Zoals jullie kunnen lezen in ons vorige topic [BB] Onverwachts een konijn gekregen.
Hebben wij een konijn gekregen, deze winter hebben we zijn hok aangepast en is het beestje onderdeel van ons gezin geworden.
Nu begint het voorjaar en ik zou toch eigenlijk graag het konijn naar buiten hebben, omdat ik denk dat hij toch wat minder aandacht gaat krijgen als hij naar buiten gaat vind ik dat het tijd word voor een vriendje.
Ik heb vrij weinig verstand van konijnen en hun gedrag, maar heb gelezen dat het koppelen niet altijd even soepel verloopt.
Ons konijn is een mannetje, niet gecastreerd, het liefst doe ik dit ook niet, maar daar kom ik misschien niet onderuit, bestaan er geen gesteriliseerde vrouwtjes ?
Ik zou graag jullie verhalen en tips over het koppelen horen, ook graag tips van bijvoorbeeld opvang adresjes in de buurt van voorne putten die me hier eventueel bij kunnen helpen..
Ojaa, en kan mijn konijntje met deze temperaturen al naar buiten of kan ik beter nog even wachten ?
Het hok is niet reusachtig maar er kunnen zeker 2 konijntjes in wonen, ze hebben er ook nog een redelijk grote ren bij waar ze in kunnen als we thuis zijn of helemaal als we iets vinden om de bovenkant af te dekken..
Barst los

! Maar let wel op dat deze vaak strenge eisen stellen aan het hok....