Labrador baasjes verzameld u

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Labrador baasjes verzameld u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:24

Wie is er nog meer helemaal gek van de labrador?
Wellicht kunnen we er samen over kletsen :D

ik heb zelf 4 labrador retrievers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:21

Bij mijn vriend hebben we er eentje, een bruine reu met stamboom. :)
Het is een lieve hond maar zelf zou ik nooit voor een Labrador kiezen, mij hebben ze te weinig pit (ik ben zelf meer van de herders en dobers). Alleen die vindt hij dan weer eng. :+

SecretLIN

Re: Labrador baasjes verzameld u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 10:09

haha nou die van mij hebben super veel pit hoor wordt er soms gek van!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:10

ik heb een pup van nu 16 weken:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:29

SecretLIN schreef:

Ze kunnen inderdaad wel druk zijn enzo, ik kan misschien ook niet zo goed uitleggen wat ik bedoel. Maar voor mij persoonlijk is een labrador te soft. Neemt niet weg dat het verder leuke honden zijn. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:30

ik heb ook een labrador, zwart teefje van ondertussen 10 jaar. Ze houd alleen totáál niet van zwemmen :')

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:34

Gezellig! Wij hadden een bruin teefje, die is helaas vorig jaar overleden, nu hebben we een zwart teefje (24,5 weken... met pit haha). Maar heerlijke beestjes zijn het! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:43

Hier ook een lab!

Heb vroeger altijd gebabysit bij mensen die o.a. Labradors hadden en die hadden ons beloofd dat als we gingen samenwonen we een pup mochten uitzoeken bij de kennel waar die van hen vandaan kwamen.
Toen het eenmaal zover was, zat er een heel leuke Labradorteef van 6 jaar in het asiel (al de 4e keer ;( ) en toen hebben we die genomen. Dat was ons eerste Labje, tjee, wat hebben we van die hond gehouden <3 <3 en nog, ze is uiteindelijk 14 jaar oud geworden <3 . Net na het inslapen van ons eerste meisje was ik zwanger en zijn we even niet voor een nieuwe hond gegaan, toen dochterlief ongeveer een jaar was, kwam er een chocoladebruine, een oud fokteef, vreselijk moeizaam in het begin, want hond was nog nooit in huis geweest, nooit echt uitgelaten etc. Helaas is ze toen ze eindelijk wat uit haar schulp kroop en begon te genieten overreden |( . Nu hebben we sinds drieënhalf jaar ongeveer weer een mooi zwart teefje, onze eerste pup.
Een echte Labrador :') <3 , zwemmen is haar lust en haar leven en jaagt op alles wat beweegt, hier op de boerderij.
Ach ja, hier zal altijd wel een Labje rondrennen, denk ik.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:47

Ook hier een labrador! Een blond meisje van 4 jaar. Vorig jaar heeft ze puppies gehad! 5 Stuks.

Het is een heerlijke hond, echt een levensgenieter! Ze is dol op water, maakt niet uit hoe smerig, als ze er maar in kan rollen! Ze kan enorm maf doen, maar ook zo heel erg lief zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:50

die van ons is wel een brave goedzak..... maar soms zo onlabradorachtig.... die moet je echt met pijn en moeite 't water inkrijgen. En jagen? Nou als ik een fazant zie dan roep ik altijd van 'daar pak de fazant pak de fazant' of 'kijk lekker konijntje' en dan reageert ze heel enthousiast doordat ik zo enthousiast roep, maar die fazant of konijn ziet ze gewoon niet :')

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:51

Wuis schreef:
Het is een lieve hond maar zelf zou ik nooit voor een Labrador kiezen, mij hebben ze te weinig pit (ik ben zelf meer van de herders en dobers). Alleen die vindt hij dan weer eng. :+

Ik heb 2 labradors en die ene heeft meer dan genoeg pit haha!! Die andere is een zwaarder model en inderdaad wat luier.
De jongste is sport model en een echte atleet, het zijn super waakhonden en ontzettend trouw.

Mijne zijn trouwens dol op zwemmen, rennen, jagen en leren. Vooral de jongste die is super leergierig.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:52

Wij hebben ook een Labrador, nou ja er zit wel wat onbekend bloed door.
Zijn moeder was een zwerfhond in Spanje, maar Wodan lijkt 99% op de labrador.
Hij is ook dol op water!
Wodan is 1 jaar oud en heeft soms zijn oortjes dicht, dan rent ie snel een weiland in en gaat lekker rondracen, maar met veel training, liefde en geduld luistert ie steeds beter.

Wodan is zwart maar ik vind de bruine labradors ook echt prachtig!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:55

Wuis schreef:
SecretLIN schreef:

Ze kunnen inderdaad wel druk zijn enzo, ik kan misschien ook niet zo goed uitleggen wat ik bedoel. Maar voor mij persoonlijk is een labrador te soft. Neemt niet weg dat het verder leuke honden zijn. :)

Ik snap denk ik wel een beetje wat je bedoeld.
Als ik mijn labrador vergelijk met bijvoorbeeld de herdershonden van mijn ouders, dan zijn de herders meer geschikt voor het werk.
Ze zijn pittiger, werklustiger.
Mijn labrador is ook heel leergierig en wil graag voor je werken, maar het gaat allemaal wat minder heftig zeg maar.
Als ik hem naast m'n voet wil hebben lopen bijvoorbeeld, dan heb ik een snoepje in m'n hand, dan denkt mijn labrador: oh jammie en loopt nog op een halve meter afstand.
Terwijl de hollandse herder van mijn vader hem haast in zijn jaszak kruipt, zo graag wil ie voor de baas werken en het werk goed doen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:02

doerak: :)
Afbeelding
Afbeelding

djun djun, doerak reageert meer als een herder haha, hij wil het allemaal heel graag doen, en moet hem ook echt wel aan het werk zetten:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:09

Hier ook een Lab! Zwarte reu van 6 jaar oud.

Afbeelding

Steekwoorden:

Lief
Lomp
Kruimelzuiger
Goedzak

Oja en retrieven? :o? Wa is da???? Tsja zijn moeder was blond he....

Verder heeft onze Lab sinds hij ongeveer anderhalf is een vorm van epilepsie. Hij raakt alleen niet helemaal weg. Verkrampt over zijn hele lijf en dat doet hem echt pijn. Heeft eens in de 5 a 6 weken zo'n toeval. Vind dat altijd erg sneu, komt ook echt bij em liggen als hij hem voelt aankomen :(:) Het schijnt (volgens de DA) een typische vorm te zijn die bij Labjes voor komt, maar wel vrij zelden.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:17

Wij hebben ook 2 labs gehad. Mijn moeder een blonde: grootste goedzak allertijden!!!
Altijd alles voor je willen doen, bijna altijd luisteren (behalve als je doof wordt), "willing to please"
Hij is bijna 14 geworden! <3
Mijn vader had een zwarte: een echte boef! Wel goed in de jacht (als puppy veel meegedaan in
de oefeningen), maar luisteren? Aleen als meneer zin had! Hij kon je zo omver lopen met één van
de boomstammen die hij altijd vond, vetballen eten uit de boom, ontsnappen en kattenvoer eten
bij de overburen :o Hij is 14 geworden!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:26

Maartje1990 schreef:
ik heb ook een labrador, zwart teefje van ondertussen 10 jaar. Ze houd alleen totáál niet van zwemmen :')

haha ik heb hier 4 waterratten en 1 daarvan die springt helaas echt in alle sloten als die kan

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:28

ik zal vanmiddag foto's van mijn labjes plaatsen :D

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:39

Hier nog een lab-baasje :D

Een zwarte lab-reu van 1,5 jaar en ook een echte boef :P
Wel ontzettend makkelijk, maar een adhd type :')
Luistert aan de riem perfect, maar als hij los is en hij ziet een kat/konijn of iets dergelijks, dan tja heeft hij geen oren ;)
Water vind hij ook erg leuk, maar wil met zijn pootjes grond voelen, dus echt zwemmen doet hij niet.
Eten is zoals een echte labrador zijn favoriete hobby.

Hier was hij nog geen jaar, geloof iets van 8 maanden oud, AJ is een behoorlijke uit de kluiten gewassen labrador.

Afbeelding

Afbeelding Konijntje :')

Afbeelding met mijn zoon <3

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:48

ahh leuke foto's en dat niet luisteren dan herken ik mijn honden doen het vooral als ze los zijn ( wij laten ze alleen los bij een grote plas met geen weg in de buurt) maar zodra ze mensen of andere honden zien zijn ze ff doof :P

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:51

Hier ook een Labbezitter!
Nu bijna 7 jaar, toen hij 11 maanden was hebben we hem uit het asiel gehaald;
een typisch adhd geval. Hij liep de kleine kinderen omver :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:51

Wuis schreef:

Idem! Ik ben ook meer van de herders en de dobers. Maar toch kan ik het niet laten om af en toe de labrador van de buren een knuffel te geven. Ik vind eigenlijk alleen de zwarte labradors mooi, vroeger dacht ik ook altijd dat alle labradors zwart hoorden te zijn vanwege 101 Dalmatiërs, dat ze zich vermomden als zwarte labbies :')

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:01

Gj
Laatst bijgewerkt door TLNLSDB op 24-09-22 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:04

TLNLSDB schreef:
Ik heb er ook 2...

Diesel : een Blonde Labrador Reu van net 6.
En sinds 3weken heb ik er een Labrador X Duitse staande bij met een prachtig stel groene ogen Genaamd Zöe .
Wat haar nu 11 weken maakt. ( op de foto's was ze 8 weken )

hahaha, bij deze ben ik fan van jouw honden :j :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:07

Carlijn_94 schreef:
TLNLSDB schreef:
Ik heb er ook 2...

Diesel : een Blonde Labrador Reu van net 6.
En sinds 3weken heb ik er een Labrador X Duitse staande bij met een prachtig stel groene ogen Genaamd Zöe .
Wat haar nu 11 weken maakt. ( op de foto's was ze 8 weken )

hahaha, bij deze ben ik fan van jouw honden :j :D

Thanks!!! :))