Foto's nodig van honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Foto's nodig van honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 15:56

Ik had een vraagje..
Mijn zus heeft namelijk een paar foto's van honden nodig liefst zo eenvoudig mogelijk: zittend, liggend, zoiets, waarop geen copyright staat (dus van uw hond in uw tuin of-zo-iets), en die ze zou mogen gebruiken om op een eenvoudige site te zetten. Het is een site voor honden. Graag kwaliteitvolle foto's, de hond moet helemaal op de foto staan.. Alvast heel erg bedankt om mij en mijn zus te helpen! :) x
Laatst bijgewerkt door IndianRose_ op 17-04-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Re: Foto's nodig van honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:03

Je mag deze wel gebruiken van mijn hond, als ie gebruikt wordt stuur je dan een linkje?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:07

Ik zou zeggen, bied gratis fotoshoots aan.

Maar ik vind dit wel heel simpel, zo kan ik ook een kalender maken......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:09

Als zij grafisch ontwerper is hoeft ze toch niet op deze manier aan foto's te komen lijkt me?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:13

We hebben geen studio en ze rekent gewoon op andere mensen hun 'goede wil', heb al heel wat mooie foto's kunnen inzamelen van mensen die het fijn vinden dat hun hond op een site komt hoor. Als je niet wil hoeft het ook helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:13

Nou, op foto's zit copyright, en je mag niet zomaar een foto gebruiken voor een kalender }>

Dan moet je ófwel de fotograaf gaan betalen, of zelf foto's gaan maken.

Dit is gewoon de makkelijkste en goedkoopste oplossing, en kans dat het nog werkt ook..... :') Veel mensen vinden het leuk, alleen wss krijg je wel foto's in een kwaliteit waar ík niet gelukkig van word, maar dat moet ze zelf weten.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:15

Tja. Daarom vragen we wel degelijk foto's, waarbij we uitdrukkelijk vermelden dat er geen copyright op staat. Hier mag een slotje op als niemand wil ;)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:17

Bedankt chocobroodje, ik stuur je de link als hij gebruikt word ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:18

Ga je een kalender maken dan?
Dan moet je zowieso de fotograaf vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:19

Niet als mensen die foto's zelf aanbieden, en ze willen alleen een linkje.

Ik vroeg er geld voor :')

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:20

Ik zie alleen staan dat je de honden op een site plaatst? Ik wil wel weten wat voor site dat dan is en wat het doel is van de site?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:22

Ik weet niet waar iedereen die kalender vandaanhaalt, het is een website. Yamcha, ik snap je reactie niet goed? :)
http://www.dogsinmind.be/nl
Dit is de site die opnieuw gemaakt zal worden, in ongeveer hetzelfde genre geloof ik.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:24

ik heb ook wel foto's wil wel graag weten waar ze ze precies voor nodig heeft :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:26

Ik ben nog even opzoek naar foto's waarvoor heb je ze precies nodig?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:26

ik kan ook wel sturen? maar idd waarvoor?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:31

Het is voor op de website dongsinmind.be (zoals eerder vermeld). Er komen in totaal 4 foto's van honden op te staan in hetzelfde genre zoals er nu honden op staan. Ik stuur jullie anders een bericht met mijn email als dat makkelijker is? Alvast bedankt! x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:33

Je hebt de OP ge-edit, ik haalde dat uit de OP.

Wat betreft mijn reactie:
OP foto's (op álle foto's) zit copyright, en dat betekent heel simpel, dat je ervoor moet betalen, omdat de fotograaf er moeite en geld heeft ingestopt om de foto te maken. Voor thuisfoto's zal het geld nog wel meevallen, maar moeite is er hoe dan ook voor gedaan.
Dan kost het wederom tijd en geld om een foto te bewerken, zodat de kleuren mooi en helder zijn, en het in zijn geheel een mooi plaatje is. Op een foto heeft iemand dus rechten (en in het geval voor een foto waar een mens op staat, is er ook nog zoiets als portretrecht, en dat heeft met privacy te maken, dan zijn er dus twee rechthebbenden, zowel de fotograaf als de geportretteerde), net als op een boek. En net zoals je een boek, cd, film niet zomaar mag downloaden zonder ervoor te betalen, mag je ook geen foto's gebruiken zonder ervoor te betalen en de fotograaf te vermelden, en net te doen alsof je ze zelf gemaakt hebt (zonder bronvermelding komt het daarop neer).

Dus vind ik het de allergemakkelijkste en goedkoopste manier om mensen te vragen of je hun foto's mag gebruiken, want dan hoef je er én geen moeite voor te doen, én niets voor te betalen, wat maximale winst betekent, want je hebt geen kosten.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:35

Afbeelding

of deze
Afbeelding

Als je zoiets of meer in geheel wilt heb heel veel foto's van hem of vind je een witte labrador meer iets
Of andere poses?
(liefst wel halsband nr weggewerkt )
Laatst bijgewerkt door testebeest op 17-04-12 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:36

Mijn hemel, niet alle foto's worden gemaakt door professionele danwel amateurfotografen, er zijn ook mensen die het leuk vinden fotootjes te schieten van hun honden en het misschien ook wel leuk vinden om de foto's op een website te laten zetten.

Ze vraagt toch ook specifiek om foto's zonder copyright? Lijkt mij duidelijk.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:39

Maar als mensen zelf de foto's aanbieden, is daar toch niets fout aan?
Maar ach, als mensen dat hier zo fout vinden, laat maar zitten dan :D Ik hoef al geen foto's meer. Als ík een foto van míjn geit neem, dan mag iedereen dat gebruiken, ik zou net vereerd zijn. Op voorwaarde dat ik weet waar die voor gebruikt word, natuurlijk. Ik zou het net tof vinden en er al helemaal niet aan denken om er geld voor te vragen. Het is voor op een site voor een vrouw die zelfstandig werkt, dus het is heus niet voor de 'hele wereld' gepubliceerd.
Niobe, bedankt om het te bevestigen.
testebeest, bedankt voor de foto's! Heb je nog foto's waar de hond er volledig opstaat? Bedankt!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:40

rennend zittend of stilstaand?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:41

Om het even! Misschien best stilstaand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:43

Op élke foto zit copyright, snap je dat niet? Ook als ik hem gemaakt heb, dan mag nog niemand anders hem gebruiken zionder mijn toestemming. Ook al ben ik geen profi, en ook niet serieus of goed (oké af en toe heb ik leuke plaatjes, maar meestal is het troep).
Dit is gewoon een heel handige manier om kosten en moeite te omzeilen, en gratis aan goede foto's te komen. De meeste mensen betalen daarvoor, namelijk, zoals het hoort.

IndianRose_ schreef:
Maar als mensen zelf de foto's aanbieden, is daar toch niets fout aan?

Nou, het is niet fout, maar het is ook niet erg netjes of chique. Het is een van de mazen van het copyright, waar je nu handig doorheen zeilt. Want ook al vraag je om foto's zonder copyright, op elke foto zit gewoon copyright, je mag nooit de foto van een ander gebruiken, tenzij die persoon zelf toestemming geeft en de foto aanbiedt. Dus niet fout, maar chique is het ook niet.
Overigens suggereer je ook nog eens dat deze honden om jouw hondenschool zitten, wat helemaal niet het geval is.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:45

Afbeelding
zoiets?

anders zal ik straks nog even verder zoeken hij is meestal van het rennen

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:46

suggereer je ook nog eens dat deze honden om jouw hondenschool zitten, wat helemaal niet het geval is.

Dit suggereer ik helemaal niet?

Heel erg bedankt testebeest!