Nu ben ik opzoek naar een leuk adres waar ik kan leren schapendrijven met hem.
Dus wie weet kan hier iemand mij helpen aan een goed adres waar je ook welkom bent met een cattle?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kuggur schreef:lesleymoos schreef:Nu ben ik opzoek naar een leuk adres waar ik kan leren schapendrijven met hem.
Waarom wil je dat? Heb je schapen?
Kuggur schreef:Tsja, ik heb daar nooit zo de logica van die redenatie ingezien.
Het opleiden van een jonge onervaren hond betekent stress (vaak véél stress, soms verwondingen)voor de dieren waar op geoefend wordt, of dat nu schapen zijn of koeien.
Dat je hond "steeds nieuwe uitdagingen nodig heeft" is wat een zwakke reden voor dit soort training, schapen zijn geen trainingsspeelgoed om je hond te vermaken.
Sassy schreef:Ik begrijp de ts wel, maar vind het ook geen goede ontwikkeling dat steeds meer mensen het schapendrijven puur als "spelletje voor de hond omdat het zo leuk is" willen gaan doen.
En jammer genoeg dan nog vaak met honden waar weinig echt werkvermogen meer inzit!
@TS, wil je toch een goeie begeleiding zien te krijgen, kijk dan eens op de website van de bccn en dan onder trainingscentra, daar staan alle plaatsen in NL op waar je kunt gaan trainen.
Dan ben je in elk geval in vakkundige handen, en die mensen kunnen inschatten of je hond er wel het talent voor heeft en of het zinvol is of je aan die training zou beginnen.
Mensen waar ik zeker van weet dat ze andere rassen als de bc succesvol trainen zijn in elk geval de eerder genoemde JJ-ranch en Raf de Winter in Belgie.
lesleymoos schreef:Kuggur schreef:Tsja, ik heb daar nooit zo de logica van die redenatie ingezien.
Het opleiden van een jonge onervaren hond betekent stress (vaak véél stress, soms verwondingen)voor de dieren waar op geoefend wordt, of dat nu schapen zijn of koeien.
Dat je hond "steeds nieuwe uitdagingen nodig heeft" is wat een zwakke reden voor dit soort training, schapen zijn geen trainingsspeelgoed om je hond te vermaken.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en prima dat jij het zo ziet. Maar zoals jij het beschrijft, zou je dus je hond nooit kunnen trainen (wat voor training dan ook ) omdat het stress met zich mee brengt.
Mijn mening is dat als je je hond ook zonder druk en stress kan trainen. Ik zal mijn hond ook nooit onder druk (stress) ergens op trainen of dit nu schapendrijven of behendigheid ect ect is...
En dat de dieren verwond worden vindt ik wel erg ver gaan. Ik ben niet iemand die denkt, zo hondje hier heb je een paar schapen en leef je uit!
Ik wil dit serieus aanpakken en daarom ben ik ook opzoek naar een goed adres waar ze ervaring hebben en waar op een leuke manier voor de hond en schapen getraint wordt.
assie schreef:Verder hoor ik meerdere goede verhalen van Mike van der Most ( http://www.descheperij.nl ). Hij is alleen wel behoorlijk border collie-geil. Niks mis mee, maar ik vond hem zelf persoonlijk de border collie iets teveel ophemelen, haha.