Sinds 4 weken zijn wij de trotse eigenaren van een mooie BC genaamd Binky.
Ik zoek mensen die ook een BC hebben om ervaringen, tips, weetjes, foto's, leuke momenten te delen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet één bepaald topic vinden over BC's in het algemeen. Mocht deze er wel zijn ( én actueel ) zou ik hier graag een link van ontvangen
Even voorstellen, Binky:

Binky is een 3 en half jarige reu die geboren is bij Het Hezehof, Schaffen België. Wij zijn ( uitgezonderd zijn fokkers ) zijn 2e eigenaren. Het is een redelijk onzeker hondje, onderdanig en uiteraard met véél energie. De vorige baasjes dachten dat hij rustiger zou worden wanneer er een 2e hond bij kwam, waarmee hij lekker kon spelen. Helaas was dit een dominante hond, waardoor Bink in een hoekje gedreven werd zeg maar. Toen hebben ze ( stom stommer stomst zou je kunnen zeggen
) Bink laten castreren, ipv de 2e dominantere hond. Hierdoor is Bink nog onzekerder geworden en kan hij een andere hond in huis niet meer goed verdragen. Hij bijt niet oid, maar gromt, zoekt hoekjes op en wilt het liefste naar buiten. Ook heeft hij nu een lichte vorm van voerbak"nijd". Omdat de dominantere hond bij de vorige baasjes rustiger was, mocht hij blijven en moest Bink weg 
Ik heb voor Bink in de planning staan om agility te gaan doen. Eventueel ook nog lessen in het drijven, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik wil namelijk niet dat hij straks mijn katten en/of dochtertje begint te drijven. Nu zijn we meerdere keren in het bos achter huis te vinden waar we allerlei opdrachten uitvoeren. Tussen boompjes zig zaggen, hoog over omgevallen bomen/bankjes/greppels, stokken gooien en dus leren apporteren en alles wat voor handen is! 3 keer per week gaan we naar op de heide naar het losloop gebied waar hij dan heerlijk kan spelen met de vele honden die daar komen.
Zoals jullie merken, genoeg te vertellen over onze Bink
Dus ik zou zeggen, brandt los!!! Ik hoop hier gezellig te kunnen kletsen over het, voor mij, mooiste honden ras dat er is!

Ook van het speelgoed van mijn dochtertje blijft hij mooi af. Moet alleen zorgen dat ze haar ballen op bergt en niet laat slingeren. Dat is en blijft een te grote verleiding hihi.

Zit op de grens Hoensbroek-Heerlen-Brunssum. Ik doe er nu puppycursus met mijn aussie. 
Daarom wil ik gaan werken/sporten met hem.
Ik heb nu echt het vermoeden dat het een dominante hond is wat ik heb, ipv een onderdanige.. Toen ie snapte naar die man heb ik m een kleine tik met de riem verkocht waarop ie gelijk terug kwam bij me.