1 jarige chihuaha loopt weg van kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

1 jarige chihuaha loopt weg van kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:02

Hallo,

ik heb sinds nu bijna 3 weken een chihuaha van bijna 1 1/2 jaar oud.

hij komt bij een vrouw vandaan die zelden thuis was dus hij is niks gewent,zie fietsen,schaduwen,etc tc.

Wij hebben hem in huis genomen en ons gezin bestaat uit:

Mezelf,partner en een 3jarige peuter en over ongeveer 4weken een baby.

Nu is het zo dat als semmie op de bank ligt,op zn kleed,onder tafel,of waar dan ook ligt en liana komt richting hem (niet eens op hem gefocust) maar in zn buurt dan loopt hij weg,ook is het zo dat als ik hem op zn donder geef hij weg loopt en als ik hem dan n tik geef of te dicht bij kom dan laat hij zijn tanden zien,nu weet ik dat het dan voor hem dreigend over komt maar wat zou het kunnen zijn dat hij weg loopt van het kind is dat een goed teken van onderdanigheid of is het een waarschuwing die ik in de gaten moet houden,ook kan hij absoluut niet tegen schreeuwen (bv als ik uitval tegen liana ofzo).

ThreeFingers

Re: 1 jarige chihuaha loopt weg van kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:06

Waarom straf je een hond die weg loopt van een kind?

Wees blij dat de hond wegloopt, kinderen gedragen zich nu eenmaal niet hondvriendelijk, en grijpen een hond vast enz, en dan grijpt de hond het kind en dan is het de boze hond.

kind heeft niks bij de hond te zoeken, dus leer je kind de hond met rust te laten!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:08

chiding een tik geven? op zijn donder waarvoor uberhaupt? ik zie eigenlijk het probleem niet.
Waarom heb je deze hond eigenlijk genomen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:08

Snap ik ook niet. Ik zou je kind leren de hond met rust te laten. De hond doet hier niks fout.

En schreeuwen is nooit goed. Is voor een hond ook niet begrijpelijk dus kan zijn reactie goed begrijpen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:09

Waarom moet hij blijven liggen als jullie peuter komt aanlopen? Om welke reden dan ook wil hij dit kennelijk liever niet. Hij loopt weg van zijn eigen kleed, voor jullie peuter. Geen teken van dominantie. Hij is nog maar een paar weken bij jullie, geef hem de tijd.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 05-04-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Ik zou een hondencursus met hem volgen. Daar kan je leren hoe je de hond corrigeert en ook hoe je hond met een kind om moet gaan. Ze kunnen je daar goed advies geven.

Najoveh

Super netjes dat het hondje wegloopt!
Hij is duidelijk niet gediend met aandacht van kinderen, en is zo netjes om weg te lopen in plaats van te bijten ofzo.
Als je hem gaat straffen zal hij misschien niet meer weglopen maar fijn zal hij het nog niet vinden. Dan krijg je een hond die kinderen bijt...

Als het hondje aandacht wil zal hij wel komen. Komt hij niet/loopt hij weg heeft hij daar geen zin in. Dat zal je kind moeten respecteren.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:10

Volgens mij lezen jullie verkeerd.
Er staat dat hond weg loopt voor t kind.
En als ze de hond op zn donder geeft omdat deze iets doet wat niet mag dat ie ook weg loopt en bij een tik zn tanden laat zien.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:11

Jeetje, je hebt nog een boel te leren. Ik vind het beestje onzeker overkomen, als je dan een nieuwe eigenaresse hebt die niks van je snapt word het niet bepaald gemakkelijker.

ashley1

Ik vraag me sterk af of deze hond wel op zijn plek is bij jullie, blijkbaar komt hij/zij uit een slechte omgeving waarbij hij/zij in de belangrijkste periode allerlei indrukken en ervaringen niet heeft gehad en is hij nu terecht gekomen in een (druk) huishouden met kleine kinderen, vraag me af of het beestje daar zo blij mee is.

En inderdaad, wees blij dat de hond er zelf voor kiest om weg te lopen ipv uit te halen.
Leer je kind dat ze uit de buurt van de hond moet blijven als jij er niet bij bent en als de hond er zelf voor kiest om weg te lopen.
En ja, ik heb een 4jarig dochtertje en een chihuahua pup van 13 weken dus ik weet waar ik het over heb.

En kijk nog eens objectief of het beestje in deze omgeving op z'n plek is of misschien beter in een rustig huisje past.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 05-04-12 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

huh????? waarom doe je dat??????

je hondje is verstandig om bij een klein kind weg te lopen

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:12

Straffen? Mijn chi blijft zeker weten uit de buurt van kinderen en vooral als ze gaan huilen.
Pas als een kind rustig op de bank komt zitten komt ze lief bij je zitten.
Vooral omdat je zegt dat hij niks gewend is zou ik hem zeker niet gaan straffen..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:13

Mensen LEZEN is ook een vak..
Ok het staat er een beetje warrig maar er staat niet dat ze de hond straft omdat hij weg loopt bij het kind.

En ja ook een hond doet wel eens wat fout waarvoor hij wel eens gestraft kan of mag worden.

Nou vind ik het schreeuwen ook iets minder, dat kun je ook met een strengere toon doen..
Maargoed ik denk dat dit iedereen wel eens overkomt.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:13

Mii_Jessica schreef:
En als ze de hond op zn donder geeft omdat deze iets doet wat niet mag dat ie ook weg loopt en bij een tik zn tanden laat zien.

Ja voor mij komt dat over als een hele onzekere hond, zou die nou echt blij worden van zo'n druk huishouden met kleine kinderen en een baasje die die onzekerheid misschien niet onderkent en niet precies weet hoe daar mee om te gaan?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:14

Dat je hond wegloopt is juist mooi, kleuter is blijkbaar te druk/confronterend/weet ik veel wat, en je hondje kiest voor 'vluchten', ipv de confrontatie aan te gaan. Als je 'm op z'n kop geeft (of een tik???) dan ben jij blijkbaar ook te confronterend en probeert ie de situatie te redden door van je weg te lopen. Conflictvermijdend gedrag.

Maar ik zou inderdaad sowieso het kind leren de hond met rust te laten :)

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:14

Mii_Jessica schreef:

Oke, maar dan alsnog..Waarom meteen tik geven? Hondje is bij zn nieuwe baasjes heeft nooit wat meegemaakt en weet dus niet wat hem overkomt.
Als je dan de held uit wilt hangen door hem wel ''eventjes'' op te voeden ben je verkeerd bezig.
Die van mij heeft nog NOOIT een tik gehad en weet precies wat ze wel en niet mag hoor, en zal ook nooit dr tanden laten zien.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:15

Ik vraag me nog steeds af wat een chi moet doen om een tik te krijgen in een nieuw huishouden met veel indrukken en er kennelijk niet op zijn gemak is.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:16

Mii_Jessica schreef:

juist idd,verkeerd gelezen mensen.

de hond loopt van het kind weg end aar gaat mijn vraag over waarom doet hij dat?
omdathij niks wilt weten van het kind of is het een soort waarschuwing?

en als ik hem straf als die iets gedaan heeft wat niet mag dan trekt hij idd zn lip op.

Wilawander

Re: 1 jarige chihuaha loopt weg van kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:19

Hoe straf je hem dan? Uit hoe je schrijft komt het me over als een super onzeker hondje dat niet weet hoe en wat.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:20

Volgens mij is dit een onzeker hondje wat totaal niet op z'n plaats is bij jullie. Het weglopen en het optrekken van de lip zijn dingen die heel goed kunnen voortkomen uit onzekerheid, betekent niet direct dat ie ook zal bijten. :n
Lijkt me niet dat schreeuwen of het dier een tik verkopen het er beter op maakt.... -O-

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:20

maw je 'corrigeert' met schreeuwen en slaan? nog steeds geen antwoord wat ie moet doen om een tik te krijgen, wat ik vooral bij die hamsterhondjes not done vind tenzij ze echt uit hun plaat gaan. Bv een kip in tuin buren afslachten oid.

Zo kun je een angstbijter creeren, die zijn het ergst -O-
Laatst bijgewerkt door mltex op 05-04-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:21

ik straf hem door hem zn plek te wijzen dat hij daar naar toe moet gaan,met dat geknip van je vingers en zeg dan plaats.

hij doet het op den duur wel,maar hij snapt me volgens mij niet.
en ja het lijkt me dat hij onzeker is maar hij is niks gewent,als kind rustig is dan komt die wel en hij speelt ook met haar als hij zn speelminuut gekte heeft.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:22

mltex schreef:
maw je 'corrigeert' met schreeuwen en slaan? nog steeds geen antwoord wat ie moet doen om een tik te krijgen, wat ik vooral bij die hamsterhondjes not done vind tenzij ze echt uit hun plaat gaan. Bv een kip in tuin buren afslachten oid.

ik heb nergens gezegd dat ik sla!

maar als ik hem een tik geef als het nodig is,met de vingers knipsen is vaak al genoeg.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:23

mltex schreef:

Zo kun je een angstbijter creeren, die zijn het ergst -O-

ik denk dat je daar een goeie opmerking maakt,hij doet dit alleen als hij straf/opstandje krijgt.
verder is hij heel rustig en braaf.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:24

zucht, tik valt onder aaien. Ok succes met je hondje :evaw: