Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leandra schreef:Het karakter is het grootste verschil. Een vriendin van mij heeft een stabij. Erg leuke hond, maar echt een jachthond. Ze heeft al meerdere cursussen met hem gevolgd, maar hij wil nog steeds graag achter vogels enz aan gaan. Verder is het wel een lieve hond.
Een labrador heeft meer een will to please. Ze zijn vaak wat makkelijker op te voeden.
Als het je eerste hond is zou ik eerder kiezen voor een labrador. Let er wel op dat je de hond bij een goede fokker vandaan haalt en dat de hond een stamboom heeft.
Barbara88 schreef:Ik dacht dat het bij de lab zo is dat er twee 'soorten' zijn. De ene is echt meer jachthond, terwijl de ander gefokt is voor de show? En daarom qua karakter ook anders is? Weet iemand hoe dit zit?
froukje2 schreef:Leandra schreef:Het karakter is het grootste verschil. Een vriendin van mij heeft een stabij. Erg leuke hond, maar echt een jachthond. Ze heeft al meerdere cursussen met hem gevolgd, maar hij wil nog steeds graag achter vogels enz aan gaan. Verder is het wel een lieve hond.
Een labrador heeft meer een will to please. Ze zijn vaak wat makkelijker op te voeden.
Als het je eerste hond is zou ik eerder kiezen voor een labrador. Let er wel op dat je de hond bij een goede fokker vandaan haalt en dat de hond een stamboom heeft.
En jij haalt dit even uit 1 voorbeeld???????????????? de stabij heeft een veel grotere (will to please) dan een lanrador, een labrador is een leuke hond maar de stabij is vele malen actiever( in het veld )dan de lab, plus nog het grote verschil dat een stabij thuis veel rustiger is dan de lab, het jachtinstinct is bij beide honden misschien even sterk. alleen laat de stabij zich veel makkelijker terugroepen.
En ik weet dit uit 25 jaar ervaring met beide hondenrassen.