Aan gereden en nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Aan gereden en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:26

Het begon allemaal zaterdag 7 april.
M'n kat werd aangereden, waarschijnlijk door wielrenners want op die dag was er een wielrenners wedstrijd in ons dorp en de route kwam door onze straat.
Ik zag het niet gebeuren en ik was ook weg.
M'n ouders maakten zich zorgen want onze kat komt om een bepaalde tijd stip terug thuis om te eten en even een middag dutje maar hij was een uur te laat.
Dus mijn ouders maakten zich ongerust, ze gingen heb zoeken.
En toen kwam hij aan, hij was bebloed en helemaal zwart (van de band af drukken). Me ouders waren erg geschrokken.
Rond 5 uur belde ik even naar mijn ouders dat ik naar m'n vriendin ging, en toen hoorde ik het nieuws dat hij is aangereden.

Zondag 8 april

Gisteren had hij veel geslapen hij wou ook niet lopen. En we hadden zijn kattenbak, eten/drink bak dicht bij zijn mandje neer gezet.
Hij was niet actief, we zagen dat zijn pootje dik werd (linker voor poot). We dachten eerst een kneuzing en wachtte nog een dag aan.

Maandag 9 april

Het werd niet beter, we maakten ons echt zorgen. We konden niet naar een dierenarts want het was Pasen en we hebben geen auto dus we konden niet zomaar naar een kliniek rijden. We wouden hem ook geen tress geven. Dus we gingen morgen naar de dierenarts in het dorp.

Dinsdag 10 april

Vandaag dus naar de dierenarts, ik ging meteen door naar de dierenarts, de dierenarts zei tegen mijn vader: Of bot gebroken of pezen gescheurd.
Ik schrok erg, want ik dacht een kneuzing maar hij had zijn bot gebroken en zat scheef. Hij werd meteen geopereerd zijn bot werd eerst weg getrokken en toen weer tegen het andere bot aan gezet en daarna gespalkt.

Narcose foto
Afbeelding
Hij krijgt nu pijn stillers, en moet 6 weken rustig aan doen.
Mag niet rennen klimmen en andere drukke dingen doen.
Ligt nu in een bench te slapen.

blauw verband om zijn gespalkte pootje
Afbeelding
Ik was zo geschrokken, als eigenaar ga je er vanuit dat het iets lichts is wat je hond/kat of paard hebt.
Maar de mijne had gewoon zijn hele bot gebroken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QRSWIHZG.jpg
(dit is een oude foto, ik had nog geen tuig. Daarom nu die touwhalster)

Einde.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 11-04-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's per post

Wilawander

Re: Aan gereden en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:29

Sterkte maar hoezo met pasen geen dierenarts? Een dierenarts kent geen feestdagen en zeker niet met noodgevallen zoals dit.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:30

Wilawander schreef:
Sterkte maar hoezo met pasen geen dierenarts? Een dierenarts kent geen feestdagen en zeker niet met noodgevallen zoals dit.

De onze wel.

We konden geen dieren kliniek vinden die open was op Pasen. Alleen telefonisch bereikbaar.
Ik vond het ook vreemd.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:32

Tja, als mijn kat bebloed en met bandensporen over zijn lichaam thuis kwam, was ik toch echt direct naar de DA gegaan, nu heeft hij 3 dagen met een gebroken poot moeten rond strompelen...
Maar goed, ik hoop dat hij zich nu snel wat beter voelt.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:33

Heel veel dierenartsen kennen feestdagen, spoedklinieken of spoeddiensten niet.

Wat vervelend voor 'm zeg! onze poes van 11 maanden heeft ook haar pootje gebroken.. moest een pin in, en nu ook 6 weken in de bench..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:33

0152141488 schreef:
Wilawander schreef:

De onze wel.

We konden geen dieren kliniek vinden die open was op Pasen. Alleen telefonisch bereikbaar.
Ik vond het ook vreemd.

Dan bel je ze toch en zeg je dat je er aan komt met een spoedgeval? Raar...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:35

0152141488 schreef:
Wilawander schreef:

De onze wel.

Ik vond het ook vreemd.

dat houd dus in dat je ze kunt bellen voor spoedgevallen zoals deze.... :o?

( edit, of ben ik nu weer erg direct :o )
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 10-04-12 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:36

0152141488 schreef:

dit is echt onzin. een dierenarts kan dicht zijn met de pasen maar heeft altijd op het antwoordapparaat een nummer van een dienstdoende dierenarts. een noodnummer van een eigen dierenarts die dienst heeft of een nummer van een andere dierenkliniek in de buurt die waarneemt.
als ze telefonisch bereikbaar zijn dan is dat dus altijd voor spoedgevallen zoals die van jullie.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:41

Kijk, wij wisten zelf eerst niet of hij was aangereden of uit de boom was gevallen.
Hij jaagt op vogeltjes en klimt vaak in bomen.

Dus onze eerste gedachten was: Hij is uit de boom gevallen, en zijn pootje verstuikt.
En we gingen wel telefonisch contact op nemen, en die dierenarts zei: Het pootje is gekneusd.
En we hebben dit nooit mee gemaakt dus wij gingen daar op uit.

En onze kat, vertoont geen pijn. (best vreemd ik weet).
We hadden aan zijn pootje gevoelt of het dik of vocht in zat.
Maar hij blies niet tegen ons en beet ook niet. (terwijl gewoon zijn pootje gebroken is/was)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:44

agos, arme poes. veel sterkte! ik hoop dat ie gauw opknapt.

t heeft nu niet zo veel zin meer om ts aan te vallen lijkt me.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:44

Een dierenarts kun je altijd bereiken op feestdagen, het enige nadeel is dat het je dan wat meer kost.. maar dat moet niets uitmaken.

Heel veel beterschap met je kat!
En volgende keer eerder aan de bel trekken met je huisdier! Toen mijn paard erg ziek was heeft de dierenarts mij zelfs op mijn hart gedrukt dat ik echt op een zondag kon bellen mocht er iets mis zijn met mijn paard! Maar als er wat met mijn hond of kat was, precies hetzelfde.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:45

Katten vertonen niet snel pijn, overlevingsdrang. Als een kat pijn vertoont heeft ie écht heel veel pijn.

Froemel

Woops, dubbelpost :+
Laatst bijgewerkt door Froemel op 10-04-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

0152141488 schreef:
Kijk, wij wisten zelf eerst niet of hij was aangereden of uit de boom was gevallen.

Dus onze eerste gedachten was: Hij is uit de boom gevallen, en zijn pootje verstuikt.
En we gingen wel telefonisch contact op nemen, en die dierenarts zei: Het pootje is gekneusd.

Maar hij blies niet tegen ons en beet ook niet. (terwijl gewoon zijn pootje gebroken is/was)

knappe da die door de telefoon ziet dat het pootje gekneusd is....verder reageer ik maar niet,ben bang dat ik niet zulke aardige dingen ga opschrijven
Sterkte met je kat! :(:)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:46

Ik weet van me zelf en mijn ouders.

Onze kat vertoont minder duidelijker signalen met pijn.
En nu houden we daar veel rekening mee.

En over 2 weken nog een check of alles goed tegen elkaar groeit.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:49

lieniminnie schreef:
Heel veel dierenartsen kennen feestdagen, spoedklinieken of spoeddiensten niet.

Wat vervelend voor 'm zeg! onze poes van 11 maanden heeft ook haar pootje gebroken.. moest een pin in, en nu ook 6 weken in de bench..

Ja dat wou onze dierenarts ook doen, maar we hadden het toch niet gedaan en op deze manier gedaan.

Sterkte met je poes !

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:50

Hopelijk houdt hij zich goed! pas echt op dat hij zo min mogelijk beweegt!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:50

0152141488 schreef:

Je spreekt je eigen hier een beetje heel erg tegen.

0152141488 schreef:
Dus mijn ouders maakten zich ongerust, ze gingen heb zoeken.
En toen kwam hij aan, hij was bebloed en helemaal zwart (van de band af drukken). Me ouders waren erg geschrokken.
Rond 5 uur belde ik even naar mijn ouders dat ik naar m'n vriendin ging, en toen hoorde ik het nieuws dat hij is aangereden.

en inderdaad, knappe dierenarts die door de telefoon kan zien dat het pootje gekneust is. als een dierenarts hoort dat een kat onder het bloed en zwart van de banden sporen zit dan mag je meteen langs komen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:54

Ken veel dierenartsen maar geen één die niet berijkbaar is en ook geen die een diagnose door de telefoon geeft bij zo'n geval. En ze werken echt wel met pasen. Heb vaak genoeg moeten werken met de feestdagen. Zou niet best wezen dat een kat maar moet wachten tot na de feestdagen met een gebroken poot...................

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:58

Ja ik zag het ook, dat ik me zelf tegen sprak. :+

Uit de boom vallen was onze eerste gedachten.
maar de werkelijkheid was het aanrijden. (dat wisten we, later op dag 2 of 3 wel)

En sorry voor die verwarring.

Ja, nu jullie het zo zeggen over die dierenarts aan de telefoon vind ik het ook vreemd.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:07

Wat zeuren veel mensen nou?

Die kat is nu naar de DA geweest, misschien iets te laat maar ze zijn wel geweest! Weet je hoeveel mensen zelf denken dat het gekneusd is en hun dier er lekker mee ron laten lopen.

Over dat tegenspreken, in het beware of the penny topic zitten wij ook allebei en toen schreef TS ook als eerste dat het niet goed ging met haar kat en dacht dat hij uit de boom was gevallen, de volgende dag kwam het wss door een wielrenner, maar wat maakt dat uit? Je schrikt omdat je dier gewond is.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:09

Arme poes! Heel veel beterschap!

Ik heb midden in de nacht, op zondagochtend en op eerste kerstdag bij de dierenarts gezeten. Had hij maar geen dierenarts moeten worden. ;) Hopelijk kan je een volgende keer wel meteen terecht.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:03

Och wat naar zeg..en nu een aantal weken in een spalk...hopelijk geneest het goed, hij ziet eruit als een lieve kat!

Idd, als mijn kat bebloed en met bandenafdrukken thuiskwam, had ik zeer zeker ook langs de DA gegaan, vooral als dat stille gedrag erbij is..kon wel een bloeding van binnenuit zijn.
Maar we mogen niet vergeten dat de TS 14 is en afhankelijk is van haar ouders..kan zij nog zo graag naar de DA willen meteen, als ouders dit niet willen kun je op je kop gaan staan, maar het gebeurd maar zelden dat ouders er anders over gaan denken als zij deze instelling al hebben.

Sterkte!

moniqueski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:10

0152141488 schreef:

In je vorige post staat toch duidelijk dat er zwarte banden sporen op jullie kat stonden!!!
en hier zeg je dat je niet wist of hij uit de boom was gevallen of was aangereden!!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:16

tjee, zijn altijd de zelfde die wat te mauwen hebben in een topic. :(
je pikt ze zo eruit.
het is gebeurt, en ze zijn naar de dierenarts geweest, fouten maken is menselijk.

heel veel sterkte TS met de poes. :(:)