Exoknaag Houten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Exoknaag Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 23:37

Hoihoi,

Zijn er bokkers die naar Exoknaag in Houten gaan? Ik zit er aan te denken dit jaar te gaan...

Kan iemand die daar al eens geweest is mij vertellen welke dieren er zoal te koop zijn? :)

_Tara_

Re: Exoknaag Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:16

Ik ga ook! Ga je op 3 juni of in december pas?
Er zijn echt allerlei dieren te koop. Ik weet niet waarvoor je gaat? Hamster, muizen, ratten, slangen, insecten enz enz.
Denk alleen wel dat, wil je echt om een dier te kopen gaan, dat je dan het beste van tevoren even sites van fokkers af kunt zoeken of ze iets te koop hebben en dat eventueel mee kunnen nemen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:49

3 Juni is de bedoeling :D

We zijn opzoek naar cavia's en een Egeltje :) Dus als je die er kunt krijgen is dat helemaal mooi.

Zou geen fokker weten van de caviasoort die we hebben die daar naartoe gaat... De fokkers die ik wel weet daar heb ik al veel dieren van, dus loop vast momenteel..
Heb al mijn coronetzeugen drachtig van dezelfde beer, m'n peruvians zijn allemaal drachtig van dezelfde beer en m'n lunkarya is drachtig van dezelfde beer als de coronetjes... De peruvians kunnen niet samen met de coronetten, dus heb straks voor de jongen uit de komende nesten echt andere beren nodig :=

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:36

Ze hebben er afrikaanse witbuikegels te koop, in april en december tenminste, in juni ben ik nog nooit geweest, dit jaar ga ik wel :)
Cavia's hebben ze er ook.
Ik weet niet of de egels van een goede fokker komen, diezelfde man heeft wel meer exotische dieren(zelfs een stinkdier en een virginiaanse opossum)

Ik ga zelf voor een paar gereserveerde muisjes.

Qua exoten heb ik in december vorig jaar 2 afrikaanse dwergrelmuizen gehaald :D

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:39

Wat leuk! zou er wel heen willen
Moet je er kaartjes voor kopen ?

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:06

Kan, maar je kunt daar ook gwn in de rij staan, maar als je vroeg gaat staat er best wel een lange rij.
Ik ben 4x geweest en nooit kaartjes vooraf besteld, omdat het niet heel lang duurt voor je naar binnen kan :)

Hier staat wat meer info:
http://www.ter.nl/vhmevents_prj/index.p ... lang=dutch

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:30

Egeltjes zijn er vaak genoeg inderdaad :j Cavia's kan ik me zelf eigenlijk niet herinneren... Maar die zullen er vast ook zijn.
Je zou bv op de site naar de lijst standhouders kunnen kijken en een beetje googlen of zij ook een site hebben met meer informatie. Ik vind 't zelf altijd wel prettig als ik een beetje weet waar m'n dieren vandaan komen voor ik ze koop. Maar dat is ook ieder voor zich natuurlijk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:52

Oke, super! :D

Weet iemand nog of dat vooral grote egels waren of ook jongen? M'n zus wil namelijk het liefst een jong :)

Is er een standhouderlijst? Ik kan namelijk niks vinden daarover :\

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:38

Ik kan 't nu ook niet vinden... Maar weet zeker dat ik dat een keer heb zien staan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:41

Ik heb hem net gevonden, maar jeetje wat onduidelijk -O- Ook ontzettend veel terrarium stands en weinig andere dieren (Of het zijn grote stands :+ )

Er staan ook veel namen op waarvan ik geen resultaat krijg als ik erop zoek.. Lastig. Denk dat we maar gewoon moeten gaan kijken en dan maar zien wat ze hebben :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 15:06

Oh, ik zie net dat die van Juni er nog niet eens op staat. Ik keek op de lijst van April blijkbaar :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:42

mmm... ben eigenlijk nu ook erg benieuwd daar, maar heb je daar alleen dieren te koop?! Geen spulletjes enz.?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:47

Jawel er zijn zeker ook spulletjes te koop :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:57

Ik heb hier een cavia op de reptielenafdeling gekocht van 1,5 week. Veeeel te jong dus, had een chronische luchtwegaandoening en is niet ouder dan een jaar geworden..
Ik raad je echt af om hier cavia's te kopen. Imo is het broodfok. Slecht van mezelf dat ik dit schatje niet kon laten zitten en mijn beer thuis alleen zat.. Als ik hem niet had meegenomen was het de vraag hoe snel en op welke manier hij dood was gegaan :n

Ben er dus 2 jaar terug geweest toen er nog een WCC show was. Aan die kant was alles super geregeld! Maar ik vond de verkoopafdeling van dieren er bar slecht uitzien..

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:04

Daarom kan je ook beter een cavia op de knaagdieren afdeling kopen! Daar zijn ze meestal wel gezond! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:06

LisaD schreef:
Daarom kan je ook beter een cavia op de knaagdieren afdeling kopen! Daar zijn ze meestal wel gezond! :)

Helemaal mee eens :j Hoe zielig ze er op de reptielenafdeling misschien ook uit zien. Al die diertjes daar kun je toch met geen mogelijkheid redden.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:56

Ik ben trouwens een stuk of 3 keer op de exoknaag in houten geweest. En ben zelf altijd geslaagd met hamsters en spullen voor de beestjes te kopen!

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:04

Cavia's kun je idd beter bij de knaagdieren afdeling kopen, met knaagdieren tussen de reptielen staan zegt al genoeg meestal over de fokker.
Moet zeggen dat ik de dieren op de knaagdieren afdeling er top uit vond zien, echt allemaal!(grootste gedeelte in elk geval :P )
Ik heb voor deze keer weer een paar muizen gereserveerd, mijn moeder gaat ook weer mee, en een vriend van haar ook.
Zij zijn meer van de reptielen, en ik van de knagers, haha.

Ik hoop ook nog wat mooie muisjes te kunnen vinden daar, donkere siameesjes, en schildpadjes, langhaar en rexjes vind ik ook leuk!
Haha, heb vanalles in gedachten :P

Zijn mensen hier nog van plan dieren of spulletjes aan te schaffen?

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:30

Ik wil misschien een egel kopen maar ga er eerst nog heel goed over na denken.
Komen ook gevolgen bij enz. :)

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:16

Ik had je topic gelezen ja, goed dat je voor een egeltje gaat! :)

Ben echt zo dol op exoten, heb vorig jaar december 2 afrikaanse dwergrelmuizen gekocht op de exo, ik kreeg ze zo mee...
Dat is wel een nadeel dat ze geen navraag doen van hoe ze komen te zitten, of informatie geven.

Waren er trouwens daar ook fretten te koop?
Want ik zag wel dat ze fretten hadden, maar of ze ook verkocht werden weet ik niet.
Wil ooit namelijk 2 fretjes, haha :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:21

_Hessel_ schreef:
Ik had je topic gelezen ja, goed dat je voor een egeltje gaat! :)

Ben echt zo dol op exoten, heb vorig jaar december 2 afrikaanse dwergrelmuizen gekocht op de exo, ik kreeg ze zo mee...
Dat is wel een nadeel dat ze geen navraag doen van hoe ze komen te zitten, of informatie geven.

Waren er trouwens daar ook fretten te koop?
Want ik zag wel dat ze fretten hadden, maar of ze ook verkocht werden weet ik niet.
Wil ooit namelijk 2 fretjes, haha :P

Wat dat informatie geven betreft... Er was vorig jaar een jongen die een kikkertje kocht en bij de verkoper om informatie vroeg, maar dat wist de verkoper ook niet...
Ik blijf er zelf ook echt bij, zelf informatie zoeken voor je een dier aanschaft.

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:33

Wow, das wel erg dom als je niks afweet van de dieren die je verkoopt:')
Ik lees me inderdaad eerst in, en zorg dat alles(kooi, inrichting, eten etc) in orde is, dan pas komen er dieren :)
Ik wilde jonge rellers kopen, maar toen hij een vervoersbak erbij pakte en keek of het vrouwtjes waren, wist hij het niet, dus heb maar gevraagd of hij er iemand bij kon roepen, die had er gelukkig een stuk meer verstand van :P

Vind al die slangen er trouwens wel sneu bij zitten in hele kleine bakjes, en de voederdieren met een stuk of 30 muizen in 1 bak, met alle geslachten door elkaar.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:39

Niet vergeten de geur van alle soorten zeik door elkaar :+ Bah, kan me die geur nog herinneren.. Niet lekker :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 00:02

Voedseldieren ga ik zoiezo niet uit medelijden kopen :) Beestjes zijn vaak beter af als ze voedseldier blijven... Hoe triest ook.

We hopen er een goede fokker te vinden :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 17:02

Morgen is het zover :)

Ik ben alleen vergeten kaartjes te bestellen.. Je kunt toch gewoon kaartjes kopen daar?