Balou de poes moet een deze dagen bevallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Balou de poes moet een deze dagen bevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:02

Een deze dagen moet het gebeuren.

Balou is vaker in huis te vinden op dit moment
de grote bevallings doos staat al even klaar.
Het is haar eerste nest.
en we zijn heel erg benieuwd wat voor kleurtjes de kittens hebben
mama is zelf een mooie grijze lapjes poes met wit en rode vlekjes.

we hebben 3 mannen bij haar gezien
een witte kater met rood
een zwart/witte kater
een cyperse met wit

ze is ook zo lekker fotogeniek hihi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:11

Het is wel een hele leuke poes om te zien hoor. Maar jullie laten haar hierna toch wel steriliseren? het asiel zit over een tijdje overvol met kittens. Er zijn er echt genoeg. Dus ga straks met de poes naar de DA als de kittens een week of 8 zijn. Wel opletten dat ze niet eerder krols wordt, anders heb je grote kans dat ze weer gedekt wordt.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:14

sheela schreef:
Het is wel een hele leuke poes om te zien hoor. Maar jullie laten haar hierna toch wel steriliseren? het asiel zit over een tijdje overvol met kittens. Er zijn er echt genoeg. Dus ga straks met de poes naar de DA als de kittens een week of 8 zijn. Wel opletten dat ze niet eerder krols wordt, anders heb je grote kans dat ze weer gedekt wordt.

Waarom moet er in ieder topic meteen zo'n reactie geplaatst worden?! Misschien heeft TS wel al allemaal nieuwe baasjes, er uitgebreid over nagedacht, hem zwanger opgehaald etc. niet meteen oordelen zonder dat je de achtergrond weet ;)

TS gave moederpoes, ik volg! Weten jullie wie de vader is?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:15

sheela schreef:

reageer dan niet zeg

nynke55

Re: Balou de poes moet een deze dagen bevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:17

Wat een leukerd! Op de foto's ziet ze er nog niet vreselijk zwanger uit, of zijn die al eerder genomen?

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:18

Wat een leukerd!

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:22

Ik ben het eens met Sheela. Ik snap niet dat mensen hier bewust voor kiezen aangezien er genoeg zwerfkatten zijn en de asiels vol zitten. En mocht het onbewust zijn vind ik het nog erger en ontzettend dom. Jammer dat mensen niet beter nadenken.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:24

Jette schreef:
sheela schreef:

Waarom moet er in ieder topic meteen zo'n reactie geplaatst worden?! Misschien heeft TS wel al allemaal nieuwe baasjes, er uitgebreid over nagedacht, hem zwanger opgehaald etc. niet meteen oordelen zonder dat je de achtergrond weet ;)

TS gave moederpoes, ik volg! Weten jullie wie de vader is?

Thanks Jette.
wat een oordeel meteen weer he.. heeft niks anders te doen zeker.

ja bijna alles is al voorzien van nieuwe baas, mensen staan gewoon in de rij.
wij hebben in verleden wel meerdere kittens gehad ze worden opgevoed in liefdevol gezin met 4 kinderen en een hond
en ze worden dan erg makkelijk
we houden er altijd van die kroelers aan over.

we hebben ook een goede reden om haar te laten deken wij zijn zelf namelijk 1 poes en 1 kater in 3 maanden tijd kwijt geraakt.
en dat waren echt lievelings dieren van de kids ze konden er alles me ja en als je dan je vriendje kwijt raakt

een aangereden mvr zag hem wel maar ach ja met je ipone bellen is belangrijker..op een 30 km zone 80 rijden...

andere troela heeft in de V snaar van een auto gezeten, ze leefde nog maar niet meer te herstellen

ze ging onder het plankje liggen bij de kenteken van een auto.
die was net aangekomen en lekker warm nog
ze kroop altijd overal in auto ging weer weg en ze schrok van starten schiet om hoog en beland zo tussen de snaar.
nou je wil het niet weten.

we hebben ook altijd hele mooie kittens
en al bij verschillende moeders netjes gehad
en we zijn ze altijd zo kwijt... aan bekende mensen onze kittens worden niet op mp gezet of zo.

we wachten af..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:25

schotkamp schreef:
Ik ben het eens met Sheela. Ik snap niet dat mensen hier bewust voor kiezen aangezien er genoeg zwerfkatten zijn en de asiels vol zitten. En mocht het onbewust zijn vind ik het nog erger en ontzettend dom. Jammer dat mensen niet beter nadenken.

ook weer een oordeel klaar
reageer dan niet

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:25

Als je deze reacties niet wilt, kun je beter ook niet zo'n topic plaatsen denk ik. Je kunt mensen niet verbieden te reageren alleen omdat je de reactie niet zo leuk vindt.
Ik begrijp wel dat mensen zo reageren. Fokken is namelijk niet alleen maar een poes en een kater samen zetten. Als je het goed wilt doen komt daar veel meer bij kijken.
Ze is een mooie poes en ik hoop dat de bevalling voorspoedig gaat. Hopelijk krijgen de kittens allemaal een fijne nieuwe eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 08-05-12 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:25

Oh mensen hou toch op. TS neemt toch de verantwoordelijkheid voor haar poes en de jonkies. Zo te zien is ze er hartstikke happy mee. Je kunt hier mensen echt mee kwetsen hoor door dit soort dingen te zeggen. Ja er zijn niet altijd mensen verstandig mee bezig maar om dat nu direct bij elk topic vol te gaan spammen. Bah, bah bah.

TS wat leuk zeg! Wat een mooie poes heb je! Ben benieuwd hoeveel er gaan komen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:26

en dit vind ik nou zo jammer van bokt he.
oordelen terwijl je nog genees een achtergrond weet.

ja Balou is zeker een leukerd een lieverd die bij iedereen komt kroelen..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:27

Volgens mij reageren mensen niet naar, er wordt alleen een mening gegeven. Dat kan op een forum....

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:28

dat doet er niet toe of je er mensen voor weet of kan vinden er zijn er genoeg die geen huisje kunnen vinden omdat er altijd maar gefokt blijft worden.
Tekenen ze ook een contract dat bij emigratie allergie scheiding of verhuizing de kat bij een van hen blijft.
Vind je kittens leuk wordt gastgezin van het asiel die kunnen altijd goede plek gebruiken voor verschoppelingen
Laatst bijgewerkt door jackyline op 08-05-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:28

Ik heb geen eens meer zin om te reageren want je snapt het toch niet. Jammer dat sommige mensen zo bord voor hun kop hebben en de dieren daar de dupe van zijn.
Ik vind het totaal geen goede rede om daarvoor een nestje te fokken integendeel, wat triest. Had een dier uit het asiel een kans gegeven.Ik hoop dat ze allemaal goed terecht komen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:29

3 katers?? Hopen maar dat ze geen kattenaids of leukemie heeft opgelopen..

Zou je haar ondertussen niet binnen houden ?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:29

mrjlnx schreef:
Oh mensen hou toch op. TS neemt toch de verantwoordelijkheid voor haar poes en de jonkies. Zo te zien is ze er hartstikke happy mee. Je kunt hier mensen echt mee kwetsen hoor door dit soort dingen te zeggen. Ja er zijn niet altijd mensen verstandig mee bezig maar om dat nu direct bij elk topic vol te gaan spammen. Bah, bah bah.

TS wat leuk zeg! Wat een mooie poes heb je! Ben benieuwd hoeveel er gaan komen.

thanks.. ja neem idd mij verantwoordelijkheid anders doen we het niet.
al vaker nesten gehad, en elke keer komen er mooie kittens uit
die allemaal fijn goed vertrouwd huis krijgen

heb misschien nog wel meer mensen dan kittens..

ik zou het niet weten hoe veel er in zitten.
ligt er aan hoe ze staat maar een buik heeft ze wel aardig
heb er zeker 2 voelen bewegen..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:31

Test je de moeder en vader ook op HCM/PKD, Fiv en Felv? Gaan de kittens gechipped, geent en ontwormd en ontvlooid met 13 weken weg? Want dan neem je verantwoordelijkheid. Maar helaas hoor je dat zelden tot nooit bij mensen die een nestje voor de leuk willen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:31

zo dat is zeker een mooie poes.
als je een foto maakt van de onderkant van de buik:D. is het beter te zien hoe dik ze is.
ik houd je topic wel in de gaten hoor, ben benieuwd wat eruit komt.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:33

bij deze laat reageer ik niet meer op me topic

laat het nu verder achterwege heb er geen zin meer in om hier me tijd aan te gaan verspillen.

vind ik nou zo jammer van bokt en vooral het niet goed lezen

sorry dames als mensen foto's of meer willen weten deze week stuur maar een pb..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:33

Ik begrijp dat ook niet helemaal. Als er met raskatten gefokt word, waar men kapitalen voor moet betalen, hoor je er niemand over. Integendeel, er wordt gepocht over al die prachtige kittens.
Maar als er een nestje Europese kortharen komt, is het gelijk verkeerd. Ik vind dat een beetje kort door de bocht.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:35

Mooie kittens van deze poes? haha dood normale huiskatten die niks waard zijn, voor jou misschien wel maar helaas lopen er nog tig van. Je weet niet eens wie de vader is of wat eruit komt. Zwaar triest dit en reageer normaal nooit op dit soort topics maar dit kan ik niet snappen. Ga je beter verdiepen.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:35

@Nynke:Ik fok zelf raskatten. Daar komt ontzettend veel bij kijken. Het uitpluizen van stambomen, het uitzoeken van de juiste fokkatten om het ras te verbeteren, testen op ziekten, voor-en nazorg van de moederpoes, kittens helemaal in orde met alles er op en aan met 13 weken naar de baas. Kortom het is niet zomaar even fokken.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:37

Fokken met raskatten is wel een ander verhaal en niet te vergelijken. Daar word bewust gefokt met een goede kater die past op de poes. Er worden testen gedaan tegen ziektes. Een raskat zal je niet snel zien als zwerfkat of in het asiel.
Laatst bijgewerkt door schotkamp op 08-05-12 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:37

Hartstikke leuke kat en voor jullie ook heel leuk dat er een nestje komt, maar inderdaad vraag ik me weleens af waarom er constant nieuwe nestjes katten bijkomen. Er zitten er zoveel in het asiel te smachten naar een liefdevol baasje. Vrienden van ons hebben een paar weken geleden een kat uit het asiel gehaald. Ze hadden keus uit 241 van jong naar oud :n dat is toch niet normaal meer? Ik snap best dat mensen graag een kitten willen, maar denk eerst na, misschien is het wel net zo leuk om een volwassen kat een mooi leven te geven.