SPOED! Wie woont er in omg Helmond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

SPOED! Wie woont er in omg Helmond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:39

Wie o wie woont er in omgeving helmond en wil helpen mijn kat te dwangvoeren?
Ik krijg het er in mijn eentje niet in...
Ze tuft alles gewoon weer uit...

NiKip

Re: SPOED! Wie woont er in omg Helmond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:47

Ik woon niet in de buurt helaas.
Zijn het pilletjes? Dan kan je zo'n pilletjesschieter kopen. Zit hij in 1 keer achterin haar keel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:48

Nee het is recovery voer, moet dus met de spuit in haar bek spuiten, nekvel naar achteren trekken maar moet ook haar mond dichthouden en haar keel wrijven zodat ze doorslikt... Ik heb maar 2 handen, en momenteel zitten die in mijn haar en afwisselend de tranen wegvegen...
Ze MOET eten van de DA...

Edit: kan vandaag sowieso niets kopen he... 2e pinksterdag..

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:05

Oe lastig!!
SOrry ik woon daar niet!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:08

Oei niet aan gedacht nee!
Hopelijk vind je iemand! Snap dat je met je handen in je haar zit :(:)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:25

Ik woon niet bij je in de buurt helaas.. Maar als het echt, echt niet gaat en je kan niemand vinden, dan moet de dienstdoende da maar gebeld worden en gaat er sprake zijn van een voedingssonde.

Ik neem aan dat je reeds bekend bent met verschillende fixatietechnieken? Het inwikkelen in een handdoek zodat ze niks met haar nagels kan, haar tussen de benen zetten (zo kan ze niet opzij en achteruit) zodat je met 1 hand haar kop kan fixeren/de andere hand toedienen/slikreflex opwekken. (Ik weet uit ervaring dat sommige in theorie heel leuk zijn maar in de praktijk tot niks verworden).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:27

ik vraag me af hoe je met 2 mensen voor elkaar wil krijgen een kat eten te laten eten terwijl ze het niet moet? Immers als ze niet wil slikken dan slikken ze zomaar nog niet hoor. En zeker niet als een vreemde moet helpen. De gemiddelde mens/katteneigenaar gaat dat echt niet zomaar lukken.

Waarom eet ze niet en wil ze niet slikken? Mag ze totaal niets anders dan dat voer? Snap overigens niet dat een DA een kat mee geeft naar huis als hij/zij er zo erg aan toe is.

Hopelijk vind je hulp en gaat het je toch wel lukken. Heel veel succes gewenst in elk geval!!!

Misschien een raar idee maar stel dat ze dit spul gewoon werkelijk niet lust en ze mag niets anders. Kan je dan niet proberen een spuitje met water binnen te krijgen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:32

handdoek, redelijk grote.
Kat erin wikkelen.
Dan erop gaan zitten, niet met je achterste, maar op je knieen gaan zitten en kat in handdoek
tussen je benen klemmen.
Dan heb je 1 hand over voor het vasthouden van kopje en bek openen en andere om het eten met kleine beetjes in haar bek te spuiten.
Onder kinnetje strijken, wachten tot ze slikt, dan volgende beetje.

Recovery zo dik aanmaken dat het makkelijk door spuit kan, maar niet te vloeibaar is.
Tevens maar hele kleine beetjes tegelijk aanmaken, dus beetje poeder in bakje, aanmaken dat voeren.
En pas als op is nieuwe maken, vers is altijd lekkerder.

Niet in 1 x 10 spuiten willen geven, beter is 100 x een likje, dat is voor kat en mens prettiger.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes.

(het blijft natuurlijk wel een kat, soms zijn die zo gruwelijk eigenwijs, handig en niet voeren dat ze je tot wanhoop drijven inderdaad.)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 28-05-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:33

Als het thuis niet lukt: de dierenarts bellen voor opname. Sterkte!

(als ze zichzelf nog iets schoon wil maken -ik weet niet hoe ziek ze is- dan zou je wat
op een voorpootje, ter hoogte van de pols, kunnen smeren: vaak likken ze dat er zelf af)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:20

Creatas schreef:
Ik woon niet bij je in de buurt helaas.. Maar als het echt, echt niet gaat en je kan niemand vinden, dan moet de dienstdoende da maar gebeld worden en gaat er sprake zijn van een voedingssonde.

Ik neem aan dat je reeds bekend bent met verschillende fixatietechnieken? Het inwikkelen in een handdoek zodat ze niks met haar nagels kan, haar tussen de benen zetten (zo kan ze niet opzij en achteruit) zodat je met 1 hand haar kop kan fixeren/de andere hand toedienen/slikreflex opwekken. (Ik weet uit ervaring dat sommige in theorie heel leuk zijn maar in de praktijk tot niks verworden).

Ik heb geen moeite om haar vast te houden etc... Ze krabt niet, en bijt ook niet. Ik neem haar gewoon in haar nekvel beet en duw zachtjes het spuitje met recovery voer in haar bek. Maar dan pas het probleem, ze spuugt het weer uit en ik heb haar nog in haar nekvel en die spuit vast. Ik kan dus niet supersnel die spuit neerleggen, mondje dichthouden en slikreflex geven...
Dus indd, de theorie is leuk, de praktijk niet.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:23

Heb je geen aardige buurvrouw/broer/vriendin die je even wil helpen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:23

dierenfan schreef:
ik vraag me af hoe je met 2 mensen voor elkaar wil krijgen een kat eten te laten eten terwijl ze het niet moet? Immers als ze niet wil slikken dan slikken ze zomaar nog niet hoor. En zeker niet als een vreemde moet helpen. De gemiddelde mens/katteneigenaar gaat dat echt niet zomaar lukken.

Waarom eet ze niet en wil ze niet slikken? Mag ze totaal niets anders dan dat voer? Snap overigens niet dat een DA een kat mee geeft naar huis als hij/zij er zo erg aan toe is.

Hopelijk vind je hulp en gaat het je toch wel lukken. Heel veel succes gewenst in elk geval!!!

Misschien een raar idee maar stel dat ze dit spul gewoon werkelijk niet lust en ze mag niets anders. Kan je dan niet proberen een spuitje met water binnen te krijgen?

Slikreflex opwekken en ze slikken hoor ;)
Ze eet niet omdat ze ziek is en ze mag wel wat anders maar ze eet niets, en in dat recovery voer zit alles wat ze nodig heeft, vocht vitaminen, mineralen en eiwitten.
Ik wil haar niet bij de DA achterlaten omdat het de feestdagen zijn en de dierenartsen dus niet 24 uur daar zijn.
Mijn vorige kat is daar in haar eentje overdag op een zondag overleden, terwijl ze net 1 dag stekeblind was en epileptie had gekregen.
Dus dit is mijn keuze...
Daarbij is ze nog te goed om daar te laten volgens de DA.
Ze heeft prednisolon gekregen en dat zou morgen of overmorgen weer eetlust moeten opwekken.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:24

En wat als je niet haar nekvel pakt met een hand, maar haar wang.. Dus dat je de vingers over haar wang/onderkaak/bovenhoofd hebt?

Anders: De hand die spuit is feitelijk vrij, je kan ook met de zijkant van je duim/pols nl al de keel wrijven.

Dan zou je met links de bek dicht kunnen/hoofd omhoog houden en rechts al dan niet met spuit vast de keel reeds kunnen wrijven?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:24

@sjolvir, zie mijn eerdere bericht... Het gaat om te weinig handen ;)

@Mimo, ze is langharig... Dus dat likt ze er niet uit... En ze moet een heel kuipje per dag leeg eten :+
Laatst bijgewerkt door griebels op 28-05-12 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:25

Misschien kun je het even op Kattenplaza vragen? Daar zitten veel kattenliefhebbers, misschien is er iemand in de buurt die je wel even wil helpen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:27

Creatas schreef:
En wat als je niet haar nekvel pakt met een hand, maar haar wang.. Dus dat je de vingers over haar wang/onderkaak/bovenhoofd hebt?

Anders: De hand die spuit is feitelijk vrij, je kan ook met de zijkant van je duim/pols nl al de keel wrijven.

Dan zou je met links de bek dicht kunnen/hoofd omhoog houden en rechts al dan niet met spuit vast de keel reeds kunnen wrijven?

Theorie leuk, maar wie houdt haar mond dicht zodat ze het dan niet uitspuugt :D

Ik houd haar nekvel vast en leg mijn vingers tegen de buitenkant van haar want zodat ze niet kan draaien.
Ik heb hele grote handen en zij is heel klein (2,29kg)...

Ik krijg gelukkig nu wel wat binnen trouwens omdat ik toch het recovery spul aanmaak met water zodat het in een kleinere spuit kan en ik kleinere beetjes kan geven...
Maar het is wel echt dwingen...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:28

Kun je geen flexibel slangetje aan de spuit maken? Dan kun je de spuit rechtop leegdrukken terwijl je die hand bij haar keel hebt.

Veel succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:29

kattenforums ook al aangevraagd. Heb contact met iemand die een filmpje op youtube heeft staan...

Oh en nee, ik heb geen leuke buren O:)
Sterker nog, ik ken ze niet...

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:34

tip het klinkt een beetje zielig maar het is heel handig (doen wij ook als we de kat druppels moeten geven) rol haar in een handoek dat helpt ook tegen krabben en je hebt haar makkeljker vast:)

NESCAFE

Ik ben wel eens op mijn knieën gaan zitten met de kat ertussen terwijl ik er overheen boog zeg maar. Dan met een hand de poten vasthouden het hoofd bv tegen je schouder aanduwen. Dan het spuitje aan de zijkant tussen de tanden zetten. En kleine beetjes erin. Ik vond een halve spuit erin toen al een overwinning.Ze kreeg wel elke dag een vochtinfuus bij de DA en die voerde dan gelijk ook een spuitje vol. In het weekend heb ik het op de bovenstaande manier gedaan.

Sjolvir

Nee hoor handen genoeg, met 2!!!
Echt, maar het is een handigheidje.

Klein beetje in bekje spuiten, spuit neerleggen (gewoon laten vallen als je toch zit, over poes heen)
en met die hand onder bekje wrijven.
Of met je andere hand, waarmee je net het kopje nog beetje omhoog hield.

Je moet uiteraard wel het kopje en de kat van achteren vast houden, dus kat en jij allebij met kont dezelfde kant op.
Dat is het handigst. (andersom kan ook, maar is wat lastiger)

Plaatje, van verkeerde diersoort en ipv spuit pincet, maar dit idee.
Afbeelding

En echt steeds maar hele kleine beetjes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:36

Spuit in 1 x leegdrukken heeft geen enkele zin!
Kat slikt dat echt niet door.
Kleine beetjes moet je geven.

Niet de bedoeling dat de kat straks longontsteking heeft omdat hij zich verslikt heeft.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:46

nee kleine beetjes indd...
zoals jij het zegt sjolvir doe ik het ook... Maar je kunt niet met 2 handen haar vasthouden, bek dichthouden (moet echt want ze duwt het er gewoon uit), en keel wrijven.. dat gaat niet...
Ik denk dat ik voor nu de best mogelijke manier heb gevonden. Zo krijgt ze volgens mij het meeste binnen...

en dat kuipje geef ik natuurlijk niet in een keer, maar telkens wat om de 2u... Ze heeft natuurlijk al dagen slecht gegeten dus moet niet ineens heel veel gaan geven...

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:49

Dwangvoeren is echt heel zielig maar ze moeten eten. Ik herinner mij nog dat die kat dan letterlijk helemaal onder dat voer zat en redelijk in de stress zat. Maar het moet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:52

ik hoop dat die prednisolon snel aanslaat want dan hoeft het niet meer.. Ze vind me nu al niet meer zo leuk... Loopt nog net niet bij me weg, maar is wel op haar hoede.