Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) maar ik merk wel bij onze pup dat een time out van een paar minuten veel meer indruk maakt dan een tik. Tip komt van de puppytrainster, je sluit m zeg maar uit van de roedel en dat is een grote straf.
Maar geen idee of t in jullie situatie ook zou kunnen werken. 
Pletje123 schreef:Wat voor pup is het? Iets met Herder bloed? Ik ben bang dat je erg je best moet doen om dit gedrag "eruit" te krijgen. Kan je de pup anders niet in een andere ruimte doen of in de bench zodra de vogels los vliegen?
Het is wel lastig en je bent er heel lang mee bezig en dan is het nog de vraag of het er helemaal uitgaat idd. 

we zullen zien hihi amsterdam_30 schreef:Zoiets had ik inderdaad op tv gezien! Bij ceasar ofzo? De honden man?
De hond wilde inderdaad fixeren op een specifiek iets/ geluid. Hij flipte totaal.
Ze waren dan met de hond bezig om zijn aandacht bij de baas te houden (nog voordat hetgene begon waar hij van ging flippen) en zelfs lokken met stukjes worst inderdaad. Niet als beloning, maar hem met zijn aandacht bij je houden en zo lang hij dat doet dus de vogels loslaten en bezighouden met bijvoorbeeld de worst. Laat hem een stukje zien.. Ruiken.. Houdt hem bezig en dan een mini stukje geven. Die hond moest hetgene waar hij op reageerde geloof ik als normaal en fijn zien.
Die link legde hij dus uiteindelijk door de worst ofzo.
Dit moest wel vaker herhaald worden. Dus iedere keer als de vogels los zijn en dan zou het na een aantal keren wellicht minder worden of over zijn.
Heb er zelf geen verstand van, maar het resultaat op tv was geweldig!
Maar wel grappig dat dit ook daar zo werd uitgelegd.