24 maart heb ik voor mij en mijn dochtertje 2 cavia's gekocht met een groot hok van ruim een meter. Mijn man heeft zelf nog een houten huisje gemaakt voor in het hok. Ook kwam hij met het idee om er bovenop een zelfde kooi vast te maken met een trap, zodat de 2 cavia's volop de ruimte zouden hebben

Totdat.....
ik het vermoedde kreeg dat 1 van de 2 dames zwanger was.. Begin april zijn we dus maar naar de DA geweest en ja hoor ! Onze Freggel is zwanger..
Aan de ene kant vonden we het heel erg leuk, maar aan de andere kant helemaal niet, omdat ze veel te jong is om zwanger te zijn, met alle nare gevolgen die daarvan kunnen komen
Gelukkig is het allemaal goed gegaan en heeft Freggel op vrijdag ochtend 11 mei 3 gezonde mini baby's ter wereld gezet
Eentje is er duidelijk kleiner dan de andere, maar ook die doet het gelukkig nu ook goed
Voor nu heten ze even Kwik Kwek en Kwak, want ik weet het geslacht nog niet, dus ook nog geen goede namen kunnen verzinnen

Genoeg gekletst, hier een paar fotootjes van Mama Freggel en Tante Frummel
Tante Frummel

Mama Freggel

Mini cavia

Als je goed kijkt, zie je bij deze kant een paar bruine haartjes bij het oog

Net mama

Treintje lopen

Hier zie je duidelijk verschil in grootte

Mijn dochtertje die altijd helpt met het eten geven en het hok schoonmaken.
Ze was poepjes aan het opruimen van de vloer, wat de cavia's erg boeiend vonden

Ps: Frummel is ECHT een vrouwtje, anders hebben 2 DA een foutje gemaakt

Freggel was al een aantal weken zwanger toen ik haar kocht.. Waarschijnlijk al toen ze 4 a 5 weken oud was

Onze cavia's zitten niet alleen maar in een hokje, ze komen elke dag minstens een uur los in de keuken. Waar ze naar alle hartelust kunnen poepen en piesen waar het niet moet
En lekker kunnen rond rennen 
Als je er toch bent, laat even een berichtje achter
Ze zijn pas 3 dagen oud. Ze worden kant en klaar afgeleverd, daarom duurt de dracht bij cavia's ook langer dan bij bijv konijnen