Wat ik vandaag weer beleefd heb...
Bij mijn paarden lopen wel eens konijnen (waarschijnlijk ontsnapt bij de buren weg)
Maar gisteren liepen er ineens 3 hele kleine babykonijntjes!
Heeeeeel schattig, ik denk dat een konijn onder mijn pony's stal een nestje heeft gehad en dat ze nu het nest verlaten hebben.
Vandaag zat ik op een stoeltje bij stal naar 1 konijntje te kijken die steeds wat vrolijk rondhuppelde, en ineens zag ik hem niet meer.
En jaaaaaa hoor, was dat arme diertje in de vijver gesprongen
Dus ik en de eigenaar van de paarden naar de vijver lopen met een schepnet (die binnen handbereik stond) en maar kijken maar wij konden het konijntje niet meer vinden.
En ineens kwam hij eraan zwemmen, ja ZWEMMEN haha, wat een grappig gezicht zeg! Ik wist echt niet dat konijnen konden zwemmen!
Gelukkig kon ik hem zo uit de vijver pakken en heb hem lekker warm tegen me aangehouden en direct even een hokje geregeld voor vandaag.
Heb net via MP een konijnenhok gekocht die we morgen ophalen.
Ik wou hem in de eerste instantie weer vrijlaten maar dat lijkt me niet verstandig want als hij weer in de vijver valt en wij zien dat niet dan verzuipt hij natuurlijk, want het is nogal een stijle wand, dat konijntje komt er niet zelf weer uit.
Nu krijgt hij een mooi gecombineerd binnen/buitenhok en kan hij daar lekker wonen
Ik heb het konijntje maar pieter genoemd (afgeleid van pieter van den hogeband
aangezien hij zo goed kon zwemmen!)Ik heb nu maar 1 foto maar wanneer ik kan zal ik wat meer foto's uploaden! Hier had ik hem net uit de vijver gered
Iemand een idee hoe oud hij kan zijn? En wat voor ras het kan zijn?

Konijnen en hazen wel.