Op élke foto zit copyright, snap je dat niet? Ook als ik hem gemaakt heb, dan mag nog niemand anders hem gebruiken zionder mijn toestemming. Ook al ben ik geen profi, en ook niet serieus of goed (oké af en toe heb ik leuke plaatjes, maar meestal is het troep).
Dit is gewoon een heel handige manier om kosten en moeite te omzeilen, en gratis aan goede foto's te komen. De meeste mensen betalen daarvoor, namelijk, zoals het hoort.
IndianRose_ schreef:Maar als mensen zelf de foto's aanbieden, is daar toch niets fout aan?
Nou, het is niet fout, maar het is ook niet erg netjes of chique. Het is een van de mazen van het copyright, waar je nu handig doorheen zeilt. Want ook al vraag je om foto's zonder copyright, op elke foto zit gewoon copyright, je mag nooit de foto van een ander gebruiken, tenzij die persoon zelf toestemming geeft en de foto aanbiedt. Dus niet fout, maar chique is het ook niet.
Overigens suggereer je ook nog eens dat deze honden om jouw hondenschool zitten, wat helemaal niet het geval is.