advies gevraagd bevalling kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

advies gevraagd bevalling kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:16

Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij snel advies geven. zit bij mensen thuis waarvan hun kat aan het bevallen zijn. Er zijn er nu 4 uit.

Maar de ene keer voel ik nog een harde bobbel in haar buik en andere keer niet. Zit er nog een kitten in?? Eerste is om half 7 geboren en kwart voor 1 de laatste. Tussen de 2de en 3e heeft ook ruim 1.5 uur tussen gezeten.

Dus wie heeft antwoord?

Blacky94

Re: advies gevraagd bevalling kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:25

Een bobbel zou evt ook de blaas of ontlasting kunnen zijn.
Is ze nog aan het persen? Katten slapen nl tussendoor ook nog wel eens. Anders zou je kunnen proberen met een schone vinger voorzichtig in de vagina te voelen of je niet nog een kopje voelt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:30

Blacky94 schreef:
Een bobbel zou evt ook de blaas of ontlasting kunnen zijn.
Is ze nog aan het persen? Katten slapen nl tussendoor ook nog wel eens. Anders zou je kunnen proberen met een schone vinger voorzichtig in de vagina te voelen of je niet nog een kopje voelt ;)

Nee ze perst niet. Echt veel persen naar de eerste heeft ze niet gedaan. Hooguit 5 seconde. En ze slaapt nu weer. En het is niet mijn kat dus durf het niet aan om mijn vinger er in te steken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:45

Mijn hoofd is op dit moment eerlijk gezegd een beetje een gatenkaas... (ik ga dan ook zo slapen)
Ik denk dat je het beste de kat goed in de gaten kan houden of deze niet verslechterd en of de nageboortes eraf komen. Als de kat verslechterd zou ik zsm een dierenarts bellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:50

Blacky94 schreef:
Mijn hoofd is op dit moment eerlijk gezegd een beetje een gatenkaas... (ik ga dan ook zo slapen)
Ik denk dat je het beste de kat goed in de gaten kan houden of deze niet verslechterd en of de nageboortes eraf komen. Als de kat verslechterd zou ik zsm een dierenarts bellen ;)

Kat verslechterd niet. Zal wel goedkomen en anzders mocht ik eigenaar bellen. Nageboortes zijn er allemaal af volgens mij. Zag haar telkens wel wat opeten.

Ze slaapt nu. Dus laat haar lekker liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:42

En hoe is het nu met de kat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:34

Goed. Zijn er niet meer uitgekomen dan 4. En ze zorgt er goed voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:35

De kleine word verstoten door de andere 3 en is erg verzwakt en kan de tepel niet meer vindn

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:37

Wat denk je van de DA bellen en bijvoeding halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:41

Gaat lastig als de kat niet van mij is en geen geld heb en dat de mensen waarvan ze zijn gewoon rustig willen afwachten

dus als iemand kittenmelk heeft en in de buurt van noordscheschut woont. meld het graag

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:42

schandalig.. :n
TS doet haar best,maar de eigenaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:52

Kruik word zo geregeld. ze ligt nu tegen een warme fles aan. en ze is weer aardig beweeglijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:12

Kan ik toevallig haar niet wat gewoon melk geven?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:16

Gewone melk mag een kitten niet, dus die zou ik niet geven.
Het is dat je niet in de buurt woont, maar anders had je hem hierheen kunnen brengen. Dan had ik hem wel met de fles willen grootbrengen.

In ieder geval, probeer hem/haar zoveel mogelijk aan te leggen bij de moeder. Desnoods door de andere drie even ietsjes weg te houden.. Moedermelk is echt belangrijk! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:18

xJolien schreef:
Gewone melk mag een kitten niet, dus die zou ik niet geven.
Het is dat je niet in de buurt woont, maar anders had je hem hierheen kunnen brengen. Dan had ik hem wel met de fles willen grootbrengen.

In ieder geval, probeer hem/haar zoveel mogelijk aan te leggen bij de moeder. Desnoods door de andere drie even ietsjes weg te houden.. Moedermelk is echt belangrijk! :j

Vannacht heeft ze wel gedronken. Probleem is omdat ze zo verzwakt is dat moederpoes er niks van wil weten.

Bah, baal hier zo van.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:20

Even proberen aan te leggen bij moeders. Desnoods moeders vasthouden en anderen even aan de kant te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:26

Cynthiaaapje schreef:
Even proberen aan te leggen bij moeders. Desnoods moeders vasthouden en anderen even aan de kant te leggen.

Ze heeft geen zuigreflex meer als ik haar aanleg

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:29

Jeetje TS, wat naar dat de eigenaren nu even tegenwerken! :\
Ik zou in ieder geval even kijken of je een DA kunt bereiken (telefonisch), met de vraag wat nu te doen..
Zit er niet toevallig een opvang in de buurt, zodat je hem daarheen kunt brengen?
Door niets te doen gaat hij het in ieder geval niet halen....

Sterkte in ieder geval, ik hoop dat het nog niet te laat is! :(:)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:32

vraag het dichts bijzijnde asiel anders even misschien hebben die nog in een opvang moeder kat die er een bij kan of iemand die het met de fles kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:34

Kan wel asiel bellen. maar vervoermiddel is de fiets ook niet handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:35

Even hard gezegd stoot een moeder haar jong niet zomaar af. Is natuurlijk heel erg sneu voor de kitten in kwestie en erg naar om aan te zien maar het is wel 'de natuur'. Als de eigen moeder het kitten afstoot geef ik het persoonlijk ook weinig kans bij een surrogaatmoeder, zeker als er al geen zuigreflex meer is.

Als de eigenaren er verder niks aan willen doen kan TS helaas niet anders doen dan afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:10

Ga nu naar da kittenmelk halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:14

Goed van je +:)+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:49

Elke 2 uur 1 tot 2 cc melk gaan voeren, als mamma poes niet ontlast moet je dat ook zelf doen...

Bel anders een goede kittenopvang in de buurt. Het is dat ik nu zelf kittens heb anders had je ze wel hier kunnen brengen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:02

Lente schreef:
Even hard gezegd stoot een moeder haar jong niet zomaar af. Is natuurlijk heel erg sneu voor de kitten in kwestie en erg naar om aan te zien maar het is wel 'de natuur'. Als de eigen moeder het kitten afstoot geef ik het persoonlijk ook weinig kans bij een surrogaatmoeder, zeker als er al geen zuigreflex meer is.

Als de eigenaren er verder niks aan willen doen kan TS helaas niet anders doen dan afwachten.

hier ben ik het helemaal mee eens. Een kitten alleen en zonder moeder zou ik nooit voor kiezen. Kans op gedragsproblemen op latere (vaak volwassen) leeftijd is zeer groot. Als moeder het niet wil zou ik dus zeker ook de natuur zijn gang laten gaan.

Gewoon enorm TRIEST allemaal. Weer mensen die hun kat niet laten helpen en als er iets niet in orde is gewoon weer hun handen ervan af trekken. Kans dat er nog kittens in zitten is dus aanwezig en het is te hopen van niet. Anders echt nog wel kans dat de kat straks daar behoorlijk ziek van wordt en van kan overlijden maar ach, dat zal die mensen vast ook niet uitmaken.........

Sorry voor mijn reactie, weet dat TS alleen maar wil helpen maar in haar geval zou ik toch niets ondernemen. Als de moeder er niets van moet hebben en van de anderen wel dan is er ergens iets mis met dit kitten. Ook dat is weer een teken erbij waarom veel flessenkittens probleem gedrag hebben. Moeder merkte al dat er ergens iets niet in orde is met het kitten en door onze tussenkomst wordt zo'n kitten toch groot en als er nog niet ontdekt is waarom moeder hem niet moest dan gaat het meestal wel een keer naar boven komen.