Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arm kind. Goed dat jullie even aangebeld hebben 
In situaties zoals auto- en snelwegen, waar de maximale snelheid veel hoger ligt, snap ik dat wel. Maar niet in een dorp of ergens buitenaf.. Jammer is het goede woord.
Creatas schreef:Wat vreselijk sneu zeg![]()
Mits veilig om te stoppen doe ik dit en vaak hiervoor een bench in de auto. Indien overleden een vuilniszak achterin. Breng het diertje zelf wel even naar de kliniek.
Ambu komt er 9 vd 10x niet voor (grensgebied, te druk blablabla). En mijn ervaring met de kadaver/gemeentedienst is niet om naar huis te schrijven: 5x doorverbonden worden, mijn naam/adres willen noteren en me dan niet eens kunnen beloven dat er een chipcheck gedaan wordt.

shadow19871 schreef:Gebroken pakt ze voorzichtig het dode poezenlijfje op en raapt een meter verder het halsbandje op en neemt ze mee naar binnen na ons te bedanken voor het melden. Mijn hart breekt.

Het is nooit leuk om je huisdier zo terug te vinden... En ook nog het halsbandje op moeten rapen. Kyar schreef:Er soms wel eens bij nagedacht dat het soms niet veilig is om te stoppen ?
Bijv als je op n drukke weg zit , n ongeluk is dan zo gebeurd.
De meeste mensen zullen het niet kunnen waarderen als je daardoor n ongeluk hebt veroorzaakt en je zegt ja ik stopte want ik reed n kat aan..