Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

little_birdy schreef:hals bandje lukt inderdaad niet
daar gaat ze inhangen en dan beschadigt ze haar luchtpijp zo,
afleren we doen ons best maar deze hand accepteerd geen correctie en gaat terug vechten
en we zitten al op training plus cursus en daar vinden ze haar een moelijk geval
hun hebben ook het tuigje aangeraden,
ze heeft genoeg botjes en flostouwen maar zelf de flostouwen heeft ze binnen een dag door :/
ben echt op zoek naar een heel sterk tuigje dus
wilander je moest eens weten hoeveel moeite we al in de hond steken het is echt een pittige dat zeggen ze ook op de hondenschool
Op momenten dat ie die kans wél zou krijgen omdat ie voor zichzelf bezig kan zijn, heeft ie geen tuig of halsband om 
little_birdy schreef:nou als ze er aan knaagt bijv krijgt ze een tik en dan bijt ze meteen na jou bijten happen zeg maar dus lossen we het liever anders op nu tuigje nog strakker doen zal ik eens naar kijken
ras is een herder X bordercollie
vader is een waakhond
anders snap ik niet zo goed dat ie de tijd heeft om het tuigje echt door te kauwen... 
little_birdy schreef:hals bandje lukt inderdaad niet
daar gaat ze inhangen en dan beschadigt ze haar luchtpijp zo,
afleren we doen ons best maar deze hand accepteerd geen correctie en gaat terug vechten
en we zitten al op training plus cursus en daar vinden ze haar een moelijk geval
hun hebben ook het tuigje aangeraden,
ze heeft genoeg botjes en flostouwen maar zelf de flostouwen heeft ze binnen een dag door :/
ben echt op zoek naar een heel sterk tuigje dus
wilander je moest eens weten hoeveel moeite we al in de hond steken het is echt een pittige dat zeggen ze ook op de hondenschool
ivm hondensport) en als hem wat niet past dan hapt ie ook van zich af. Maar dat heb je er met consequent er mee omgaan zo vanaf. 
little_birdy schreef:daarom zoals ik al zei willen we niet meer zo corriceren (gebeurt ook niet meer)maar willen we het liever voorkomen
het tuig is alleen om met uit laten maar soms word het even vergeten meteen af te doen
dus als oplossing is eigenlijk altijd meteen tuig uitdoen ?
annepaardoes schreef:little_birdy schreef:nou als ze er aan knaagt bijv krijgt ze een tik en dan bijt ze meteen na jou bijten happen zeg maar dus lossen we het liever anders op nu tuigje nog strakker doen zal ik eens naar kijken
ras is een herder X bordercollie
vader is een waakhond
Heel snel naar een andere hondensportschool gaan die jou goed kunnen begeleiden.
Een tik geven vind ik niet de oplossing en vind ik eerder een teken van onkunde en onmacht. De reactie van de hond daarop vind ik ook vrij logies.
Hoe heb je ooit je hond laten wennen aan het tuig? Je kan niet verwachten dat een hond meteen gewent is aan een tuig wanneer je deze om doet. Je moet je hond dit aanleren. De een accepteert het snel, de ander niet.
Begin (opnieuw) met het aanleren van het dragen van een tuig.
Werk je qua beloning met voertjes en/of speeltjes of alleen met stem?
Verder heb je een absolute werkhond. Doe je verder nog iets met de hond?
). 2 uur wandelen voor een pup van 5
dierenfan schreef:Immers als je hond al zo tekeer gaat als je corrigeerd dan is daar al iets niet in orde.