Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Creatas schreef:Ik woon niet bij je in de buurt helaas.. Maar als het echt, echt niet gaat en je kan niemand vinden, dan moet de dienstdoende da maar gebeld worden en gaat er sprake zijn van een voedingssonde.
Ik neem aan dat je reeds bekend bent met verschillende fixatietechnieken? Het inwikkelen in een handdoek zodat ze niks met haar nagels kan, haar tussen de benen zetten (zo kan ze niet opzij en achteruit) zodat je met 1 hand haar kop kan fixeren/de andere hand toedienen/slikreflex opwekken. (Ik weet uit ervaring dat sommige in theorie heel leuk zijn maar in de praktijk tot niks verworden).
dierenfan schreef:ik vraag me af hoe je met 2 mensen voor elkaar wil krijgen een kat eten te laten eten terwijl ze het niet moet? Immers als ze niet wil slikken dan slikken ze zomaar nog niet hoor. En zeker niet als een vreemde moet helpen. De gemiddelde mens/katteneigenaar gaat dat echt niet zomaar lukken.
Waarom eet ze niet en wil ze niet slikken? Mag ze totaal niets anders dan dat voer? Snap overigens niet dat een DA een kat mee geeft naar huis als hij/zij er zo erg aan toe is.
Hopelijk vind je hulp en gaat het je toch wel lukken. Heel veel succes gewenst in elk geval!!!
Misschien een raar idee maar stel dat ze dit spul gewoon werkelijk niet lust en ze mag niets anders. Kan je dan niet proberen een spuitje met water binnen te krijgen?

Creatas schreef:En wat als je niet haar nekvel pakt met een hand, maar haar wang.. Dus dat je de vingers over haar wang/onderkaak/bovenhoofd hebt?
Anders: De hand die spuit is feitelijk vrij, je kan ook met de zijkant van je duim/pols nl al de keel wrijven.
Dan zou je met links de bek dicht kunnen/hoofd omhoog houden en rechts al dan niet met spuit vast de keel reeds kunnen wrijven?