Ik zie hier regelmatig konijnen en af en toe een haasje in het land zitten.
Er loopt ook een droge greppel (slootje waar eigenlijk nooit water in staat) naast een puntje van de wei, achter een oud stalletje langs dat we als hooischuurtje gebruiken, en volgens mij zitten daar ook wat konijnen. Je ziet daar heel af en toe wel eens wat weg hupsen en toen er sneeuw lag waren er heel veel van die geinige konijnensporen te zien.
Aansluitend op de wei is een grote akker waar regelmatig gejaagd wordt. Daar is het dus gevaarlijk voor de konijnen. Onze wei ligt er direct tegenaan, is maar 30 meter breed (wel 160 meter lang) en dan komt ons huis en onze tuin, dus het strookje wei is ook niet heel rustig want de ponies lopen daar en de katten struinen er ook nogal eens rond

Gisteren waren we wat palen aan het zetten en klonk er ineens een ijzingwekkend gegil en gekrijs, en een paar tellen later kwam mijn rooie kamertijger uit d sloot / achter het hooischuurtje vandaan met een slap konijntje in zijn bek
Ik heb al eens eerder een thuisgebracht konijntje gevonden vorig jaar, en onlangs nog 1 in de bosjes
Die k*t-katten staan die konijntjes dus ook al naar het leven en ik vind dat niet nodig, die beestjes hebben het al zo zwaar.
Ik zag nu net zo'n zelfde klein konijntje als die van gisteren
een beetje vertwijfeld via de wei de akker in hupsen (waar het graan nu zo hoog staat dat je het beestje niet meer ziet).Maargoed, ik vind het sneu dat die volgevreten katten van mij die arme beestjes vermoorden, en zit te peinzen of ik niet iets kan maken of doen voor die nijntjes, bestaat er een idee voor een fijn nestje of schuilplekje ofzo waar een konijn wel graag in gaat maar een kat er niet bij kan....

Ik heb het idee dat een kat overal in kan komen waar een konijn ook in kan....
Misschien is het ook wel onzin hoor en moet ik me niet aanstellen, maar ik vind het wel fijn als wilde beestjes hier veilig zijn, wil ze best een handje helpen

Alleen hoe jij je bericht formuleerd komt het er nou niet echt bepaald diervriendelijk over.
Ik geef alleen aan dat IK VIND dat je post dieronvriendelijk overkomt.
Altijd fijn als mensen hun domme vooroordelen zo goed kunnen onderbouwen