Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:32

Wij zijn hier ten einde raad, we weten gewoon niet meer wat we met onze Engelse stafford Teef aan moeten.

Omdat ze alles kapot bijt als wij weg zijn (kandelaars, kaarsen, handdoeken alles is al een keer gesneuveld geweest, hebben we haar voortaan in een bench zitten wanneer wij weg zijn of wanneer wij slapen.

Nu is ze aan de bench begonnen en heeft daar al 3 ijzeren spijlen uitgebeten waardoor ze bijna met haar hoofd de bench uit kan en een paraplu aankon en deze naar de fillestijnen heeft geholpen.

Wij weten dat engelse staffords een enorme kouwbehoefte nodig hebben en dat ze een enorme hoeveelheid energie met zich meedragen.
Daarom proberen we haar zoveel mogelijk mee te nemen naar het paard waarna we ongeveer een tot twee uur in de bossen gaan wandelen.

We zitten inmiddels met ons handen in het haar en denken al aan een buitenhok voor haar. Maar omdat dit niet de reden is dat we een hond hebben genomen hoop ik dat er hier nog mensen zijn die tips hebben hoe we hier mee om moeten gaan:

Foto's van de ravage van vanmorgen:
Afbeelding

Afbeelding

NiKip

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:36

Krijgt ze wel veel dingen waar ze op mag kauwen? Zo'n groot flostouw bijvoorbeeld :j

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:37

Geef je haar ook kluiven?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:38

Wat doen julle verder met haar?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:39

Kun je dan geen bot in de bench leggen, als ze erin moet?
Ik heb geen verstand van benches, nooit gebruikt, maar is deze niet erg klein voor de hond?
Het lijkt zo'n klein kooitje?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:39

Flostouw red het nog geen kwartier :n Ze heeft sinds twee dagen geen speeltje meer maar die moeten we morgen weer gaan halen.

Dit gedrag speelt zich echter al wéken af, al dan niet maanden.
Ook ben ik er van overtuigd dat het geen verlatingsangst is. De hond vind het niet erg om de bench in te gaan luistert verder goed als ze de bench in moet en heeft er geen problemen mee.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:41

De bench is groot genoeg :j de hond kan makkelijk draaien en staan en uitgebreid liggen ;)

Verder spelen we door de dag heen regelmatig met de hond. En als we naar de bossen gaan nemen we ook een bal mee waar ze erg blij achterheen gaat. De beweging krijgt ze dus in principe voldoende.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:47

Ik wil niet banketstaaf doen maar op de foto lijkt de bench wel erg klein, kan natuurlijk ook aan de foto liggen...
Misschien een heel groot kauwbot als jullie weggaan?? doet ze het niet als jullie thuis zijn?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:51

Dat doet echt de foto ;) Hond zit ook helemaal opgekruld in het hoekje (schuldbewust misschien? :=)

Pff, iedere keer een groot bot wanneer we weg zijn? een kouwstaaf van 20 cm gaat ook maar ongeveer 20 minuten mee. Zoude we toch met héle grote op de proppen mee moeten komen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:53

Kauwbotten helpen wel. Ik heb 3 mechelse herders waarvan de jongsten nu 1,5 zijn (zijn hier geboren) maar die krijgen altijd botten in huis en dan komen ze nergens aan. Ze hebben het wel zo op maar goed, het helpt wel. Ik haal altijd een grote zak van 20 stuks daar doe ik dan wel even mee.
Laatst bijgewerkt door aisie op 06-05-12 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:54

Tja , moeilijk dilemma, net doen alsof jullie weggaan en opschuilen en dan als ze met haar bijtfestijn gaat beginnen een blikje met wat steentjes naar de bench gooien, maar zo dat ze niet door heeft dat het van jullie afkomt zodat ze "bijten met iets niet leuk volgt" associeert??

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:57

Film het gedrag eens als ze alleen is. (ik heb dat zelf wel eens gedaan door opnames te maken met een webcam)
Heel interessant en leerzaam om het gedrag van je hond op die manier terug te kunnen zien en wellicht kun je het sloopgedrag er ook mee verklaren.

Overigens vind ik de bench ook wat klein ogen, maar goed, dat kan inderdaad vertekenen... En hoe oud is de hond eigenlijk? of heb ik daar overheen gelezen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:59

Ik kan je niet helpen, maar herinner me een voorval met eenzelfde hond van een vriend.
Die vriend was hooguit tien minuten bij ons binnen terwijl zijn hond in de auto (van zijn schoonzus) moest wachten.
Die auto was binnen 10 minuten van binnen totaal gestript en gesloopt.
Dus wel een tip, laat hem niet alleen in de auto.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:59

Hoe vaak ga je dan een paar uur met haar wandelen? Onze 'jongste' was ook een sloper en toen ontkwamen we er niet meer aan om de CM wandelstructuur in te voeren, dus drie keer per dag om ongeveer hetzelfde tijdstip een uur wandelen (en flink moe maken dmv apporteerspelletjes, zwemmen, naast de fiets meelopen, etc. etc.) en daarna eten (tussen de middag eten ze bij ons overigens niet).

Het is veel werk maar het slopen is er helemaal af en ze zijn superhappy zo!

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je echt de tijd neemt om haar moe te maken. Bulachtigen hebben machtig veel energie en die raken ze niet kwijt door alleen te wandelen. En alle energie die over is wordt in het huis losgelaten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:01

Ook ik vind de bench klein ogen. Vraagje: hoe vaak gaan jullie naar buiten, ik lees wel dat ze vaak meegaat naar de paarden en dan 1 of 2 uur laten rennen ed. Maar misschien moeten jullie met deze hond vaker naar buiten, dus bijv. 3x per dag 1 uur aangezien de hond overduidelijk te veel energie heeft. En tijdens het uitlaten meer uitdagingen geven

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 13:07

Tip van de auto komt ook al enigszins te laat := pook en handrem heeft ze ook al toegetakeld :j

we wandelen inderdaad niet 3 maal daags een uur, eigenlijk tot ze haar behoefte heeft gedaan. Op het moment dat we thuis zijn haalt ze het ook niet in haar hoofd iets kapot te bijten.

De hond is van 24 maart 2011 net een jaar dus.

Iets gooien zodat ze bijten associeert met niet leuk wordt lastig we hebben hier daar de mogelijkheid in huis gewoon echt niet voor.

Hadden zelf al aan zo'n mergpijpje gedacht (dat bot met inhoud) maar ik ben ook bang dat ze die in stukken bijt of hier niet lang genoeg mee bezig is ...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:11

Waarom ga je niet naar een leuke hondenschool en doe een cursus behendigheid oid ,vaak kunnen ze met denkwerk hun energie kwijt.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:14

Dit vond ik op Google:
Help! Mijn hond bijt alles kapot

Help! Mijn hond bijt alles kapotDe hoeken van je antieke kast versplinterd, de teddybeer van je zoon onthoofd en een vloer vol brokstukken van wat ooit de afstandsbediening van de tv was. Een bijtgrage hond in huis kan een echte nachtmerrie zijn! Gelukkig is het meestal niet zo moeilijk om hem het bijten af te leren. Het enige wat je nodig hebt is een goede tactiek en een beetje doorzettingsvermogen.

Oorzaken

Alvorens je een oplossing voor het probleem kan zoeken, is het belangrijk te begrijpen waarom je hond dingen kapot bijt. Mogelijke redenen zijn:

Stress
Door langdurige opsluiting, lang in de auto zitten, overmatige training, angst of te strenge straffen kan een hond gestresseerd geraken. Neem de oorzaak van de stress weg en het dier zal stoppen met bijten.

Kiespijn
Net zoals baby’s hebben puppy’s de neiging om overal op te bijten als hun tanden doorkomen. Aangepast bijtspeelgoed kan in dit geval een oplossing bieden.

Ook volwassen honden met kiespijn bijten wel eens dingen kapot om de pijn te verzachten. Als uw hond gebitsproblemen heeft, kan een dierenarts zeker helpen.

Frustratie
Een hond heeft veel aandacht en beweging nodig. Door eenzaamheid of verveling kan hij gefrustreerd raken. Voorzie een leuk speelgoedje (bv. een “Kong”) of een lekker bot waar hij zich ongestoord kan op afreageren. Een tweede huisdier als speelkameraadje is een optie, maar weet dat af en toe een spelletje of een wandeling met de baas ook al wonderen kan doen.

Natuurlijke gewoonte
Honden hebben van nature de neiging om op dingen te kauwen. Het helpt hen om hun tanden gezond te houden en zorgt voor een betere spijsvertering. Je hond zijn gewoonte volledig afleren zou dus een slecht idee zijn. Maak hem gewoon van jongs af aan duidelijk waarop hij wel en niet mag knagen. Bijten is goed, maar er zijn grenzen!

Gedragstherapie
Lukt het met onze tips nog steeds niet om je hond van je waardevolle spullen af te houden? Dan is het aan te raden om een dierengedragstherapeut te raadplegen. Hij kan het gedrag van je hond analyseren en je professioneel advies op maat bieden.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 13:16

Die had ik inderdaad ook gevonden, wel zit ze in de gang met onze andere hond (Laila de stafford zit dan wel in de bench) Dus alleen is ze niet.

Verder weten we dus ook echt niet meer wat we moeten doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:18

MissBambi schreef:
Tip van de auto komt ook al enigszins te laat := pook en handrem heeft ze ook al toegetakeld :j

we wandelen inderdaad niet 3 maal daags een uur, eigenlijk tot ze haar behoefte heeft gedaan. Op het moment dat we thuis zijn haalt ze het ook niet in haar hoofd iets kapot te bijten.

Dan zit hem daar het probleem :j trekt ze bij het uitlaten ook aan de riem? Is ze verder ook nogal druk? Dat je eventjes wandelt om haar te laten plassen/poepen is prima, neem haar daarna dan nog even een blokje om op de fiets zodat je ook aan haar bewegingsbehoefte voldoet, zo'n hond kan niet zonder helaas. Dat ze niets stukbijt als je er bij bent geeft alleen maar aan dat het een hele lieve hond is (deed de onze ook niet hoor), maar zegt niets over de opgekropte energie die ze heeft. Ze is nu nog maar een jaar maar je wilt echt geen stafford die een berg energie teveel heeft. Zie het alsof de hond je iets duidelijk probeert te maken, en ben blij dat het alleen maar spullen zijn... zo'n hond is tot veel ergere dingen in staat.

Citaat:
Hadden zelf al aan zo'n mergpijpje gedacht (dat bot met inhoud) maar ik ben ook bang dat ze die in stukken bijt of hier niet lang genoeg mee bezig is ...

Dat kun je doen maar het zal het probleem niet oplossen, let maar op. Bovendien loop je de kans dat ze een splinter inslikt oid.

Er is echt maar één oplossing. Probeer het anders een weekje, als je ziet hoe dankbaar ze je is zul je het vast minder lastig vinden om dat op te brengen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:19

Ik wil niet vervelend zijn maar ik krijg ook een akelig gevoel bij het zien van de bench. Nu heb ik al een hekel aan benches, maar deze oogt wel erg klein hoor!

Mergpijp hebben ze met een paar minuten leeg gelikt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:19

Alleen wandelen en rondstruinen is niet genoeg om energie lkwijt te raken, het is namelijk niet alleen fysieke energie die moet ontladen maar vooral psychische energie. Zolang je die kant onderbelicht houdt blijven het stuiterballen die de boel kapot maken
Overigens kan je beter op een stevig constant tempo fietsen, dan gewoon 2 uur wandelen

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:20

Met sallandval eens, ik denk ook dat je hond teveel opgekropte energie heeft :) Lekker lopen en spelen of fietsen, flink moe laten worden met ren en speelspelletjes, probeer het eens! Misschien merk je na een week idd al verschil!! succes

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:20

Je moet vaker naar buiten en de hond uitdagingen geven. Dus bijv. 3x per dag een uur en de hond uitdagen door rennen zwemmen ed. De oplossing is meer beweging

En als je per se voor een bench wilt gaan (ik krijg er de kriebels bij), koop dan een grotere. Deze is echt te klein hoor
Laatst bijgewerkt door Douraque op 06-05-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:21

Zwemmen is idd ook een goede moemaak oefening voor je hond en je zult zien dat ze het heerlijk vindt!! :j