1000 euro...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maleficent

1000 euro...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:01

...Foetsie door dat een of andere * Je kat een trap geeft.

Mijn kater Flip is dus een echte buitenkat. 's avonds kwam hij weer naar binnen en hij liep in slowmotion heel leuk om te zien maar daarbuiten ook zielig. Hij heeft de hele dag liggen slapen terwijl hij normaal super actief is.
Mijn moeder merkte dat het niet helemaal goed zat en heeft de volgende dag de DA gebeld. Kat had ook een bobbel in zijn buik dus mijn moeder dacht in eerste instantie aan een tumor. Volgens de dierenarts was het gewoon een vetophoping niks ergs dus. Maar waar hij zich wel zorgen over maakte was dat mijn kat door het lint ging als hij zijn buik aanraakte. Na een verdoving ging het beter en de DA schreef een antibiotica kuur voor. 'S avonds ging het steeds slechter, mijn moeder heeft mijn oom gebeld ( mijn vader was werken ) die is dol op katten dus kwam meteen. DA nog maar een keer gebeld die verwees ons door naar kliniek in België. Dus mijn moeder en mijn oom om 8 uur 's avond naar België met Flip. Toen hebben ze voor een echo zijn buik kaalgeschoren en de DA zag meteen wat er mis was; zijn buik was helemaal blauw van de bloeduitstortingen. Mijn moeder kreeg de keus: of een 1 jaar oude kat in laten slapen of een dure operatie. Mijn moeder heeft gelukkig voor de operatie gekozen. Hij is dus waarschijnlijk door iemand uit de buurt in zijn buik getrapt en had 5 sneeën in zijn buikwand. Volgens de DA had hij het niet gehaald als we een dag later waren geweest. En dan komt de rekening. 600 euro voor de operatie en 400 euro aan medicijnen. Mijn moeder heeft dus ook gezworen dat als ze er ooit achter komt wie het was er een rekening in zijn brievenbus valt.
Achteraf ben ik blij dat mijn kleine boefje er nog is en is alles gelukkig goedgekomen met kleine Flip :)

2 maanden voor operatie
Afbeelding

dancertje

Re: 1000 euro...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:04

ppff echt waar mensen hebben gewoon met hun poten van andere hun dieren af te blijven veel sterkte met dit kleine hummeltje

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:05

wat triest, ik hoop dat je kat er gauw weer bovenop komt.

kan het niet zijn dat ie zelf ongelukkig terecht is gekomen bij het klimmen of iets...
meteen iemand beschuldigen vind ik nogal wat.
t is een risico als je huisdieren neemt en buiten laat .
veel sterkte!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:06

Hé bah.. wat naar ;( heb je een vermoeden of helemaal niet? Dat mensen zo kunnen zijn, onbegrijpelijk.. Arm beestje.. hopelijk knapt die wel op.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:07

Ach gut, wat een naar verhaal. Gelukkig gaat het nu goed met hem!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:07

Enorm vervelend voor je kat :(:)
Vind het ook nogal wat om zo maar iemand de schuld te geven, daarnaast (hoe rot dan ook) is dit wel het risico van een kat naar buiten laten.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:07

@juval we beschuldigen ook niemand maar die val zou dan van ongeveer 5 meter hoog moeten zijn kwa grote van de wonden en in onze omgeving is niets waar hij op of af kan vallen van die hoogte

Edit: hij komt nu ook alleen nog maar buiten aan een tuigje zodat hij de tuin niet uit kan :j
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 31-03-12 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:09

Oh gatver ik hoop gewoon dat hij idd is gevallen.
Wel een dik vet compliment dat jullie voor de operatie hebben gekozen! Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop.. sterkte!

purny

Ja inderdaad, hoe weet je dat het een persoon is geweest die Flip getrapt heeft? Hij kan ook best wel ergens af gevallen zijn toen ie aan het klimmen was. Mijn kat is ooit of aangereden of van een bouwsteiger afgevallen met als resultaat dat ie ingeslapen moest worden. Sindsdien komt er geen ene kat meer buiten van ons en zeker niet mijn Jackie!

2a54z6e45r6r

Wens hem veel sterkte!! Ik ken het gevoel van onmacht!! Onze jonge kater (1,5) is vermoedelijk geslagen geweest door een van de buren en heeft een hele tijd zware epileptische aanvallen gehad. Nu gaat het al een half jaar goed :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:15

Voor mensen die meteen in de aanval komen omdat hij ook ergens afgevallen kan zijn: als je goed leest zie je in de tekst staan dat hij WAARSCHIJNLIJK is getrapt. dat weten we dus niet zeker! maar we denken dat omdat in onze buurt iemand woont die een keer een kat heeft doodgeslagen :)
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 31-03-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lovezico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:15

Ahwwg wat naar zeg... gelukkig dat het nu goed gaat

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:19

BoemPats schreef:
Voor mensen die meteen in de aanval komen omdat hij ook ergens afgevallen kan zijn: als je goed leest zie je in de tekst staan dat hij WAARSCHIJNLIJK is getrapt. dat weten we dus niet zeker! maar we denken dat omdat in onze buurt iemand woont die een keer een kat heeft doodgeslagen :)

Zo was het ook niet bedoeld hoor, het is sowieso al erg genoeg :(:)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:24

arme kat :(:) Goed dat jullie voor de operatie hebben gekozen.
Het wordt toch echt eens tijd dat mensen leren met hun poten van andermans beesten of te blijven.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:26

echt heel goed van jullie dat je voor de operatie hebt gekozen! Complimenten! 1000 euro is niet niks voor een katje.
En als mijn kat zoiets had zou ik ook gelijk denken aan een trap van een persoon, de kat moet anders wel raar gevallen zijn toch?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:57

Nijn schreef:
Enorm vervelend voor je kat :(:)
Vind het ook nogal wat om zo maar iemand de schuld te geven, daarnaast (hoe rot dan ook) is dit wel het risico van een kat naar buiten laten.

Hier ben ik het wel mee eens, toch fijn dat het goed met je kat gaat en dat hij niet meer los buiten komt ( kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:01

Nou respect dat jullie zoveel geld aan een katje uitgeven hoor, mijn ouders hadden allang nee gezegd tegen zoiets := Gelukkig gaat Flip nu een mooi leventje krijgen, hele lieve foto trouwens <3

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:05

Jeetje wat vreselijk sneu voor het beestje :(:)
Respect voor jullie :)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:08

Ahh wat een leuke kat! Zelf had ik het niet gedaan hoor! 1000 euro voor een kat...

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:17

Wat erg zeg ik hoop dat je kat snel weer de oude is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:33

Wat rot zeg!

Ik wens je lieve beestje veel beterschap. :)

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:47

Wij hebben een aantal jaar terug een soort gelijk iets gehad met een jonge kat. Vermoedelijk ook getrapt, aan de nagels was niets te zien, wat meestal zo is als ze zijn aangereden, van binnen was hij helemaal verminkt, operatie heeft helaas niet mogen baten.

Hopelijk knapt hij snel op!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:50

heel veel beterschap voor hem het is niet niks allemaal!!! Dieren kunnen idd veel geld kosten. Hier vorig jaar mijn hond ook voor dit bedrag laten opereren (Heeft LPC vorm van ED dus). Het was kiezen tussen hooguit nog 2 jaar met pijnstilling en dan inslapen leven of operatie en de kans groot achten dat hij zonder verdere grote problemen oud wordt.

Maar gezien de foto, is hij nu zo klein of toch nog onder de 1 jaar? Lijkt op de foto (kan goed bedrog zijn) wel een katje van een week of 12 ongeveer.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:51

_Fleurtjuhh_ schreef:
Wij hebben een aantal jaar terug een soort gelijk iets gehad met een jonge kat. Vermoedelijk ook getrapt, aan de nagels was niets te zien, wat meestal zo is als ze zijn aangereden, van binnen was hij helemaal verminkt, operatie heeft helaas niet mogen baten.

Hopelijk knapt hij snel op!

Mijn moeder dacht in eerste instantie ook aan en aanrijding maar onze kat had ook niks aan de nagels :) Wat sneu van jullie kat Y;(

En bedankt iedereen zal binnenkort wat foto's van hem maken!
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 31-03-12 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:51

overigens ik zou zeker voor een kattenren gaan of een onzichtbaar omheiningsysteem of iets anders als de tuin te omheinen is zodat de kat er niet meer uit kan.

Gewoon enorm TRIEST dat mensen dit doen, maar zou echt maken dat hij niet meer zomaar weg kan. Echter aan riem en tuig moet je er altijd bij blijven en dan nog kan het in een ogenblik fout gaan. (draaien in de riem, schrikken en weg willen rennen en poot verdraaien bijv.)