... Toen een paard en toen nog een paard..... 3

Toen ging ik samenwonen kwam er 1 kat.... 1 kat vond ik zielig, dus nog een kat.... 1 kat heb ik helaas moeten laten inslapen en daarna zijn er 2 kittens bijgekomen dus.... 3

Mijn vriend wilde een hond, dus toen een hond, maarja ik vind 1 hond sneu, dus toen nog een hond....2

We hebben tussendoor nog hamsters en een terrarium gehad met reptielen, maar dat paste toch niet bij ons en inmiddels hebben we ook nog kippen!

Nu hebben we 10 dieren en als het goed is komen er nog 2 chickies bij!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:15

Ik heb ook al meer dieren gehad dan ik eigenljk dacht. Ooit begonnen als 6 jarige met een cavia, later kwamen daar zebravinken bij. Toen die allemaal dood waren, kwam er een hamster, hond en zelfs een kat bij. Na de hamster een konijn, guppies en een paard. Vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen, ging de kat en het paard mee en hebben we 2 konijnen, nog een paard, nog een kat en een hond genomen. En inmiddels hebben we ook nog een koppel schapen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 01:33

qua eigen dieren heb ik ook redelijk wat :

* 4 labradors 1 boomertje
* 2 fjorden
* 5 geiten
* 2 Schapen
* 1 kaketoe
* 1 amazone papegaai
* 3 grijze roodstaartpapegaaien
* 1 landschildpad
* 1 rode leguaan
* 2 baardagamen
* 10 waterschildpadden
* stuk of 15 slangen
* 25 kippen en 1 haan :P
* 8 Muskuseenden

Dat was het volgens mij wel :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 05:06

Wij hebben;

44 Cavia's
11 Grasparkieten
2 Valkparkieten
2 Honden
2 Katten
2 Kogelvissen
2 Ratten
3 Muizen

In totaal dus.... 68 Dieren :+ Nouja en dan nog een paard en een shet...

Het is begonnen met één kat en één grasparkiet, héééél lang geleden :')

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:54

hihi leuk om het van allemaal te lezen.
vooral van _merel_ vond ik wel grappig, en kon ik mezelf zo in vinden.. 1 is sneu ahh nog 1tje er bij dan ;)

Daphne jij hebt er wel veel :+

Ik sta totaal nu op 10 beesten.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:05

sinds wij in Kentucky wonen is het wel een hele veestapel geworden. De teller staat nu op:
16 paarden
2 ezels
12 geiten
4 honden
3 katten
4 kippen (6 doodgebeten :-() en een haan
1 konijn

Totaal 43 mondjes te vullen. :-)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:10

begon met jaren lang 1 hond. Toen 3 maanden 2 (en overleed de eerste) daarna jaren 1 hond en kwamen er 2 konijnen bij en 1 halfwilde aanloop poes (de buurtgek die bij ons mocht wonen vonden wij). Toen hond erbij en half jaar later overleed de andere hond en na een half jaar een 2de erbij en deze twee wonen hier nog.
Begin vorig jaar een aanhankelijke poes erbij genomen want die andere konden wij niet aanhalen en na 3 jaar wilden we ook graag een aanhankelijke poes. Helaas is afgelopen nov. de half wilde poes doodgereden maar ze was zeker 10 jaar in elk geval dus wel een prachtig leven gehad waarbij ze de laatste jaren hier altijd binnen een warm mandje had staan waar ze in kon als ze wilde (in mijn slaapkamer en waar ze ook in de winter 23 uur per dag lag)

De konijnen schommelen wat. Helaas wat problemen gehad met erfelijke afwijkingen en 3 dwergen naar een vriendin gedaan omdat ik 6 nijnen had 3 dwerg en 3 vlaam en dat de vlamen teveel onder de dwergen gingen lijden. Dwergnijntjes zijn veel feller en actiever. Deze wonen nu met 12 nijnen in een grote ren bij een vriendin en gaat daar super!. Inmiddels heb ik maar 2 vlamen meer maar hoop er dit of volg. jaar nog 2 bij te kunnen zetten.

Dus uiteindelijk nu:
2 honden
1 kat
2 konijnen.

tussendoor geweest:
2 honden
2 katten
6 konijnen (en 1 opvang dus toen eigenlijk 7)

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:17

Wat leuk dit topic.

Wij begonnen ooit met twee ratjes, dit werden er snel 6. Toen kwam er een hond, 4 cavia's en twee katten. Tussen door zijn er wel eens wat diertjes overleden maar we hadden er toen op een gegeven moment 10 tegelijk. Nu hebben we alleen nog 2 katten en een hond en ben gisteren voor een paard wezen kijken, dus straks miss weer eentje meer :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:10

Sinds december samen gaan wonen, januari 2 katten in huis gehaald uit de opvang en nu zijn we aan het denken om een hondje (ook uit de opvang) in huis te halen. Daarna zou het toch even moeten gaan stoppen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:18

Bij mijn ouders hadden we altijd al (veel) dieren, toen ik op mezelf ging wonen begon ik echter heel bescheiden met 3 ratten en 1 kat. Inmiddels zijn het 14 eigen ratten + altijd wel wat opvangers, 2 katten en 1 hond. :+ Paard ook trouwens, maar die staat niet aan huis.

De ratten zijn wel een beetje een uit de hand gelopen hobby, maar ik kan me ook simpelweg niet beheersen. :o Opvangertjes blijven vaker hier dan dat ze naar nieuwe eigenaren gaan, dus dan loopt het aantal aardig op. Maar ik heb genoeg tijd, ruimte en liefde voor allemaal dus zo'n probleem is het niet. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:17

Van 1 rat naar 30 ratten naar geen ratten.
Kostte me handenvol geld aan dierenartsrekeningen en daarnaast gaan ze niet zo lang mee helaas.
Verder al jaren een hond. :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:19

Begonnen met 1 hond, nu heb ik er 3.
Begonnen met 1 kat, nu heb ik er 2.
Begonnen met 1 paard, nu heb ik er 4 :=

Het mag van mij wel gaan stoppen nu...:D