Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fanci_mike schreef:Ik volg even. Ook hier een 8 maanden oude stuiterbal. Kregen gisteravond op de hondenschool ook te horen dat hij met teveel energie begint aan de cursus. Euhm. Ja, zo moeten wij er ook mee naar buiten dus willen we graag dat hij zo leert luisteren. (wat best goed gaat, totdat hij een andere hond spot). Maar nu moeten we hem dus eerst goed moe maken. Dat houd in zijn geval in, eerst een uur of twee over strand. Persoonlijk vind ik dat ook niet echt eerlijk. Mentaal krijg ik hem niet lekker aan de gang, als ik snoepjes verstop verdomd hij het om ze op te zoeken. Spelletjes idem. Lastig. Hopelijk de gouden tip in dit topic!!
fanci_mike schreef:Ik volg even. Ook hier een 8 maanden oude stuiterbal. Kregen gisteravond op de hondenschool ook te horen dat hij met teveel energie begint aan de cursus. Euhm. Ja, zo moeten wij er ook mee naar buiten dus willen we graag dat hij zo leert luisteren. (wat best goed gaat, totdat hij een andere hond spot). Maar nu moeten we hem dus eerst goed moe maken. Dat houd in zijn geval in, eerst een uur of twee over strand. Persoonlijk vind ik dat ook niet echt eerlijk. Mentaal krijg ik hem niet lekker aan de gang, als ik snoepjes verstop verdomd hij het om ze op te zoeken. Spelletjes idem. Lastig. Hopelijk de gouden tip in dit topic!!
Tiffany schreef:Mwah heb altijd naar me hond geluisterd en met haar als pup zijnde lekker veel gewandeld en gespeurd. Had een mooi bespierde pup en op de runtgen is ze helemaal perfect. Ik vind het altijd zwaar overdreven maargoed dat is mijn mening
essiesilly schreef:nee 5 min blokje om zou ik ook maar niet doen![]()
je moet gewoon goed oppassen met scherpe bochten, crossen, grof spelen enz
Tiffany schreef:Mijn hond verstapt zich ook wel eens en is dan ook geblesseerd, gaat vanzelf over net zo goed dat ik me ook wel eens verstap.
Behendigheid vind ik een ander verhaal, daar moeten ze de oefeningen doen van hun baas, net als balletjes gooien, takkies gooien. Je kan het zelf zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.
essiesilly schreef:dat is dan wel een erg gammele hond![]()
nou dan zijn we het daar mee eens want dat vind ik ook erg kort