). Vandaar dat we kleine porties geven. Maar dus even een vraag aan de kattenkenners wat het beste is? Is er overigens een centraal kattentopic? Het lijkt me fijn om regelmatig te sparren met medekatteneigenaren.
Fritz is trouwens een sphynx kater
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Vandaar dat we kleine porties geven. Maar dus even een vraag aan de kattenkenners wat het beste is?
Ze pakken gewoon wat ze nodig hebben, de rest laten ze staan. Joolien schreef:Ik zou ook graag naar onbeperkt willen, maar hoe pak ik dat aan? Fritz is dat niet gewend, straks eet ie alles in 1 keer op
Fritz is 6 jaar en hij is goed op gewicht.
Gelukkig zie je aan hem snel wanneer hij te dik wordt
Gewoon proberen
) spuugde ook vaak haar brokjes weer uit.
) binnen houden.nafkedemi schreef:de twee katten van mij krijgen royal canin indoor mature en pers.
2x per dag krijgen ze nieuwe brokjes, weeg dan eerst even de oude brokjes af en vul dan aan tot de hoeveelheid die ze mogen hebben.
vb ze mogen 60 gr per kat per dag, ze zijn met z,n tweeen, is dus 120 gr totaal per dag, ze krijgen bij mij dus ,s morgens en ,s avonds aangevuld tot 60 gr.
hiermee voorkom je volgens mij ook dat hij te veel gaat krijgen....
Ideaal.
) en die fles zet ik vervolgens midden in de woonkamer.
die had dit ergens gelezen) GamblersCup schreef:nafkedemi schreef:de twee katten van mij krijgen royal canin indoor mature en pers.
2x per dag krijgen ze nieuwe brokjes, weeg dan eerst even de oude brokjes af en vul dan aan tot de hoeveelheid die ze mogen hebben.
vb ze mogen 60 gr per kat per dag, ze zijn met z,n tweeen, is dus 120 gr totaal per dag, ze krijgen bij mij dus ,s morgens en ,s avonds aangevuld tot 60 gr.
hiermee voorkom je volgens mij ook dat hij te veel gaat krijgen....
Ik zou die moeite niet eens nemen, want je hele theorie gaat door de plee op het moment dat eentje meer eet dan de ander

) Dus in ieder geval granenvrij, omdat het verteringssysteem daar in principe niet op gemaakt is. Al gaat het met veel katten toch heel lang heel goed hoor. De kosten zijn niet extreem omdat ze er ook minder van eten.