Mijn lieve dikke kat, mijn steun en toeverlaat
Chaay staat al 7 jaar trouw dag en nacht paraat om me te overstelpen met liefdevolle kopjes en knorretjes
. ' s ochtends zorgt ze dat ik me niet verslaap, als ik in de douche sta bewaakt ze de deur, ze kijkt met zorg toe op de wastafel of mijn make up op de goede plek terecht komt en er wordt goed opgelet of ik wel goed eet
.Naast veel liefde geeft ze me ook altijd wat te doen ( mn. rommel opruimen na...) met wat ze nu weer bedenkt:
Deuren open maken, uit het raam springen, sokken stelen, kastjes openen, snoepjes stelen en de koelkast leeghalen ze draait haar pootje er niet voor om en in haar kielzog altijd haar partner in crime Ster die haar in stilte bij staat bij haar gekke toeren.
Maar nu is het voor het eerst erg stil want Chaay is opgenomen in de dierenkliniek.
Na mijn terugkomst van de vakantie 2,5 week geleden was ze niet zo lekker. We hebben het even aangekeken maar ze bleef weinig eten en dat is niets voor mijn voedsel verslaafde!
Op naar de dierenarts, de dierenarts kon eigenlijk niets geks voelen en de temperatuur was goed ook de tandjes zagen er goed uit.
Helaas werd ze woest toen de dierenarts onder haar tong wilde kijken met het gevolg dat we niets meer met haar konden.
De dierenarts gaf aan dat we nog een aantal dagen de antihaarbal pasta moesten gebruiken misschien had ze een haarbal en was dit niet het geval dan zou ze op vrijdagochtend een roesje krijgen om bloed af te kunnen nemen.
Maar na het bezoek aan de dierenarts begon ze te eten en was ze weer zichzelf, twee dagen later lag er een haarbal dus dat zal wel de boosdoener zijn geweest, dacht ik.
Afgelopen donderdag gaf ze over en leek het of ze wat minder ging eten, wel was ze nog fit dus ik heb het even aangekeken. Zaterdag viel het me op dat ze haar brokjes half liet liggen, dus dacht ik toch aan een tandprobleem. Maar zondag werd ze weer sloom en was ze echt niet zichzelf, ook begon ze met niezen.
Vanochtend heb ik een afspraak met de dierenarts gemaakt. Mijn ouders hebben haar opgehaald vanmiddag om haar te brengen, ik kwam wat later binnen ivm met mijn werk en ik dacht dat ze een roesje had gehad zo sloom. Maar nee ze was gewoon heel rustig, te rustig voor bij de dierenarts.
Nu blijkt dat ze een te lage temperatuur heeft en ze voelen een grote abdominale massa vlakbij de nieren. Ze geeft aan dat dit veel te groot is voor een nier dus ze gaan onderzoeken wat er precies aan de hand is.
Dus vandaar zit ik nu voor het eerst alleen met Ster en het is al zo stil. De clown, de sfeermaker is weg ik mis haar en Ster mist haar ook.
Chaya:

Ziek (normaal zou ze nooit onder de deken blijven liggen)
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4480_n.jpg
. Vooral die laatste foto onder dat dekentje spreekt boekdelen. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is over de oorzaak en ze vlug weer opknapt.. Hopelijk valt het mee.