Konijntjes uit de opvang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Konijntjes uit de opvang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 20:48

Omdat mensen nog steeds niet snappen dat asiels vol zitten met superleuke konijntjes, post ik hier wat foto's van stumpers die in de opvang gezeten hebben of er nog in zitten. Dit om duidelijk te maken dat daar ook héle leuke dieren zitten die toch een kans verdienen.
Een kans die sommige mensen met pretnestjes wegnemen voor deze nijntjes.

Afbeelding
Ik ben Sofie. Ik ben hier afgegeven samen met mijn 5 kindertjes. Mijn baasje vond het leuk om eens een nestje met mij te fokken, maar moest plots verhuizen! Ze konden ons niet meer verzorgen.

Afbeelding
Hallo! Wij zijn Belle en Bo. Onze eigenaar had ons maar 3 maanden, toen realiseerde hij zich dat hij geen tijd meer voor ons tweeën had. En wij waren zo leuk en lief voor hem!

Afbeelding
Samson is de naam. Ik ben hier over het hek gegooid bij de kinderboerderij met een grote wond. Mijn baasjes haalde me uit de doos en hopla daar ging ik. Ik was doodsbang, want die geiten vonden mij niet zo aardig. Mijn baasjes hadden teveel anti parasiet middel op mij gedaan (en ook nog voor honden) daardoor had ik een hele grote en nare ontsteking.

Afbeelding
Lisa, zo heet ik. Mijn baasjes hadden me gewoon in een bos gedumpt. Eerst vond ik het heel leuk, die vrijheid!! Maar toen kreeg ik toch wel een rammelende maag. Ik vond maar geen eten. Gelukkig vond de dierenambulance mij,... helaas wel broodmager.

Afbeelding
Ik ben Oscar en dit is mijn vriendinnetje Maartje. Samen waren wij in het bos in Swalmen gedumpt. Onze eigenaar had blijkbaar geen tijd om onze haartjes fijn te kammen,... want... pfoe wat zagen we eruit. De klitten deden ook veel pijn zeg! Gelukkig vond de dierenambulance ons. We zijn helemaal kaal geknipt maar voelde ons wel weer goed in ons vel. Mijn vriendinnetje Maartje heb ik stiekem gedekt, maar psstt.. mijn baasje had mij dan ook bij haar laten zitten. Zo is Maartje nog mama geworden ook. Hierna hebben ze direct mijn balletjes weggehaald zodat ik toch samen met mijn liefde kon wonen en geen kindjes meer op de wereld kon zetten.

En zo zijn er nog véél en véél meer konijnen...!

Ruby1995

Re: Konijntjes uit de opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:07

Aaaah die hangoortjes!
Wij zelf hebben al 2 konijntjes.. dus er past helaas geen ander nijntje bij, maar hangoortjes en pluisies vind ik wel ontzettend leuk!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 00:17

Ja ik ben recent beide nijnen kwijtgeraakt, maar weet nog niet of ik nieuwe wil.
Als ik het doe wil ik wel een stel jonkies, kan ik ze helemaal zelf opvoeden en zien opgroeien. Maar volgens mij zitten er ook veel baby's in de opvang. :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 00:29

wat een droppies zeg! :+: vooral de hangoortjes, die zou ik toch zo mee willen nemen! helaas geen ruimte voor ze, en in een klein hokje gaat niet gebeuren bij mij.
Bij ons in de opvang zitten ook zo veel leuke beestjes, niet te bedenken dat mensen ze gewoon op straat dumpen...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 01:29

Agossie, ik zou ze zo allemaal meenemen <3 Helaas heb ik ook geen ruimte, maar als ik ooit weer aan een huisdier begin komt-ie sowieso uit de opvang. :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 08:18

Heb nog veel meer leuke konijnen met zielige verhalen.
We hebben vanaf juli 2011 zeg maar een 'mini-opvang'. We hebben 5 konijnenhokken waar we dan konijnen in kunnen opvangen. Cavia's vangen we ook op, daar hebben we ook 5 hokken voor beschikbaar.

Vanaf juli hebben we al 57 konijnen geplaatst en 76 cavia's terwijl we niet eens een echte opvang zijn.
Nu op dit moment hebben we weer 7 konijnen zitten en 6 cavia's.
In de wachtrij als een hok vrijkomt: 7 konijnen, 12 cavia's.

Is echt cavia dump seizoen nu, weet niet waardoor het komt. Mensen zullen wel al vakantie plannen aan het maken zijn.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:23

Harstikke goed dat je dit hier zo neer zet! +:)+ Heb zelf inmiddels ook in totaal 5 nijnen uit een opvang en 1 nijn van kennissen overgenomen (totaal dus 6 nijnen), waarvan er 2 helaas zijn overleden, maar waarvan de andere 4 het super doen! Deze hupsels verdienen allemaal een eerlijke kans, en het is toch super dat ze deze eerlijke kans nog gegunt kan worden! +:)+ +:)+ +:)+

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:31

Ik vind Samson gaaf. Leuke vriend voor onze grote Fred (Rode nieuw zeelander) Maar we hebben er al twee. Ook een Lisa met hangoren en precies zo'n verhaal broodmager gevonden. We hebben haar uit het asiel gehaald vorig jaar. Nu is ze weer turbo nijn. Maar ze heeft nog wel een soort voedernijt. Maar Fred de goede lobbes laat het gebeuren en denkt er is genoeg. Fred hebben we vanaf jongsaf en die kent geen voedselschaarste. Lekker samen in hun van 3 bij 9 meter met nachthok/wc en holen.
Elke ochtend als ik bij ze kom denk ik Lisa je bent niet de mooiste maar wat heb je een mazzel dat je nu hier woont.
Het liefste zou ik de hele tuin ombouwen met rennen maar dat ziet mijn vriend niet zo zitten. Maar mochten we ooit weer konijntjes willen haal ik ze zeker uit het asiel.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:28

Ooh wat zijn Belle en Bo leuk zeg! En zo jong nog! Als ik een tuin had... :o Maar helaas, ik heb alleen een klein balkonnetje.

Echt diepe waardering naar jou TS dat je deze dieren op vangt _/-\o_ En wat een getallen zeg.. daar schrik ik nog steeds van :\

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:30

Ik ga je even een Pb'tje sturen :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:23

Mee eens! :j

Ik heb zelf een kleinschalige cavia opvang (20 dieren) en als je eens ziet hoeveel cavia's er zijn die gedumpt worden. Om over de pretnestjes nog maar niet te spreken. Alleen daarom al ben ik een fel tegenstander van het fokken (in mijn ogen vermeerderen).

Geef de dieren in de opvang ook een kans en niet enkel de schattige kleine dieren uit dierenwinkels of bij fokkers weg.

Respect voor jou, dat je de konijnen een goed thuis geeft. Ik heb op het moment zelf 2 konijnen zitten, maar daar ga ik (uiteraard met veel zorg!!) een nieuw thuis voor zoeken. De één komt uit een dierenwinkel, en kan ik niet genoeg ruimte geven tot mijn grote spijt, en de ander is echt een probleem geval, die ik wel een vriendje gun.
Maar het is lastig om een goed iemand voor de beide dieren te vinden. Mensen kiezen liever voor een dier waarvan ze zeker weten dat het gezond is (vaak niet uit een opvang, want 'die dieren mankeren toch altijd wat*) en liever voor een jonger dier. De 'echte' dierenliefhebbers zijn moeilijk te vinden.

En dan heb je ook nog het probleem dat ik mijn dieren niet bij jan en alleman plaats, ik ben daar erg streng in :o

* Dat hoor en lees ik regelmatig.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:08

Asiel dieren zijn leuk, dat is echt een feit.
Wat er soms ook met ze gebeurt is echt verschrikkelijk.

Ik had een keer 2 jonge kittens gevonden 1 was al extreem mager en heeft het ook niet gered waarschijnlijk. We hebben haar naar het asiel gebracht maar daarna nooit meer iets van gehoord.
En de ander is naar een, toen nog, vriendin haar vrienden gegaan, maar daar heb ik ook niet meer van gehoord.
Sommige mensen zijn zo harteloos.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 19:22

Vandaag naar de dierenarts geweest,... dit mannetje die we Bobbie genoemd hebben.
Was broodmager. De reden was dat zijn tanden helemaal vergroeid waren. Één tand was zo scheef gegroeid dat die in zijn lipje zat. Deze is dan ook getrokken. De andere zijn geknipt.
Het eerste wat die deed toen hij terug in zijn hok zat was... brokjes eten. Die had die al heel lang niet meer gehad volgens mij. Hooi kon die gelukkig van te voren wel nog knabbelen.
Hij zat helemaal onder de klitjes en er was één of andere motorolie over hem heen gekomen leek het. Vacht was heel vettig en is hij nog een beetje. Moet nog eens in bad!
Hij begint nu helemaal op te bloeien!
Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:37

Aah ik vind hangoortjes en pluisjes zo leuk he! :D Goed dat je dieren opvangt!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:41

Wat een schatje, die Bobbie!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:55

aah die 2 hangoren zijn leuk <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:26

Goed dat je deze nijntje hier laat zien! Ze verdienen ook een fijn huisje.
Belle en Bo zijn erg leuk.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 10:35

Voordat ik nog meer plat ge-pbt wordt. De konijnen bovenaan in de eerste post zijn allemaal al herplaatst :D.

Als je interesse hebt in een konijn kan ik jullie wel de actuele opvangertjes mailen, maar we hebben nu meer cavia's dan konijnen :P.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:51

Laptopmuis schreef:
Voordat ik nog meer plat ge-pbt wordt. De konijnen bovenaan in de eerste post zijn allemaal al herplaatst :D.

Als je interesse hebt in een konijn kan ik jullie wel de actuele opvangertjes mailen, maar we hebben nu meer cavia's dan konijnen :P.

Nou tijd voor een nieuw foto's topic met konijntjes uit de opvang :D

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:02

Super dat je dit doet.
Ik heb zelf ook een konijn opgevangen omdat die anders in de grond zou terecht komen.
Hij leeft hier binnen bij ons en overdag mag die los in de tuin.
Jammer genoeg heeft hij ook tandproblemen die we gelukkig op tijd geconstateerd hebben en laten verwijderen.
Het was dan ook een heel gedoe en vooral een kostelijk konijntje. Tot nu toe heeft hij ons al 1400€ op 2 jaar gekost. Maar het is het allerliefste konijn en ik zou hem voor geen geld van de wereld willen missen.
Dagelijks voer ik op mijn werk de discussie met een konijnenfokker dat het not done is om famillie met elkaar te kweken aangezien de genetica hier erg vanaf ziet en je dan grote kans krijgt op konijnen met scheve tanden. En dat is echt een hel voor deze beestjes.
Die vanons krijgt nu een gastronomisch buffet van wortels fijn geschild met de aardappelschiller zo dat het spaghetti sliertjes worden en hij ze gemakkelijk kan opeten.
Dus als een konijn geen wortels eet kijk dan alsjeblief een keertje naar de tanden.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 13:13

annepaardoes schreef:
Laptopmuis schreef:

Nou tijd voor een nieuw foto's topic met konijntjes uit de opvang :D

Nou, die zou ik dan denk ik.. bij bokt markt moeten zetten. Ik vind alleen dat bokt markt bij huisdieren overspoeld word door winkels. Worden heel veel nieuwe producten aangeboden uit winkel in plaats van huisdieren.
Denk ook dat niet veel mensen op bokt markt kijken..
Maar zal ze eens plaatsen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:47

Mag je geen foto-topic openen?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:23

Zijn ze herplaatst naar aanleiding van dit topic?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 20:24

Nee, ze waren al herplaatst.
Zal eens wat foto's plaatsen van konijnen die nu in de opvang zitten:
Bobbie dan (zie zwarte konijntje hierboven)

Nog twee Vlaamse Reusjes van 7,5 week. Een mannetje en een vrouwtje. Heten Witje en Rakker.
Afbeelding

Nog twee Lotharinger x Vlaamse Reus mannetjes. Ook 7,5 week oud.
Afbeelding

Een groot koppel konijnen. Vlaamse reus dame gered uit fokkerij en een ex-ram met Rex beharing.
Afbeelding

En dan vandaag gebracht, Buffy en Brutus. Twee hangoormannetjes van 9 maanden. Zijn bij ons wel gescheiden vanwege vechten.
Afbeelding

Die zijn er dus op dit moment. Zodra we weer een zoekertje zetten op marktplaats dat er weer plek is worden we weer overspoeld met konijnen. Alleen hebben we niet zoveel plek, slechts zeven hokken.
Er zou volgende week nog een 3 jarig konijn gebracht worden, wat het geslacht was wist de vrouw niet. Dus dat is een verrassing.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:02

Die twee lotharinger x vlaamse reus, prachtige dieren! Moesten we voldoende plaats hebben, zou ik er direct eentje willen adopteren!
Ik heb even in je profiel gekeken, maar kan niet zien waar je woont. Misschien even interressant om de regio te vermelden ivm eventuele toekomstige adopties?