Het ultieme hondenkussen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem14

Het ultieme hondenkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:52

Wat is nou volgens jullie het ultieme hondenkussen?

Op dit moment heb ik voor onze 2 weimaraners, 2 kussen van Dog's Companion. In het begin was ik er erg tevreden over, maar al snel nam het volume af. Ondertussen zijn ze al 2 keer bijgevuld en ik heb ze nog niet eens een jaar! Plus dat er een enorme hoeveelheid stof wordt aangetrokken door die tempex bolletjes, wat ik nou ook weer niet echt hygiënisch vind...

Wel ideaal is dat de hoes er gemakkelijk af te halen is om hem uit te wassen, dit doe ik dan ook wekelijks.

Maar nu.. Ik ben niet van plan om elke 3 maanden die kussens weer te gaan bijvullen en ik vind dus ook de hygiëne niet ideaal ivm met al het stof wat erin trekt.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Bedacht me zelf al dat het handig zou zijn als er een kussen zou bestaan met een laag schuimrubber of andere vulling, en daarop een laag van die bolletjes, zodat je van beide de voordelen hebt. Dan nog een speciale hoes erom die stof buiten houdt en een wasbare hoes als buitenkant, Dat lijkt me ideaal! Maar bestaat dat? En wat zijn de goede alternatieven? Iets wat lang goed blijft en makkelijk schoon te maken is?

VillaNeusjes

Re: Het ultieme hondenkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:54

Het eerste wat in me opkomt is dat je altijd zelf nog een stuk schuimrubber op maat kunt knippen en die erbij doen in je kussens, dan kun je kijken of dat wat is ?

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:56

Dat gaat niet lekker passen met de hoezen vrees ik... Schuimrubber moet wel zo dik zijn dat het ook iets uitmaakt natuurlijk :P En zoveel extra ruimte is er dus niet.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:59

Hmm dat is jammer :)

Ik heb zelf geen kussen , mijn moeder heeft er wel eentje , daar zit gewoon een syntetische wol vulling in geloof ik , nu heeft ze hem bijna een jaar en na de vulling ook een paar keer gewassen te hebben is het niet zo fluffig meer :P
Ik kijk wel even mee of anderen nog met een idee komen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:01

Veel hondenkussens worden idd snel plat of de vulling gaat lekken. Wij hebben nu 1 strechbedje van coleman met een nepwollen dekentje en een paar oude buitenstoel kussens. Die werken goed en zijn fijn stevig. Zelfs onze oude hond ligt er graag op.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:05

Dat lijkt me dan weer zo plat? Ze houden er nogal van om zich lekker ergens 'in' te nestelen zeg maar, daarom is de bank ook favoriet als ik even niet op let ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:08

tanec_meisje schreef:
Dat lijkt me dan weer zo plat? Ze houden er nogal van om zich lekker ergens 'in' te nestelen zeg maar, daarom is de bank ook favoriet als ik even niet op let ;)

Dat is dus bij mijn hond ook zo. Die wil een holltje maken, ergens in nestelen en die was dus flink ongelukkig met een kussen.
Ik heb voor haar nu een mand staan met een oud dekbed erin, kan ze lekker haar eigen holletje creeeren en daarin wegkruipen. Zij is hier veel blijer mee.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:12

Wordt dat dekbed dan niet heel snel ranzig..? Kun je natuurlijk ook uitwassen, dat snap ik. Maar we wonen ook niet al te groot, dus het moet ook nog niet te 'rommelig' staan zeg maar, dat lijkt me met zo'n dekbed dan weer het geval :P Of valt dat erg mee?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:17

Nee hoor, valt mee. Gewoon een kwestie van goed uitwassen inderdaad. En ik droog mijn hond altijd goed af als ze door de blubber of regen oid heeft gelopen, dat scheelt.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 12:19

Ja dat scheelt inderdaad, dat doe ik ook. Plus dat ze relatief weinig vuil meenemen door de korte gladde vacht.

Wil eigenlijk gewoon het ideale bed tegenkomen, zo van tadaaaaa! Dit is het! Maar dat is helaas nog niet gebeurd haha...

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:21

Het biabed! Polyether ( schuim ) vulling. Vervormd niet, en heeft een skyleren hoes die afneembaar en vervangbaar is! http://Www.ivaris.nl

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:30

Ik heb deze:

Afbeelding
Van Stagger, heel makkelijk schoon te maken !

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:22

Mijn honden vinden het bed en de bank een heel fijn hondenkussen :D

Verder heb ik inderdaad een kussen met bolletjes gehad. De bolletjes weggegooit en er een stuk schuimrubber ingedaan. Helaas liggen ze er niet op. Nu heb ik alleen wat vetbedjes en een oude slaapzak liggen. Verder kiezen ze voor de bank en s nachts voor het bed ;)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:29

:+ onze shasta heeft een mat van "lex&max" maar die was binnen een week stuk.... ligt er wel veel op...
hond op het werk (duitse dog) heeft gewoon een oude matras... dat vind ie heerlijk, en als shasta mee is dan ligt hij daar ook graag op!

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 16:38

avalonnancy: Dat Biabed ziet er best ok uit. Wel prijzig maar als het echt zo degelijk is zou ik dat er wel voor over hebben. Meer mensen ervaring hiermee?

Machie: Heb jij dan een heeeel groot ben en hele kleine honden ofzo :P Denk niet dat er voor ons nog ruimte zou overblijven haha! Bank mocht eerst wel maar tis een stoffen bank en moest elke dag een half uur met de stofzuiger aan de gang om de haren eraf te krijgen, was niet echt leuk meer... Zou trouwens best (als ik de ruimte had) een oude bank als hondenbank gebruiken, plaid erover en klaar :J

tinkergirl89: Een matras kunnen ze niet echt in nestelen, dat is dan weer jammer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:43

tanec_meisje schreef:
Machie: Heb jij dan een heeeel groot ben en hele kleine honden ofzo :P Denk niet dat er voor ons nog ruimte zou overblijven haha! Bank mocht eerst wel maar tis een stoffen bank en moest elke dag een half uur met de stofzuiger aan de gang om de haren eraf te krijgen, was niet echt leuk meer... Zou trouwens best (als ik de ruimte had) een oude bank als hondenbank gebruiken, plaid erover en klaar :J

Ons bed is 1.80 x 2 meter. En zo heel klein zijn mn honden niet... 46 en 58 cm ;)
Op de bank past het ook eigenlijk niet. Maar heee, mijn honden hangen half op schoot ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:53

Mijn hond slaapt op mijn babymatras van vroeger.. :') wel met een fleecedekentje eroverheen die ik om de twee weken wissel zodat de ander uitgewassen kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:00

Afbeelding

Een vierkante roze fatboy ideaal en niet duur!

Ik heb hem ook in het zwart maar dan rechthoekig, niet duur en Bailey is er blij mee en ik ook, want hij ook nog best trendy

zoiets dus:

Afbeelding

Maar dan zonder naadflap en dan zacht stevig stof, en netjes afgewerkt zodat Bailey echt op een vierkant blok ligt te slapen die meegeeft.
Is goed uit te zuigen en wasbaar omdat er balletjes inzitten die je eruit kan halen. Dat is wel een pokkenwerk om te doen, omdat de ballen niet in plastic zitten.
Als je de rits openmaakt kom je gelijk bij de ballen. Dat is wel jammer.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:43

tanec_meisje schreef:
avalonnancy: Dat Biabed ziet er best ok uit. Wel prijzig maar als het echt zo degelijk is zou ik dat er wel voor over hebben. Meer mensen ervaring hiermee?

Ik verkoop ze zelf, zijn echt van topkwaliteit! Hadden zelfs een klant die een tweede goedkopere versie bij zooplus had gekocht en die stuurde een foto hoe die het verschil was na 3 maanden van de twee bedden naast elkaar, die van zooplus was helemaal uitgezakt en was op de naden al aan het scheuren.
Nou dat zegt genoeg ;)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:49

hier absoluut favoriet voor hond en baas  het bia bed!!!  Super, gaat een eeuwigheid mee heb ze al een jaar of 9 en ze zien er nog als nieuw uit.  Heel makkelijk schoon te maken  Hieronder onze nieuwe aanwinst: Lizzy ( is nu 4 dagen bij ons) in haar bia bed 
Afbeelding
Even gegoogled

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:55

Aangezien mijn hoogst irritante mechelaar denkt dat hij een teef is en elke dagzijn dekens in de kantine door de hele kantine sleurt,( nestdrang denk ik) ben ook ik op zoek naar een oplossing omdat ik het zo langzamerhand een beetje zat word om steeds alles weer op z'n plek te leggen.
Hij sleurt ook de dekens van zijn vriendin de Duitser mee n.l!
Nu was ik vanmiddag in de paarden zaak voor voer en daar hadden ze echt een mega voorraad van verschillende bedden voor de hond, maar je kreeg zowat een hart stilstand van de prijs die er aan hing.
Ik denk dat ik van de week even naar de kwantum ga en een rest stuk ga kopen van een lekker wollig tapijt!
Kost weinig, gooi ik na een aantal maanden weg en met een beetje geluk hou ik zelfs een stuk over voor een tweede kans!
Thuis liggen ze op de bank, dus dat is geen probleem, alleen dat mijn mooie leren bank niet zo mooi meer is, maar dat kan me weinig schelen.
Dat bia bed ziet er trouwens ook wel heel goed uit!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:00

En nog,wat, van google

En dit is ‘m. Volgens mij ligt ‘ie heerlijk, want Fenne is er niet uit te slaan. En wat een verschil met dat nep ding in kwaliteit. 

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:01

avalonnancy schreef:
hier absoluut favoriet voor hond en baas  het bia bed!!!  Super, gaat een eeuwigheid mee heb ze al een jaar of 9 en ze zien er nog als nieuw uit.  Heel makkelijk schoon te maken  Hieronder onze nieuwe aanwinst: Lizzy ( is nu 4 dagen bij ons) in haar bia bed 
Afbeelding
Even gegoogled

Die heb ik ook voor mijn grote boef. Makkelijk schoon te maken en zacht voor ze om op te liggen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:01

Je hebt van de originele Fatboy speciale hondenkussens (groot/ klein), die zijn niet alleen fijn voor de hond maar ook hip in het huis!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:02

En prijskaartje van dit bia bed????