Volgens mij zitten er best wat mensen op Bokt met veel verstand van konijnen en ik vraag me nu al een paar weken iets af nadat mijn baas nummer zoveel was die er een opmerking over maakte.
Ik heb sinds februari een mannetjes konijn in maart is er daar nog een mannetjes konijn bijgekomen. IEI dacht ik dat ik 2 vrouwtjes had, toen dacht ik dat ik een mannetje en een vrouwtje had en zou het mannetje gecastreerd worden en toen later zag ik dat ze elkaar om de beurt aan het "wippen" waren en toen heb ik ze van elkaar af gehaald en er hing bij beiden iets uit.

Toen had ik dus 2 mannetjes, supertof, gelijk de afspraak voor de castratie afgebeld.
Al met al gaan ze super goed samen, ze hebben een grote buitenren en lopen als we thuis zijn los in de tuin. Ze kunnen hun ei kwijt en ik heb ze nooit zien ruziëen. Wel lopen ze om en om op elkaar te rijen, maarja, das niet erg... Toch?? Verder hupsen ze de heel dag achter elkaar aan en slapen ze altijd tegen of op elkaar.
Maar goed, in mijn omgeving hoor ik veel van mensen dat het sterk word afgeraden twee mannetjes samen te houden ivm vechten.
Moet ik me nu nog zorgen gaan maken dat dit gaat gebeuren?
Het gaat vanaf dag 1 al super, heb ze op neutraal terrein gekoppeld en ze accepteerden elkaar direct...
Groetjes, Nikki

Dus dan moeten ze maar naar mijn ouders als het zover komt. 

De andere ram hebben we gecastreerd (en later alle jonge rammen ook). Beide oude rammen hebben na de castratie van de vader weer met zijn tweetjes gezeten. Ook toen ze weer in de groep kwamen waren ze niet bij elkaar weg te slaan. Toch hebben we ze toen beide een eigen groep gegeven (met 1 oudere voedster en een deel van de jonge konijnen) en dat ging ook prima. Helaas is de vader deze winter overleden. Dat gaf wel wat spanning in zijn groep, maar na wat onrustige dagen vonden ze elkaar allemaal weer aardig gelukkig. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat een konijn het best tot zijn recht komt in een gemengde groep. Wij hebben nu twee van zulke groepen en beide groepen zijn heel hecht en ontzettend leuk om naar te kijken.