In het voorjaar,als de teken er weer zijn,controleer ik al mijn katten minstens 1x per week op teken. Vandaag was dat weer het geval,na Siepy,Mimi en Miss Poes te hebben gecontroleerd wou ik Chucky controleren,tot ik ineens iets nats aan mijn hand voelde. De poes had haar hele achterwerk onder het bloed zitten. Ik dacht dat ze misschien met een kat had gevochten (we wonen buitenaf,waar nogal eens vreemde katten langskomen) en daardoor een bloedend wondje had. Maar ik kon nergens een wondje ontdekken. Kat weer naar buiten gedaan,maar op het moment dat ik haar buiten neer zetten kwam er een kitten half uitzetten. Gauw een grote doos gepakt met een doek erin en die binnen gezet. Het eerste kittentje was eruit,een heel klein ding,al wel helemaal compleet met pootjes,nageltjes,alles. Het was me al wel duidelijk dat het dood was. Al snel kwam de nageboorte eraf,die de poes netjes op heeft gegeten.
Na ongeveer 20 minuten kwam kitten nr. 2. Bij dit kittentje kwam meteen de nageboorte mee. We dachten dat poes alles er uit had en hebben haar even een beetje schoongemaakt. Ze lag op een handdoek op de stoel toen nummer 3 kwam,kat weer de doos in en nummer 3 kwam eruit.
Poes zat zich weer helemaal te wassen en ging slapen,we dachten dat ze helemaal leeg was,tot er weer een plens vruchtwater uit kwam. Kitten nummer 4 kwam er aan. De kleine is snel geboren,moeders at netjes de nageboorte op.
Kitten 1

Kitten 2

Kitten 3

Kitten 4

Nageboorte van kitten 4 opeten

Chucky even helpen.

Drie kittens

Poes ligt op het moment op een kleedje op mijn schoot te slapen,ze is inmiddels helemaal leeg en heeft op een onbewaakt moment alle kittens opgegeten (Dat was wat ik het goorste vond van de hele miskraam
)
En erg sneu dat ze een miskraam heeft gehad, hopelijk komt ze snel weer een beetje bij
Vond het heel rot om het doodgeboren kitten weg te halen bij moeder, ik kon het ook niet zomaar weg gooien. Heb het in schoenendoosje naar de dierenarts gebracht. Het is idd heel normaal dat moeder alles opeet. Ook voor de acceptatie. Gelukkig keek mijn kat net naar het overleden kitten om. Alleen wilde onze andere kat ermee aan de haal gaan, dat heb gelukkig weten te voorkomen